Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik gebruik voor mn Garmin's al jaren Geoprinter; supersimpel en superhandig! Het werkt(e) via Google chrome.

Helaas is chrome gestopt met het ondersteunen, en nu werkt Geoprinter dus helemaal niet meer.

Weet iemand een alternatief? Iets dat ook simpel werkt?

ReizenReizen

Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

helaas voor u, waarschijnlijk niet het antwoord wat u wilt horen, maar ik maak al sinds ik geocache gewoon een kort lijstje in een boekje.

Dát zelfde boekje/lijstje gebruiken we ook als 'administratie' voor o.a. voor multi's, voor eventuele ideeën/opmerkingen voor het schrijven van de log en ook b.v.voor het informeren van de CO bij gebreken.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

ik had er nog nooit van gehoord maar toch even opgezocht. Geoprinter is abandonware en dus EOL.

Zelf gebruik ik GSAK (Windows) zodat ik alle caches offline ter beschikking heb.  Voor langere cachetochten (multi's) copy paste ik wat op elk WP moet gedaan worden + cacheformule in LibreOffice Writer.

Dat ziet er dan zo uit:

image.png.2f84a39a69b632d3d1731e33ada02afc.png

Verder exporteer ik de geselecteerde caches naar Basecamp, maak een route, converteer die naar een track en zet die op de GPS, de caches exporteer ik met de Garminexport macro in GSAK naar de GPS. Ter plaatse moet ik enkel het lijntje op de kaart van de GPS volgen langs alle caches/wps en de gegevens van de WPs noteren.

Geplaatst

Pocker queries zijn ook best handig vind ik. Persoonlijk, maar dat is ieder zijn ding, vind ik GSAK niet zo gebruiksvriendelijk. 

Misschien als je het een tijdje gebruikt, maar als je het voor de eerste keer opstart word ik er niet echt blij van.

Geplaatst

Klopt, GSAK is wat overweldigend als je het de eerste keer gebruikt (bij mij in 2007) maar ik zou niet zonder kunnen. Ik gebruik de website van GC haast niet meer en door het gebruik van macro's kan ik alles wat ik nodig heb met een paar clicks doen. 's Avonds gevonden caches inlezen, logs schrijven, foto's toevoegen, TBs droppen/retrieven en dan "klik" alles in 1 keer uploaden via API.

Geplaatst (bewerkt)
Op 4-3-2025 om 22:24 zei Berenboot:

O ja, multis  print ik gewoon ff uit, heb je gelijk een kladblaadje :P

Dat deed ik ook, maar nu gebruik ik C:Geo voor o.a. de vragen en een klein notitieboekje voor de antwoorden. De route staat ook in het notitieboekje en deze is verder ook de algemene 'administratie'.

Ook ik gebruik GSAK ( met Pocket Queries als input ) voor een kleine database, zo'n 50 km rond m'n huis of rond de plek waar we plannen om te gaan geocachen.

Met C:GEO op m'n Android smartphone heb je alle informatie van de cache, maar op o.a. een beter te lezen ( en groter ! ) scherm. Gaan we heel veel caches doen ( b.v. een lange trail ), dan laad ik de *.gpx file ( die ik ook op m'n gps zet ), direct in C:Geo. Zijn het maar een paar caches, dan lees ik die thuis in C:Geo gewoon in. Eventueel daarna in C:Geo een refresh van de caches doen, zodat je dan 100% offline kan cachen en zelfs ergens midden op de heide nog alle cache gegevens kan lezen.

Overigens, voor 'navigatie' gebruik ik een Garmin64s gps.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Bedankt, maar ik kom niet verder. Gsak vind ik niet simpel, Geoprinter wel

(overigens kreeg ik m deze week toch nog te pakken op chrome)

Simpel is; Je klikt de caches die je gaat doen in ene naar Geoprinter; die maakt dr een lijst van met alle relatieve info (zoals hint, gtrootte, D/T, coordies) die je zelf ook gewoon kunt aanvullen met opmerkingen/eigen hints (makkelijk voor een kleine Multi). Met één klik zet je ze in je Garmin. En met één klik heb je ze ook op een route kaart. En je kunt alles (bv de volgorde) met één klik veranderen.

Grote Multis print ik wel ff uit.

Ik gebruik geen kindertelefoon of tomtom, en dan is dit de hemel! Eeuwig zonde als dit niet meer werkt. Dat wordt dan een screenshot en met de pen info dr bij kalken.....

Geplaatst
12 uur geleden zei Linkalovers:

Dat deed ik ook, maar nu gebruik ik C:Geo voor o.a. de vragen en een klein notitieboekje voor de antwoorden. De route staat ook in het notitieboekje en deze is verder ook de algemene 'administratie'.

Ook ik gebruik GSAK ( met Pocket Queries als input ) voor een kleine database, zo'n 50 km rond m'n huis of rond de plek waar we plannen om te gaan geocachen.

Met C:GEO op m'n Android smartphone heb je alle informatie van de cache, maar op o.a. een beter te lezen ( en groter ! ) scherm. Gaan we heel veel caches doen ( b.v. een lange trail ), dan laad ik de *.gpx file ( die ik ook op m'n gps zet ), direct in C:Geo. Zijn het maar een paar caches, dan lees ik die thuis in C:Geo gewoon in. Eventueel daarna in C:Geo een refresh van de caches doen, zodat je dan 100% offline kan cachen en zelfs ergens midden op de heide nog alle cache gegevens kan lezen.

Overigens, voor 'navigatie' gebruik ik een Garmin64s gps.

C:GEO gebruik ik ook, handig voor het overzicht, kaartje is ook prima, behalve met zonlicht, dan zie je niet veel meer op je GSM
Gebruik het niet voor navigatie, de GPS in mijn smartfone is een 1 april grap. Daarvoor is dan de Garmin64sx, vind ik zelf een fijne GPSr

Geplaatst (bewerkt)
13 uur geleden zei Berenboot:

C:GEO gebruik ik ook, handig voor het overzicht, kaartje is ook prima, behalve met zonlicht, dan zie je niet veel meer op je GSM
Gebruik het niet voor navigatie, de GPS in mijn smartfone is een 1 april grap. Daarvoor is dan de Garmin64sx, vind ik zelf een fijne GPSr

De GPS op m'n smartphone werkt prima en héél soms, als de 64s 'vreemd doet' of we de cache niet kunnen vinden, dan gebruik ik C:Geo ook als gps. Als een soort second opinion en dat werkt soms verbazend goed ;).

bewerkt door Linkalovers

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...