Spring naar bijdragen

mapsource


Peiling&Co

Aanbevolen berichten

Ik heb de Garmin 60Cs en gebruik de mapsource data. Deze gegevens zijn op straat niveau en nemen dus behoorlijk wat geheugen in beslag. Is heb mogelijk om ook op een lager detailniveau (bijvoorbeeld uitsluitend de snelwegen, de gegevens over te zetten naar de gps ontvanger?

Ik heb een US uitvoering dus geen standaard europeesche kaart.

 

Wie weet raad?

 

Groet,

 

corn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vanuit mapsource kun je tot op huisnummer niveau de kaarten uploaden naar je gps, althans tot 54 Mb. Wat bedoel je precies? De hardwarematig ingebakken basemap kaart van de US kun je niet overschrijven zover ik weet, tenzij je chipbakker bent.

 

Gr Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Garmin 60Cs en gebruik de mapsource data. Deze gegevens zijn op straat niveau en nemen dus behoorlijk wat geheugen in beslag. Is heb mogelijk om ook op een lager detailniveau (bijvoorbeeld uitsluitend de snelwegen,  de gegevens over te zetten naar de gps ontvanger?

Ik heb een US uitvoering dus geen standaard europeesche kaart.

 

Wie weet raad?

 

Groet,

 

corn

Wanneer je bijvoorbeeld Mapsource Worldmap gebruikt voor je kaarten, kan je van de gehele wereld alle hoofdwegen (indien gedigitaliseerd) downloaden naar je GPS. Ik heb zelf een Garmin Etrex Legend met een standaard Europese kaart. Voor mijn vakantie naar de USA heb ik deze Worldmap geladen voor het gebied waar ik in verbleef. Daar ik maar 8Mb geheugen heb in mijn GPS kon ik geen gedetaileerde kaarten laden, maar deze kaarten met hoofdwegen van de Worldmap voldeden uitstekend.

 

Groet,

Sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Garmin 60Cs en gebruik de mapsource data. Deze gegevens zijn op straat niveau en nemen dus behoorlijk wat geheugen in beslag. Is heb mogelijk om ook op een lager detailniveau (bijvoorbeeld uitsluitend de snelwegen,  de gegevens over te zetten naar de gps ontvanger?

Ik heb een US uitvoering dus geen standaard europeesche kaart.

 

Wie weet raad?

 

Groet,

 

corn

Voor Nederland:

*Worldmap 1999 is een optie: 0,7 MB met alleen snelwegen

*RR Europe v4 2002: 14,5 MB. Dit was de laatste RR uitgave en misschien hier en daar nog wel te krijgen. De wegen zijn het zelfde maar info over kruispunten, huisnummers etc. ontbreekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'K snap 't probleem niet zo. Ook mijn 60C voedt ik met Mapsource CitySelect en dan kan zo'n 90% van Nederland in 't geheugen. Als ik ergens anders heen moet dan laad ik 't betreffende stuk Nederland of Europa en kan prima uit de voeten. Het laden via USB gaat betrekkelijk snel en het enige dat ik bij langere buitenlandse reizen moeilijk kan missen is m'n laptop. Misschien is dat 't probleem wel waar je mee worstelt. Sparen dus. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan er eventueel voor kiezen om 'Include route calculation data' uit te zetten, dat scheelt je zo'n 30% data. Heel Nederland past er dan in (42Mb bij City Navigator 6). Je 60C(S) laat je alle straten (met huisnummers) nog zien, maar hij kan niet meer de route over de weg ernaar toe berekenen.

 

gr, marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luitjes,

 

Bedankt voor jullie reactie, ik ben al weer wat wijzer. Laptop meenemen op vakantie gaat mij nog wat te ver, maar wellicht dat wel de beste optie. Zelf had ik het idee om uitsluitende de grove aanrijd route te laden en daarnaast de locatiespecifieke detail kaarten. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat men zo'n prachtig apparaat met zo weinig (vast) geheugen uitrust..... Wat kost nu tegenwoordig nog een Mb'tje.

Overigens ben ik verder zeer tevreden met de 60CS.

 

Ik ben dus geinteresseerd in aanvullende software tbv de "grote lijnen", zoals bijvoorbeeld worldmap. Overigens heb ik voorlopig voldoende aan europa. Is deze software vrij te krijgen of is dat weer de volgende uitgave?

 

Groet,

 

Cor :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...