Spring naar bijdragen

Forumregels


schatzoeker

Aanbevolen berichten

als stichting zijn ze wel degelijk hoofdelijk verantwoordelijk voor hun daden, zoals het exploiteren van de website. Als Stichting Brein, Buma Stemra en al die andere organisaties de stichting voor de rechter daagt, kunnen ze hun advocaat gaan betalen. Leuke hobby... In het ergste geval worden ze schuldig bevonden aan verspreiding of medewerking aan verspreiding van illegale zaken, en krijgen ze een boete. En dan moet je je huis verkopen, je boot, je auto (je GPS  :)  )

Dus, dan dek je je zo goed mogelijk in om dat te vermijden. Dat is toch niet zo gek?

Daar heb je ook wel gelijk in. Maar aan de andere kant blijkt uit het bericht van deBruineBeren dat ernaar verwijzen helemaal niet illegaal is.

 

En toen ik met geocaching begon wist ik nog niets van kabouters af, maar omdat het hier verboden is, werd ik juist op de kabouterkaarten gewezen. Het werkte dus eigenlijk averechts :)

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijne heren,

 

tenminste, voor zover ik dit draadje volg, zijn het denk ik heren die hier weer verschrikkelijk hun best doen hun hormoontjes de vrije loop te laten.

 

Moeten de puntjes weer op de i? Moet alles weer tot de letter nauwkeurig kloppen? Schaam jullie.

 

Iedereen snapt toch gewoon dat als er een regel is, waarin staat dat, er niet een uitleg gegeven mag geworden over p2p programmatuur, dat dit niet specifiek over p2p gaat maar over wat met via de p2p wil versturen?

 

Zal ik het jullie dan eens uitleggen?

 

Het is verboden hier op het forum uitleg te geven hoe je met een bepaalde P2P programma de mogelijkheid krijgt of creëert om illegale software, gebruikt bij geocaching, meestal Oziexplorer en topgrafische kaarten ook wel Kabouterkaarten genoemd, te kunnen downloaden.

 

Wat is daar nu toch zo moeilijk aan?

 

Een P2p programma is op zich niet illegaal, maar laten we eerlijk zijn, wat wordt er nu met een gemiddelde p2p programma verzonden of gedownload? Echt geen legale software of trial versies van software.

Dat is ook niet aan te raden. Via een p2p programma loop je gewoon de kans dat je een virus of Trojan binnenhaalt.

Legale software en trials kun je alleen om die reden al beter van de site van de distribiteur halen. Verder heb je van deze distribiteur rechtstreeks natuurlijk ook meer kans op support.

 

Als deze door jullie zo gewenste p2p uitleg niet de intentie heeft om aan geocaching software en illegale kabouterkaarten te komen, dus eigenlijk niets met geocaching te maken zou hebben, waarom dan zoveel moeite doen om een dan volledig offtopic regel er hier doorgedrukt te krijgen of erover zitten te ouwehoeren of het wel of niet mag.

Lees eens tussen de regels door zou ik zeggen.

Wat de zogenaamde kabouterkaarten betreft, bijna iedereenheeft het en gebruikt het ook. Ik ga er vanuit dat ook moderatoren deze kaartengebruken.

Het is hier op het forum verboden over dit soort software te praten. Men verbidt niet het hebben of het gebruiken ervan. Dit lijkt dubbelzinning maar zijn wel 2 aparte dingen.

Men kan dit hypocriet vinden, daarove ouwehoeren vind het mierenne***en. Het is potverdorie net alsof jullie (geocaching) bestaan er vanaf hangt.

 

Dit zijn nu onze geocachers? Onze nationale trots in het zoeken naar schatten? Laat me niet lachen, het lijkt er anders knap op dat jullie niet eens in staat zijn om zonder dit forum ook maar aan een enkele topografische kaart kunt komen.

Één keer goed zoeken op google en je weet meer over het vinden van kaarten of het gebruik van p2p dan al dat gezever erover hier.

 

Je hebt er al een halve zool bij hier die de opstellers of uitvoerders van deze regels al wil uitmaken voor Nazis.

 

Groetjes

 

Fee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal ik het jullie dan eens uitleggen?

 

Het is verboden hier op het forum uitleg te geven hoe je met een bepaalde P2P programma de mogelijkheid krijgt of creëert om illegale software, gebruikt bij geocaching, meestal Oziexplorer en topgrafische kaarten ook wel Kabouterkaarten genoemd, te kunnen downloaden.

Maar waarom wordt dan een draadje dat gaat over de kleur van de kaarten dan ook afgesloten. En omdat ik daar eigenlijk een reactie op wilde geven, maar dat niet kon omdat het draadje is afgesloten, heb ik het hier maar even gedaan...

 

Zal ik het jullie dan eens uitleggen?

Dit zijn nu onze geocachers? Onze nationale trots in het zoeken naar schatten? Laat me niet lachen, het lijkt er anders knap op dat jullie niet eens in staat zijn om zonder dit forum ook maar aan een enkele topografische kaart kunt komen.

Één keer goed zoeken op google en je weet meer over het vinden van kaarten of het gebruik van p2p dan al dat gezever erover hier.

 

Je moet niet alles over één kam scheren hoor, want daar heb ik helemaal uitleg voor nodig :)

 

[OFFTOPIC]

Het was alleen in het begin even zoeken waar ik legale kaarten op papier kon vinden. De normale boekhandels hebben meestal geen topografische kaarten. Maar bij de buitensport winkel Zwerfkei in Woerden (lekker dicht bij m'n werk) heb ik er een heel stel gevonden! :)

[/OFFTOPIC]

 

Maar ik kan het me uiteraard goed voorstellen dat je niet mag praten over hoe je aan illegale zaken moet komen.

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook wel raar dat er niet over de kabouter kaarten mag worden gesproken. Er was pas een discussie over de tegenvallende kleuren van de lente 2004 versie en die is gewoon afgesloten.

 

Ik gebruik de digitale (kabouter)kaart van Tiel en omgeving om te kijken waar we een cache zouden kunnen neerleggen, maar ik heb die kaart ook gekocht op papier. Dus de kabouterkaart can Tiel mag ik dus gewoon gebruiken. Ik vind het alleen makkelijk dat ik die kaart nu niet zelf hoef te scannen en te calibreren.

 

Nog even een toelichting: Het gebruik van de benaming "kabouterkaarten" is niet toegestaan. Die

benaming verwijst namelijk direkt naar illegale software. Dat weet iedere geocacher, en nieuwe geocachers

weten het binnen 2 dagen.

 

Als je vragen hebt over orginele, zelf aangeschaft digitale stafkaarten mag je daar natuurlijk vragen

over stellen. Net als over alle andere legale software.

 

En als je legale, vrij verkrijgbare, zonder copyright of met andere rechten belaste kaarten van de UK wilt

hebben dan vraag je daar gewoon naar. Maar je vraagt niet naar kabouterkaarten.

 

Kortom - kabouterkaart is geen synoniem voor stafkaart - het is een synoniem voor een ILLEGALE stafkaart.

 

En met betrekking tot P2P, uitleg over de werking is dan volledig legaal volgens de Nederlandse wetgeving,

maar iedereen weet waar P2P het meest voor gebruikt wordt: Het verspreiden van illegale software.

Als je echt zo'n enorme interesse hebt in dat onderwerp dan zijn er vast forums waar men je er alles

over uit kan leggen. Maar niet dit forum.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland wel, mits ze aantoonbaar nalatig geweest zijn. Vandaar de strakke regels. Aantoonbaar NIET nalatig...

 

En dat is ook in België zo!

 

Verder toch even aanstippen dat er niets aan de hand is zolang er geen klacht wordt neergelegd.

Vanaf het moment van klacht neerlegging gaat echter de gerechtelijke bal aan het rollen. Het zal geen dag duren eer je computer en bijkomende dataschijven in beslag worden genomen.

Daarop gevonden illegale software wijst je meteen de weg naar het gerecht, en ga het daar maar een keertje uitleggen...

Vooral uw administrators zijn in dat geval de kop van jut.

 

IGN België lacht niet met illegale copieën. En dat zal de soortgelijke Nederlandse instelling ook niet doen. Zij zien die bewuste kaarten als een diefstal en broodroof.

 

Het standpunt van uw Nederlandse administrator is in mijn ogen dan ook geoorloofd en zeker niet onaanvaardbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ofschoon ik me niet wil mengen in het werk van de moderator toch even een opmerking en een hart onder de riem voor Bytheway....

 

Enkele posters in dit topic geven mij de indruk dat geocaching.nl roomser is dan de paus waar het de forum regels betreft. Ik vraag mij dan sterk af of zij wel eens een ander forum bezoeken.

Werkelijk elk forum wat ik bezoek - en dat zijn er heel wat - heeft in de forumregels iets over genoemde zaken opgenomen.

Leest u even mee?

 

=> Tweakers.net :

Het aanbieden van illegale / gestolen software en/of apparatuur, en/of door copyright beschermde software en/of hardware op GoT is aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net BV diensten en faciliteiten. Tweakers.net BV kan aangifte doen.

Geen licentie- of copyright-schendingen zoals links naar warez, cracks, MP3's en divx

 

=> De pocketPC club:

Kent zijn 'Hall of shame' > http://www.pocketpc-club.nl/forum/forumdis...isplay.php?f=44

 

Let ook op het bericht in dit forum van onze woeste geocacher uit Drenthe, 'moderator in opleiding ' :) ......

""ook de forumregels niet gelezen toen je lid werd? Je kunt notabene op de desbetreffende site lezen dat het illegaal is:

Fijn dank u. Nog een keer zo'n geintje en je mag het forum verlaten. GRTZ PDAman""

 

Das duidelijke taal :)

 

 

=>FOK! forum:

Het plaatsen van links naar illegale zaken als warez, mp3's, simlocks etc of links daarnaar.

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Het uitmaken van de moderator(s) voor bruinhemden is een nieuw dieptepunt in het bestaan van dit forum.

Ik vraag me werkelijk af wat deze persoon bezielt zich op deze manier uit te laten.

Zoals Bytheway al eerder schreef is hier duidelijk een grens overschreden en hebben we unaniem besloten het bewuste member te bannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ofschoon ik me niet wil mengen in het werk van de moderator toch even een opmerking en een hart onder de riem voor Bytheway....

Sluit ik me helemaal bij aan. BTW levert goed werk. Aan zijn manier van modereren kan menigeen een puntje zuigen. Ik ken ze die veel opvliegender zijn :thumbdown:

 

Enkele posters in dit topic geven mij de indruk dat geocaching.nl roomser is dan de paus waar het de forum regels betreft.

 

Iedereen weet dat de gemiddelde Nederlander niet staat te popelen om te betalen voor bijvoorbeeld software als hij het gratis en voor niets in een cache kan vinden of via een p2p rpogramma kan downloaden. Daar kan ik inkomen, ik behoor ook tot de gemiddelde Nederlander. Alle software op het gebied van Geocaching heb ik werkelijk gekocht. Behalve de totpkaarten. Die 30850 euro dat het hedentendage exclusief btw kost, heb er niet voor liggen.

Dat geldt voor velen onder ons en natuurlijk ook voor de mensen achter het forum. Men gaat er vanuit dat een Geoman of BytheWay of Hawkeyes of wie dan ook, bij die gemiddelde Nederlander hoort en dus ook wel een kast vol "gratis" software heeft of in ieder geval wel één stukje software waar men niet legaal is aangekomen.

Als dan deze mensen, Geoman, BTW, Hawkeyes en andere, hier op het forum dan "ineens" een andere pet op hebben en melden dat daarover niet gebabbeld kan worden hier, dan ben je dus hypocriet en roomser als de paus.

Vergeten wordt dat dit forum alleen maar problemen gaat krijgen als er openlijk over illegale software wordt gesproken. Dat het nu toevallig over de kleur van de kaart gaat is natuurlijk carambalig, maar wordt dit toegelaten dan is de volgende posting al weer de vraag waar je het downloaden kunt.

Ook vergeten wordt dat hetom het woord illegaal gaat. Wat is nu illegaal? In ieder geval is dat iets waar je niet in het openbaar over carambat. Ik vergeet ook vaak dat dit forum door zoveel meer gelezen wordt dan door de kleine groep multiposters hier en de grote groep die zo nu en dan hier post.

Iets wat illegaal is en je wilt het houden, hou het dan ook illegaal en bespreek het achter gesloten deuren en niet hier en publique op het forum. Duizenden mensen lezen hier.

 

=> De pocketPC club:

Kent zijn 'Hall of shame' > http://www.pocketpc-club.nl/forum/forumdis...isplay.php?f=44

 

Let ook op het bericht in dit forum van onze woeste geocacher uit Drenthe, 'moderator in opleiding ' :thumbdown: ......

""ook de forumregels niet gelezen toen je lid werd? Je kunt notabene op de desbetreffende site lezen dat het illegaal is:

Fijn dank u.  Nog een keer zo'n geintje en je mag het forum verlaten. GRTZ    PDAman""

 

Das duidelijke taal  :P

Ja, had je niet gedacht van die man huh? :P . Maar zo werkt het wel. 2x Hall Of Shame is een IPban. Soms zelfs iemand die voor het eerst post en dan niet eens een 2e kans krijgt. Ik wil niet zeggen dat er dagelijks leden verbannen worden, maar wekelijks zeer zeker wel.

Het is ook niet zo dat de mods erop zitten te loeren wie er nu weer een kan aanpakken hoor, er wordt zelfs best wel eens wat door de vingers gezien. Maar aangaande illegale software en eigenlijk alles wat volgens de wet niet toegstaan is, is er geen pardon. De forumregels zijn duidelijk en de instructies naar de moderators ook.

 

Het uitmaken van de moderator(s) voor bruinhemden is een nieuw dieptepunt in het bestaan van dit forum.

Ik vraag me werkelijk af wat deze persoon bezielt zich op deze manier uit te laten.

Zoals Bytheway al eerder schreef is hier duidelijk een grens overschreden en hebben we unaniem besloten het bewuste member te bannen.

 

Ik heb het gelezen nadat de KralenFee mij erop attent heeft gemaakt. Halve zool was haar publiekelijke opmerking op het forum.

Een volledige ban was de enige juiste reactie. Voor mij mogen zulke mensen zelfs nog beter aangepakt worden. Een IPban bij .com of een rechtzaak of iets dergelijks. Er wordt vergeten dat jullie dit ook vrijwillig doen en voor jullie en andermans plezier.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :blink:

When life has you feeling low

and troubles make you feel downhearted,

They will all soon fade to gray

when you smell that I just farted.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Men gaat er vanuit dat een Geoman of BytheWay of Hawkeyes of wie dan ook, bij die  gemiddelde Nederlander hoort en dus ook wel een kast vol "gratis" software heeft of in ieder geval wel één stukje software waar men niet legaal is aangekomen.

Als dan deze mensen, Geoman, BTW, Hawkeyes en andere, hier op het forum dan "ineens" een andere pet op hebben en melden dat daarover niet gebabbeld kan worden hier, dan ben je dus hypocriet en roomser als de paus.

"Men" gaat er van uit? Wie is "men"?

 

Ik niet. Of deze mensen (Geoman, BTW, Hawkeyes et al) al dan niet illegaal de kabouterkaarten gebruiken is aan hun. Maar wellicht gebruikt men de prachtige stafkaartboeken van de ANWB, die overigens wél up-to-date zijn. Of hebben ze stafkaarten op papier gedoneerd gekregen. Weet jij veel. Dat gaat toch ook niemand wat aan?

 

Een volledige ban was de enige juiste reactie. Voor mij mogen zulke mensen zelfs nog beter aangepakt worden. Een IPban bij .com of een rechtzaak of iets dergelijks.

Een ip-ban bij .com wordt moeilijk. Dit forum is van .nl en dus van een hele andere organisatie. Rechtzaak, kweenie, vrijheid van meningsuiting? Dat het ongepast is, zeker weten.

 

Maar dan nog, kom op, het is zo gemakkelijk om met een andere naam en ander ip-address weer verder te gaan op dit forum. Dus mensen echt buiten sluiten zal je nooit lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Men" gaat er van uit? Wie is "men"?

 

Ik niet. Of deze mensen (Geoman, BTW, Hawkeyes et al) al dan niet illegaal de kabouterkaarten gebruiken is aan hun. Maar wellicht gebruikt men de prachtige stafkaartboeken van de ANWB, die overigens wél up-to-date zijn. Of hebben ze stafkaarten op papier gedoneerd gekregen. Weet jij veel. Dat gaat toch ook niemand wat aan?

 

Wie men is? Ik denk iedereen die hier loopt te schreeuwen dat de regels hypocriet zijn en de mensen achter dit forum voor roomser als de paus uitmaken.

Natuurlijk gaat het niemand aan wat voor software jij gebruikt en of het illegaal is of niet. Dat is een kwestie van jou en degene die het moet opsporen. Juist omdat het niemand wat aan gaat heb ik het geschreven. Omdat wat de mensen op de achtergrond privé hebben, niets te maken heeft met het forum en de regels daar aan verbonden.

 

Een ip-ban bij .com wordt moeilijk. Dit forum is van .nl en dus van een hele andere organisatie. Rechtzaak, kweenie, vrijheid van meningsuiting? Dat het ongepast is, zeker weten.

 

Ik heb ook niet gezegd dat dit gemakkelijk is, het was een gedachte dat dit eigenlijk ook mogelijk moet zijn. Ach, ik denk dat met enig overleg wel zoiets te regelen valt met .com Volgens mij is er wel contact onderling.

Een rechtzaak is zeer zeker wel mogelijk. Vrijheid van meningsuiting heeft hier niets mee te maken.

 

 

Maar dan nog, kom op, het is zo gemakkelijk om met een andere naam en ander ip-address weer verder te gaan op dit forum. Dus mensen echt buiten sluiten zal je nooit lukken.

 

Dat valt tegenwoordig behoorlijk tegen. Steeds meer mensen hebben een vast IPadres en de provider geeft je niet zomaar een ander IPadres. Tevens is bij wangedrag van een bepaalde persoon het heel goed mogelijk om in contact te treden met de desbetreffende provider van deze persoon. Deze provider zal gegarandeerd meewerken om te zorgen dat deze persoon niet meer via deze provider op het forum kan komen.

Natuurlijk is het mogelijk om met een illegale proxy een ander IPadres te fingeren en weer online te komen. Ik heb hetzelfde al eens gedaan op .com omdat ik daar door het gebruk van Gartrax een ban had opgelopen :thumbdown:. Maar als je dan ziet dan je snelheid dan net zo snel is als met een telefoonmoden en nog veel meer haken en ogen, dan taai je snel af. Dat is geen doen voor een oproerkraaier.

 

Als het zo'n persoon al lukt om onder een andere naam en met een ander IPadres toch weer op het forum te komen dan valt hij gegarandeerd op een gegeven ogenblik door de mand.

Als Geoman het niet hebben wil dat deze persoon hier nog eens op het forum komt, kan hij gerechtelijke stappen ondernemen. Ik weet dat dit op andere fora gebeurt

 

GRTZ

 

Kruimeldief :blink: The way to win an atomic war is to make certain it never starts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimel, dus als ik jou goed begrijp vind jij Geoman, BTW en Hawkeyes hypocriet omdat zij ook gemiddelde nederlanders zijn en dus ook bij "men" hoort en illegale software gebruiken.

Kan me niet voorstellen dat jij dát bedoeld.

Lieve Heirbaut,

 

Ik was al bang dat je dat dacht. Dit las ik eigenlijk al tussen de regels door in je eerste reply.

Ik heb het je in mijn 2e reply nog eens proberen it te leggen. Schijnbaar ben ik niet in staat om duidelijk over te komen naar jou.

Voor alle duidelijkheid:

 

Nee, dat wil ik niet zeggen. Ik bedoel continu het tegenover gestelde. :D

 

Ik ga er vanuit dat de gemiddelde Nederlander wel ergens een stukje illegaal software heeft.

 

Je leest hier op het forum zo nu en dan dat Geoman, Hawkeyes en BTW roomser dan de Paus zijn of hypocriet zijn.

 

Dat wordt geschreven door mensen die niet het verschil kunnen maken tussen de genoemde heren priv/e en de genoemde heren met hun functie hier op het forum.

 

Illegale software is niet voor niets illegaal. Dus hou het dan ook illegaal en dat betekent dat je vooral niet zo moet gaan toeteren op het forum over dit soort software.

 

Als er iets is wat openbaar is, is het wel een forum.

 

Ik vind het hypocriet van die mensen die steeds proberen genoemde personen in een lastig parket te brengen door iedere keer weer over kabouterCD's te beginnen in wat voor hoedanigheid dan ook.

Natuurlijk is, nogmaals, het praten over de kleur op een kaart niets illegaals aan, maar zodra het woordje kabouterCD, kabouter of KB erbij komt hebben we het toch steeds over die kaarten die illegaal bij de TDN uit Emmen komen.

TDN, onderdeel van het kadaster, die de kaarten alleen maar in bruikleen aanbiedt voor 30.850 euro exclusief btw. Daar overheen komt nog een gebruikerslicentie van 25% per jaar voor het gehele pakket dat ieder 4 jaar vernieuwd wordt. Zoals iedereen weet, is Nederland verdeeld in 302 stukjes. Ieder stukje is apart aan te schaffen en zoals je ziet voor absurde prijzen.

Als ik 17H zou willen aanschaffen, Emmen en omgeving, ben ik 400 euo kwijt. (Exclusief btw)

Dat men dus zulke kaarten illegaal probeert te verorberen kan ik wel inkomen.

Of jij die kaarten nu hebt, of ik, of Geoman of BTW, maakt helemaal niets uit. Het is nu eenmaal een van de regels hier op het forum en die heeft men geaccepteerd doordat men hier zit te posten.

 

En nee, ik zit niet te solliciteren naar een functie hier op het forum, ik heb het elders al druk genoeg. Alhoewel ik Hawkeyes wel heb aangeboden om hem te helpen met het approven, maar dat staat los van deze forum.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :angry:The simple solution of war is in this case simply the wrong one.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...