Spring naar bijdragen

De Nederlandse Reviewers


gimli

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Camelion, alles goed en wel, maar Gimli is wel een team member. En als je leest dat mensen nieuwsgierig zijn is het toch niet zo moeilijk om de status even door te geven. 'Jullie' contacten binnen het team zijn altijd beter dan de 'onze', en het heeft geen zin dat Gimli telkens dezelfde vragen van verschillende mensen moet gaan zitten te beantwoorden. En als je hier ziet uit de reakties van mensen op het forum dat hij sowieso niet zo scheutig is met antwoorden, hoeven wij dat wiel toch niet telkens opnieuw uit te vinden? Maar dat mensen nieuwsgierig zijn naar Gimli, vind ik niet raar of per definitie negatief.

 

 

Als er al iemand is die een nieuwe reviewer zou moeten zoeken voor geocaching.com, is het je geocaching.nl teamgenoot Hawkeyes. Ik weet niet of hij behoefte heeft aan hulp. Ik denk het niet, anders hoorden we het wel.

Van mij hoeft het niet hoor. Elke week worden er caches goedgekeurd en ik vind het wel prima zo. Veelal 's nachts, zo rond/vlak na het weekend zie ik, iets wat hij zelf lang geleden al aangaf.

 

Groetjes.

M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Camelion, alles goed en wel, maar Gimli is wel een team member. En als je leest dat mensen nieuwsgierig zijn is het toch niet zo moeilijk om de status even door te geven. Groetjes.

M.

 

In diverse draadjes wordt over Gimli gesproken. En totaal niets inbrengende en op de man spelende poll erover heb ik al verwijderd.

 

Waarom wil men weten wat er met ene Gimli is? Als je problemen hebt met een cache die door hem approved is en je hebt hem nodig daarvoor, dan kan ik het begijpen.

Als men zich doodergert aan de weken tot maanden die men moet wachten op het approven van hun cache, dan kan ik het begrijpen.

Als je verder niets ermee van doen hebt dan vind ik het gezeik.

Wie interesseert he nu echt? Waarom hier maar tot in de treure vragen stellen over de man?

 

De man is forumlid. De man is approver voor gc.com. De man is een blauwe maandag administrator geweest omdat hij approver voor .com werd. Omdat we daar met elkaar, terecht, commentaar op hadden is dat weer teruggedraaid.

De man heeft niets meer met gc.nl te maken dan wie er hier in dit draadje er ook over vraagt buiten de mods om. De man is gewoon forumlid.

Een klein probleempje, de man heeft onder zijn naam wel nog steeds teammember staan. maar in de lijst van teamleden staat hij niet.

Ik zal geoman vragen hoe dat zit en of het dan veranderd kan worden.

Dan zijn jullie tevreden, hoop ik.

Op de voorpagina van de site staat wie er allemaal wat doet bij gc.nl.

Gimli komt daar niet in voor.

Wie maakt het nu geheimzinnig? Wij niet, dat doen de vragenstellers.

Ik heb continu hier op het forum, als het over Gimli ging, vermeld dat de man geen fluit met het team te maken heeft, wij weten niet wie Gimli is, waar hij is en wat hij doet en waarom hij niet reageert op email.

Hij is ooit door Hawkeyes bij .com voorgedragen als approver. Hawkeyes heeft naar aanleiding van jullie vragen ove Gimli, Gimli een mailtje gestuurd met de vraag hier te reageren. Hij komt niet. Waarom niet? Wij weten het niet. En who cares?

Eerlijk gezegd, kan het me geen fluit schelen. Ik heb niets met die man en ik ben niet van hem afhankelijk. Ik heb geen caches ter approval staan die langer duren omdat hij er niet is of wat dan ook en zo geweldig symphatiek vond ik hem niet toen hij hier wel op het forum was. Daar zijn draadjes genoeg over te vinden. Kijk alleen maar al naar de discussie over de TBrace.

Ik weet ook niet of de man nog steeds approver voor.com is. Daarover kunnen maar 2 antwoord geven. Gimli en gc.com

Ik wou dat een ieder die niet afhankelijk van de man is, het forum daarover met rust liet. Er zijn zoveel leden die het afgelopen paar jaar niet of bijna niet meer op het forum komen. Waarom wordt daar niet naar gevraagd?

Die hebben dezelfde functie als Gimli hier. Forumlid.

 

Stichting Geocaching Nederland:

Stichting Geocaching Nederland is een in 2002 opgerichte stichting met als doel het promoten en ondersteunen van Geocaching in de meest brede zin. De Stichting Geocaching Nederland is voortgekomen uit de Dutch Internet Factory v.o.f., een bedrijf wat in januari 2001 is begonnen met de site www.geocaching.nl

 

Bestuur geocaching.nl:

René Tuijtel- Geoman - Voorzitter, Penningmeester, Adminstrator, Webdesign.

Remco Mosselman - Hawkeyes - Secretaris, Administrator, PR algemeen.

 

Medewerkers geocaching.nl:

Albert Damen - albrt - Programmeur PHP, Perl, MySQL.

Coen Boltjes - Reintje de Vos - Programmeur PHP, JavaScript, MySQL.

Ronald van der Kamp - Prof Y Lupardi - Goodiesshop.

Taco Tjalkens - Bytheway - Moderator, Administrator.

Ronald Heirbout - Camelion - Moderator

Sigurd Rijsdijk - Zero Cool - Moderator

Kruimeldief - Moderator

 

Medewerkers Werkgroep Geocaching en Natuur:

Ron Hendriksma - Mumzle - Contactpersoon natuurbeheerders, PR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

De man is gewoon forumlid.

Een klein probleempje, de man heeft onder zijn naam wel nog steeds teammember staan. maar in de lijst van teamleden staat hij niet.

...

 

Ahaaa, da´s de clou. Misschien heb ik het elders gemist hoor. Nu allez crystal!

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

De man is gewoon forumlid.

Een klein probleempje, de man heeft onder zijn naam wel nog steeds teammember staan. maar in de lijst van teamleden staat hij niet.

...

 

Ahaaa, da´s de clou. Misschien heb ik het elders gemist hoor. Nu allez crystal!

 

Gr.M.

 

Ik zie de clou niet. Er wordt al weken geschreven dat we geen flikker van de man afweten en als men zo nieuwsgierig is naar hem,men hem maar moet mailen of wat dan ook.

Ik ken hem niet, ken zijn emaladres niet en weet niet waar of hoe hem te bereiken.

Hij is al geen maanden online geweest op het forum.

Dat van die teammember en dat het in een paar dagen weer afgelopen was heeft iedereen die zo geweldig in de man geinteresseeerd is toentertijd dan ook wel meegekregen.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, mij is het wel duidelijk nu. Wiliii ook denk ik, iedereen op zijn of haar wenken bediend. Nogmaals dank.

 

Gr.M.

 

Mee eens. Laten we het hierbij laten.

 

Wel wil ik herhalen waarom ik dit draadje heropende: de man is zelf begonnen zich voor te stellen op het forum (waarschijnlijk met de bedoeling brede bekendheid te geven) en dan vind ik het normaal om ook op het forum te vragen hoe het zit. Gewoon als vraag, meer niet.

 

Einde wat mij betreft. :huh:

bewerkt door Williii Carrotte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel wil ik herhalen waarom ik dit draadje heropende: de man is zelf begonnen zich voor te stellen op het forum (waarschijnlijk met de bedoeling brede bekendheid te geven) en dan vind ik het normaal om ook op het forum te vragen hoe het zit. Gewoon als vraag, meer niet.

 

Dit forum gaat wel over geocaching en aanverwante zaken, maar sommige aanverwante zaken ziet men liever niet bediscussieerd op het forum. Dat zijn bijvoorbeeld kabouterkaarten en dat is bijvoorbeeld Gimli (is een dwerg ook een soort kabouter? :thumbup: ). Men moet ergens grenzen trekken en juist in die buurt van die grenzen kan er verschil van mening bestaan aan welke kant van die grens je zit. Daar kun je het eindeloos over hebben, maar zinvol is het niet. Ik heb het liever ook zo dan een forum waar geen enkel toezicht zou heersen..

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit forum gaat wel over geocaching en aanverwante zaken, maar sommige aanverwante zaken ziet men liever niet bediscussieerd op het forum. Dat zijn bijvoorbeeld kabouterkaarten en dat is bijvoorbeeld Gimli (is een dwerg ook een soort kabouter? :thumbup: ). Men moet ergens grenzen trekken en juist in die buurt van die grenzen kan er verschil van mening bestaan aan welke kant van die grens je zit. Daar kun je het eindeloos over hebben, maar zinvol is het niet.  Ik heb het liever ook zo dan een forum waar geen enkel toezicht zou heersen..

 

Nico.

 

Dit forum gaat ook over Geocachen en alle "aanverwante zaken". En het klopt, sommige zaken zien we liever niet bediscussieerd. Dat heeft een aantal oorzaken. We kennen allen het fenomeen kabouterkaart, dat is geen probleem. We weten ook allemaal hoe er aan te komen en we weten dat het in het bezit hebben er van illegaal is.

Dat we er hier niet over kunnen of willen "praten" hoef ik niet meer uit te leggen. Dat is al "100den" keren besproken. Degene die de mist in gaat wordt dan ook zonder pardon de toegang tot het forum ontzegt.

Degene die zich op een donkergrijsgrensgebied begeeft krijgt een waarschuwing of zijn berichten worden aangepast of gedeleted.

Het forum is openbaar en waarom zou jij je eigen illegale activiteiten zomaar in het openbaar rondstrooien? En waarom zouden wij daar de ruimte voor bieden?

100den zoekbotjes van allerlei zoekmachines als Google, Yahoo, MSN en ook van zulk soort clubs als Buma/Stemra komen dagelijks op bezoek om berichten te leechen. Als blijkt dat wij ruimte bieden voor illegale praktijken dan kan de site en het forum gesloten worden met allerlei boetes en troep. En dat willen we niet wat me duidelijk lijkt.

 

Dan heb je Gimli, een forumlid van gc.nl en die ooit via via is aangesteld als approver voor caches geplaatst in de BeNeLux. Aangesteld door/voor gc.com.

De man zou dat samen doen met Hawkeyes om Hawkeyes te ontlasten.

De man wordt een blauwe maandag teammember met de functie van Administrator op gc.nl omdat ergens werd aangenomen dat dit niet los van elkaar stond. Daar is flink over tegengesputterd door een aantal forumleden en de functie Administrator verdween net zo snel als het kwam. ook de eventueel bij de functie horende mogelijkheden op het forum zijn gelijk gestopt.

In dezelfde periode werd Gimli ook behoorlijk onder vuur genomen omdat hij de travelbugrace zou gaan organiseren wat niet werd geaccepteerd, mede doordat de man uit ervaring niet echt liet blijken dat hij een echte forumbezoeker/lezer was, laat staan zijn PBbox las of zelfs zijn email.

Dat alles had weer tot gevolg dat de TBraceorganisatie werd overgenomen door Reintje de Vos, die het naar mijn mening ook goed doet en in ieder geval veel beter dan van Gimli werd verwacht. Volgens mij is vanaf die tijd Gimli niet meer op het forum geweest. Wat hij in die tijd als Approver heeft gedaan, weet ik niet. Dat komt weer doordat ik geen caches zover krijg dat ik ze al ter approven kan aanbieden :thumbup:

 

Dat alles wat hierboven staat is geen geheim en allemaal bekend bij iedereen hier op het forum die het maar weten wil. De oudgedienden hebben het allemaal wel meegekregen, de nieuwelingen hebben het mee kunnen krijgen als ze het forum hebben gelezen.

Is het interessant? Nee, totaal niet.

 

Wat me dan werkelijk verbaast is dat ineens, naar het lijkt, iedereen, als door een wesp gestoken overal in allerlei draadjes vragen gaat stellen over Gimli. Vragen tot Polls aan toe.

Allemaal vragen naar de bekend weg eigenlijk. Tenminste, de geschiedenis kennende en 1 en 1 bijelkaar optellend.

Als men Gimli nu miste als Approver omdat de approval tijden weer immens lang zouden zijn, vooruit, dan begrijp ik het. Als men Gimli zou missen om zijn inbreng hier op het forum, dan zou ik het begrijpen. Maar niets van dat alles.

Ik vind het normaal dat men hier op het forum geocaching gerelateerde vragen zou stellen, in de trant van: "Hee, weet je waar die Gimli zich ophoudt? Het approven van een cache duurt weer zo lang en je ziet dat Hawkeyes er niet doorheen komt...."

Dan zou ik het dus normaal vinden. Maar nu worden er allerlei vragen gesteld en zaken geopperd, zonder er ook maar zelf de moeite voor te doen om op een andere manier het antwoord te krijgen.

Als er dan een heel normale antwoord komt dat wij niet weten waar de man is en je er misschien zelf achter kunt komen door hem eens te mailen, dan worden we als geheimzinnig bestempeld. Hawkeyes heeft zelfs hier op het forum een bericht achtergelaten dat hij de man gemaild heeft en gevraagd heeft hier te reageren omdat er vragen over hem gesteld worden.

Het lijkt erop dat hij dat mailtje niet gelezen heeft. Het lijkt erop alsof alle antwoorden bij ons moeten wegkomen. Het lijkt alsof je een telefoonnummer hebt van iemand en ons vraagt hem te bellen.

Ik heb er geen problemen mee dat men een ander eens zegt wat je er van vind.

Ik doe dat zelf ook. Ik heb er problemen mee als de man niet online is, al lang niet online geweest en daardoor inschattend dat de man misschen wel nooit meer op dit forum online wil komen. Dan lijkt het allemaal zo roddeltante achtig. Als hij online komt, ga je gang, mits het binnen de fatsoensnormen blijft, anders gaan we weer strepen :P

De discussie over Gimli zag ik niet als geocaching aanverwante zaken, maar een vorm van op de man spelen terwijl hij er niet bij is en zich niet eens kan "verdedigen" als hij dat zou willen, of als er zelfs ook maar iets te verdedigen is. Eigenlijk was de vraag steeds: "Waar gaat dit nou allemaal over?"

Ik hoop dat ik het zo nog weer een beetje duidelijker heb gemaakt. Let wel, dit is geen commentaar maar een poging om het een beetje te verduidelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...