Spring naar bijdragen

I.M McLightje


MegaHeks

Aanbevolen berichten

Vanmiddag het tragische nieuws gehoord dat Hans Bakker onder ons bekend als McLightje door een verkeersongeval vandaag om het leven is gekomen. En dat zo jong (1978)

 

Ik kende Lampjuh (zoals ik hem noemde) van Events en van IRC waar we samen veel lol hebben gehad en zelfs één keer een vireufight. (Virtueele ruzie) ;)

 

McLight heeft ook eens een aanvaring gehad met betrekking op zijn logje van een plaatser waarop hij heeft besloten om te loggen en een paar dagen erna zijn logje te verwijderen zodat plaatser wist dat hij die cache had bezocht. En of dat logje plaatser beviel of niet was dan geen probleem meer voor hem. :o

Jullie vinden alleen een logje terug bij een cache van Holt119 als eer betoon omdat Holt vorige maand is overleden.

 

McLight heeft veel betekend voor "het Inet" , één van zijn beste vrienden is de oprichter van xs4all waar hij nog steeds contact mee had , hij was de eerste voorzitter van ne2000 enz

 

Voor meer info van ongeval en links

Zijn pagina

Condoleance

mclight.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als iemand overlijdt word deze door zijn omgeving al snel als perfect afgeschilderd.

Natuurlijk is dat niet eerlijk en in het geval van Hans zou hij dat zelf zeker niet goedkeuren. Sterker nog: Hij wilde niet perfect zijn. Hij wilde gewoon léven en dat heeft hij ook gedaan!

 

Hij was een gecompliceerd persoon dat goed op de hoogte vas van zijn eigen sterkten en zwakheden.

De laatste tijd werkte hij ook hard aan zijn zwakke punten en volgens mij was hij die strijd aan het winnen.

 

Wat veel zegt is dat, hoe dwars hij af en toe ook kon zijn, zijn laatste daad (toch alweer) een vriendendienst was. Het ongeluk gebeurde toen hij iemand met de auto naar Parijs had gebracht, op de terugweg naar Nederland.

 

Zoals ik in het condoleanceregister al schreef:

Iemand die zo kleurrijk heeft geleeft laat een oorverdovende stilte na.

 

We zullen hem missen.

Zowel zijn sterke als zijn zwakke kanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het plotselinge overlijden van Hans Bakker heeft ook elders zijn echo's.

Zo is bij PI News te lezen "Met open source-club Vrijschrift.nl zou Bakker gisteren op de Dam hebben gedemonstreerd tegen softwarepatenten..."

banner_brinkhorst.jpg

De demonstratie te Amsterdam

De iemand die hij naar Parijs heeft gebracht (in de auto van Rop Gonggrijp) was de bekende open source pleitbezorger Richard Stallman.

 

Het online Computable news tijdschrift weet ook te memoreren dat Hans Bakker oud-voorzitter was van het openlucht netwerkevenement ne2000.

 

Moge Hans ruste in vrede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms weet ik het niet meer,

Is mijn gedachte leeg,

Zit ik te wachten op iets,

Ik weet niet wat,

Het enige dat ik voel,

Is dat ik me wil verstoppen,

In een klein hoekje kruipen,

Me zelf heel klein maken,

Wachten op wat de toekomst brengt,

Te leeg om te huilen,

Te leeg om te laggen,

En toch zo vol,

Vol met gevoelens,

En misschien wil je daarom wel wegkruipen,

Niet aan je gevoelens denken,

Even de wereld vergeten,

Even alleen zijn,

Verstopt.

 

Mclightje, bedankt dat ik je mocht kennen.

 

Lara

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mclightje,  bedankt dat ik je mocht kennen.

 

Lara

 

Lara

 

Je hoeft niet in een hoekje te kruipen want dat zou Hans nooit willen. Hij wil liever dat je denkt aan die foto die Team Tobi heeft geplaats. Jij met je rode petje en samen die desparado drinken. Zo moet je hem kennen........ en in je gedachten houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel mega,

 

Jammer dat er zo weinig mensen hun verdriet late zien op het vorum. Het is toch afschuwlijk dat z'n jonge jongen zo vroeg moet gaan.

 

Ja mc lightje en ik hebben een hoop lol samen gehad en heel wat diep gaan de gesprekken over wat ons dwars zat en ook onze menings verschillen.

 

Zeker samen het tequila biertje drinken zal ik nooit vergeten. We hadden elkaar op de chat leren kennen en ik was een tijd bezig geweest om hem over te halen om naar het event te komen. Maar aan zijn kant veel twijvel, en hij kende bijna niemand. Maar op vrijdag avond werd ik gezocht en voor het eerst aan hem voor gesteld. Hij was toch gekomen. Wat en lol hebben we toen gehad. De nacht door gehad en gepraat over van alles en nog wat. Dat zal ik zeker herinderen... en natuurlijk alles wat daar na kwam. Wat op zijn beurt haal de hij me op het laaste moment over om naar lowlands te komen. Zelfde verhaal, wou niet kende bijna niemand. Maar toch op vrijda was ik er..... Bedankt :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou hem dan zo in gedachte Lara.....

 

Vandaag was de begrafenis, wij zijn er heen geweest (wat is Gronigen toch ver, 8 uur rijden in totaal ) en hebben in condeleance register een logsticker geplakt met found. Toen dat ontdekt werd, werd er hardop gelachen. Gewaardeerd ook. Tipische aktie voor McLightje werd er gezegd. :huh:

Op de terugweg hebben we knoerhard Rammstein (Engel),gedraaid vond die een geweldig nummer. Binnenkort gaan wij naar een optreden van Rammstein en als dit nummer gespeeld word zal ik zeker aan hem denken.

 

I.M. McLightje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is Gronigen toch ver...

En toch zo enorm veel belangstelling. Daar werd ik er echt even stil van :lol1:

Na afloop met een klein groepje Hans op gepaste wijze herdacht

:dribble:

 

Erg indrukwekkend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...