deBruineBeren Geplaatst 31 augustus 2004 Geplaatst 31 augustus 2004 Ligt het aan mij of ben ik gewoon gek. Maar als ik ook maar 1 cache wil downloaden met behulp van Gartrax dan is het gelijk over. Zelf met Internet Explorer kom ik de database van .com niet meer in. Dit lijkt op een IP ban, gelukkig wel een tijdelijke want na een paar minuten lukt het m.b.v. Internet Explorer wel weer op cache pagina's te bekijken. Iemand de zelfde ervaring?
Zero CooL Geplaatst 31 augustus 2004 Geplaatst 31 augustus 2004 .COM ligt er bij mij uit. Was eerst traag en nu ligt hij van de haak. Gisteren was het ook al traaaag.
Crow & Éowyn Geplaatst 31 augustus 2004 Geplaatst 31 augustus 2004 .Com doet het bij mij wel, lekker traag inderdaad maar goed het doet het... Ik weet nu weer hoe gdat ouderwetse gevoel was van internetten over een analoog lijntje met een 56 k6 modempje ...... Waar blijft die europese mirror server......
elsinga Geplaatst 31 augustus 2004 Geplaatst 31 augustus 2004 Dit is inderdaad de tijdelijke variant. Blijf je met gartrax downloaden, dan ben je een paar weken de klos. Ik spreek uit ervaring (gelukkig met mijn ADSL IP, kon ik via de proxy van Wanadoo nog gewoon kijken). Tip: Premium Member worden en GPX queries gebruiken, samen met GSAK. Dan lijk Gartrax downloaden erg primitief. =8- )
deBruineBeren Geplaatst 31 augustus 2004 Auteur Geplaatst 31 augustus 2004 Tip: Premium Member worden en GPX queries gebruiken, samen met GSAK. Dan lijk Gartrax downloaden erg primitief. =8- ) Maar ik wil op mijn PPC offline log foto´s kijken. En zo ver ik weet is Gartrax de enige die dit bied.
Zero CooL Geplaatst 31 augustus 2004 Geplaatst 31 augustus 2004 GSAK kan ook offline de cache info laten zien, een echt goed programma! ECHT GOED, weet alleen niet met een PPC (wa's da?) werkt.
gimli Geplaatst 1 september 2004 Geplaatst 1 september 2004 ppc --> een Pocket PC oftwel een organiser/pda :-) groets, Gimli
elsinga Geplaatst 1 september 2004 Geplaatst 1 september 2004 Klopt, GSAK download de foto's niet. Ik heb Clyde al gevraagd of de niet-log foto's er bij kunnen, maar die info staat al niet in de GPX file. Embedded img url's wel, maar dan loop je weer tegen het ban risico aan.
deBruineBeren Geplaatst 1 september 2004 Auteur Geplaatst 1 september 2004 Het probleem zit hem in het feit dat .com opvraagt welke browser je gebruikt. Gartrax zal op dit verzoek antwoorden dat Gartrax gebruikt wordt. .com weet dat dit programma voor intens dataverkeer gaat zorgen en gooit je in een IP ban. De oplossing is simpel (de uitvoering waarschijnlijk niet) laat Gartrax antwoorden met de zelfde string als dat Internet Explorer doet. Werk aan de winkel voor P-Terminator dus.
sadman Geplaatst 1 september 2004 Geplaatst 1 september 2004 Het probleem zit hem in het feit dat .com opvraagt welke browser je gebruikt.Gartrax zal op dit verzoek antwoorden dat Gartrax gebruikt wordt. .com weet dat dit programma voor intens dataverkeer gaat zorgen en gooit je in een IP ban. De oplossing is simpel (de uitvoering waarschijnlijk niet) laat Gartrax antwoorden met de zelfde string als dat Internet Explorer doet. Werk aan de winkel voor P-Terminator dus. wget gebruiken? Dan wel deels implementeren in gartrax. Maar ja, ik kan dat niet; heb ook de source niet. Over source gesproken; hebben de Bruine Beren ergens de algoritmes staan waarmee RD naar WGS84 etc en vice versa kan worden gerekend. Ik wil zien dat ik zelf een een keer wat in elkaar bastel voor Linux (KDE).
deBruineBeren Geplaatst 1 september 2004 Auteur Geplaatst 1 september 2004 Over source gesproken; hebben de Bruine Beren ergens de algoritmes staan waarmee RD naar WGS84 etc en vice versa kan worden gerekend. Ik wil zien dat ik zelf een een keer wat in elkaar bastel voor Linux (KDE). Kijk maar eens in je PM box
P-Terminator Geplaatst 1 september 2004 Geplaatst 1 september 2004 Het probleem zit hem in het feit dat .com opvraagt welke browser je gebruikt.Gartrax zal op dit verzoek antwoorden dat Gartrax gebruikt wordt. .com weet dat dit programma voor intens dataverkeer gaat zorgen en gooit je in een IP ban. De oplossing is simpel (de uitvoering waarschijnlijk niet) laat Gartrax antwoorden met de zelfde string als dat Internet Explorer doet. Werk aan de winkel voor P-Terminator dus. Die informatie ('user agent') wordt bij ieder http request meegestuurd. Daar heb ik inderdaad netjes GarTrax in staan. Bij de ontwikkeling van versie 3, die nu in beta test kan, heb ik al rekening gehouden met dergelijke maatregelen van gc.com. Ik heb namelijk een tijd geleden van Jeremy het verzoek gehad de download functionaliteit uit GarTrax te schrappen. Op mijn antwoord en verzoek om over een verantwoord gebruiksscenario te 'praten' is helaas niet gereageerd. Ik ben zelf van mening dat GarTrax heel 'netjes' te gebruiken is, waarbij het eventueel zelfs download kan besparen. Met de huidige versie 2 zal dus helaas niet meer gedownload kunnen worden. Met versie 3 weer wel (Totdat ze bij gc.com weer iets verzinnen om het gebruik te blokkeren) .
gimli Geplaatst 1 september 2004 Geplaatst 1 september 2004 en dat is toch jammer want het werkt verder perfect! Michiel
elsinga Geplaatst 1 september 2004 Geplaatst 1 september 2004 Pieter, Door het gebruik van GSAK heb ik de cache pgina's al, maar ik zou heel graag de plaatjes die erbij horen ookhebben. Niet die bij de logs (in eerste instantie), maar die bij de cache beschrijving horen. Is er een mogelijkheid om met Gartrax 3 dit geautomatiseerd te regelen en gelijk de plaatjes bij GSAK in de database te stoppen? Eventueel in samenwerking met Clyde van GSAK? Helaas zit in de GPX file geen indicatie dat er een file inzit... tenzij dat in de embeded HTML van de cache beschrijving zit...
hh1 Geplaatst 14 september 2004 Geplaatst 14 september 2004 We moeten nu ook niet doen alsof onze neus bloedt. Bij geocaching.com hebben ze ook graag betalende leden (premium members). De site en de servers in leven houden zal vermoedelijk ook wel wat geld kosten.
Aanbevolen berichten