Spring naar bijdragen

Wie is wie


Heirbaut Hunters

Aanbevolen berichten

Wie zijn nou eigenlijk Scorpion en Phoenix?

 

Goed, bovenstaande vraag is eigenlijk een retorische vraag, want het antwoord is "Scorpion en Phoenix". Wat ik lastig vind is dat sommige mensen weleens te kennen is gegeven niet langer welkom te zijn op dit forum. En wat doe je dan, dan maak je een nieuwe login en ga je weer verder waar je gebleven was (als het ware). Ik persoonlijk heb er nooit problemen van gemaakt wie ik ben, en wie ik was tijdens mijn ban; vlot de avatar aangepast en dan is het wel duidelijk. Maar blijkbaar is er voor sommigen reden om hun werkelijke identiteit dan wel hun oude naam niet te koppelen aan een nieuwe naam. Geopatra, daar hebben we dat ook mee gehad (maar dat ligt een beetje anders). Als deze mensen zich nu als een nieuwe identiteit gedragen, leggen ze nooit een koppeling met het verleden. Toch kiezen sommige er voor om dat verleden wel aan te halen, met andere woorden, je geeft aan dat je eigenlijk iemand anders bent. Maar zegt niet wie; dat vind ik niet zo handig, want sommige dingen interpreteer je anders als je weet wie er achter zit. Van sommigen weet je ook dat ze enorm kunnen stoken, dat ze pessimist zijn of juist optimist, je alles met een kilo zout moet nemen, of wellicht beter tussen de regels moet lezen.

 

Als de moderators van een forum je vriendelijk (of niet vriendelijk) verzoeken om niet meer te posten in een forum en dit kracht bij zetten door een ip-ban, dan kun je twee dingen doen (naar mijn opinie):

1. je baalt, hebt spijt (evt naar wens), en begint van voren af aan met een nieuwe naam. Maar laat dan ook je oude ik achter je

2. je neemt het zoals het was en je keert niet weer terug.

 

Naar mijn mening is het geen optie om van voren af aan met een nieuwe naam te beginnen en je anoniem als je oude ik te gedragen. Dat is voor menigeen niet te volgen; voor mij in elk geval niet. Sommigen weten die link tussen je oude ik en je nieuwe naam wel te leggen, en dan worden de berichten nog onduidelijker.

 

Voor alle duidelijkheid: het gaat me niet om de genoemde personen want als ik persé wil weten wie de mensen zijn, dan kan ik ook PM'en maar wel om een gedragsregel die men, naar mijn mening, zou moeten betrachten. Of vraag ik nu te veel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als de moderators van een forum je vriendelijk (of niet vriendelijk) verzoeken om niet meer te posten in een forum en dit kracht bij zetten door een ip-ban, dan kun je twee dingen doen (naar mijn opinie):

1. je baalt, hebt spijt (evt naar wens), en begint van voren af aan met een nieuwe naam. Maar laat dan ook je oude ik achter je

2. je neemt het zoals het was en je keert niet weer terug.

Tja wat doe je als je net een nieuwe naam hebt en je oude ik borrelt op ? Dan hou je je adem in en je knijpt je neus dicht, totdat je het niet meer volhoudt. Is dat erg ? Nee, zolang men niet gedwongen is al te vaak van naam te wisselen, valt het nog wel te volgen. En wat doet een naampje er ook toe. Het gaat tenslotte om de inhoud van de berichtjes.

En ik heb geen spijt, ik baal ook niet echt en ik hou mijn oude ik niet goed achter en toch keer ik terug, ik ben slechts verstoord door de administratieve rompslomp van zo'n naamsverandering. Moderatoren zijn er voor verantwoordelijk. Advies: gewoon mij met rust laten. Ik doe geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet bekennen altijd heel nieuwsgierig te worden van die usernames die ik niet kan stroken met een geocache-teamnaam, en waar ook nog eens totaal geen info in het profiel staat... Wie, en waarom toch? Maar ja, dat is nu eenmaal het lot van aagjes.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...altijd heel nieuwsgierig te worden van die usernames die ik niet kan stroken met een geocache-teamnaam...

 

Moet je voor de aardigheid eens proberen een forumaccount aan te maken met onze geocachersnaam (GeoGeldrop) of iets wat er op lijkt. Hebben al zo'n tien varianten geprobeerd maar krijgen telkens de reactie dat deze gebruikersnaam al bestaat. Als je dan gaat zoeken in de lijst met gebruikersnamen vind je niks wat al op deze gebruikersnaam lijkt. Ook mails naar moderatorenteam helpen niet, sterker nog, we krijgen niet eens een reactie :blush: (ze zullen het best druk hebben maar een paar maanden moet toch genoeg zijn voor een ontvangstbevestiging; niks mee doen is ook ok maar laat dat dan weten)

Natuurlijk kan ik onze geocachingnaam onder iedere posting vermelden maar dit moet toch mooier kunnen.

 

GeoGeldrop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook al gebeurd, helaas zonder succes. Ik hou het nu maar zo. Begin er bijna aan gehecht te raken :blush:

Het maakt wel duidelijk dat een forumnaam die afwijkt van de geocachingnaam niet altijd een cacher betreft die om wat voor reden dan ook zijn cachenaam niet wil gebruiken op het forum.

 

Groetjes,

 

GeoGeldrop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is niet bij mij en/of Bytheway (Moderator) binnengekomen. Mogelijk bij Hawkeyes, die is echter op vakantie.

 

Vragen om verandering van naam worden altijd uitgevoerd. :thumbup:

Langer dan een dag duurt dat nooit.

 

Frank5662 is inmiddels omgezet in GeoGeldrop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes, yes, yes!! :no:

Minder dan een dag? Na mijn PMetje terug aan Bytheway was de forumnaam haast sneller omgezet dan dat ik een reactie op het forum kon zetten. Driemaal is scheepsrecht in dit geval. Bytheway en/of Geoman, in ieder geval bedankt voor deze snelle actie. Ik weet jullie voortaan te vinden via PM (Dit i.p.v. de mailmogelijkheid op http://www.geocaching.nl/sgn/Contact.php waar ook door Reintje de Vos op 28/8 in draadje "Een mailtje aan team geocaching.nl, Zo doe je dat" op gewezen is als dé manier om te reageren).

 

 

Thanks en Groetjes,

 

GeoGeldrop :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zoek ene Frank5662

 

Frank5662, nee nooit van gehoord. :no:

 

Zonder gekheid: alle oude forumposts onder Frank5662 staan nu ook op naam van GeoGeldrop viel me op. Dat maakt de discussie wel wat apart als je terug gaat lezen. Maar ons hoor je niet klagen, wij zijn allang blij. :thumbup:

 

Groetjes,

 

GeoGeldrop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder gekheid: alle oude forumposts onder Frank5662 staan nu ook op naam van GeoGeldrop viel me op. Dat maakt de discussie wel wat apart als je terug gaat lezen.

 

Tja, dat werkt ook zo als je een signature aanpast, merkte ik. Met terugwerkende kracht krijgen je oude posts dan ook je nieuwe sig. Zal met alle gegevens wel zo zijn..

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...