Spring naar bijdragen

GPS schakelt uit bij zoeken geocaches


Team Skala

Aanbevolen berichten

Sinds deze week schakelt mijn gps steeds uit wanneer ik bij geocaching druk op find: geocaches . Ik zie even het/ rondje en dan schakelt het apparaat uit. Wanneer ik op find klik en bv waypoints aan klik laadt hij wel de waypoints. Ik heb alle filters al gecontroleerd, de gpx bestanden via pocket queries geladen en rechtstreeks. De gps terug gezet naar fabrieksinstellingen. Niets lost het probleem op. Het gekke is dat ik wel zie dat geocaches op de gps staan. Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gok toch op een probleempje in de GPX bestanden.

Verwijder ALLE GPX en GGZ bestanden van de GPS (en evt SD kaart), (en wis ook de Geocaches die je via Geocaching-Live hebt opgehaald, indien van toepassing) . Start hem dan opnieuw op, en zoek een geocache (dan zal hij een melding moeten geven dat er geen Geocaches zijn). Zet er dan een heel klein GPX bestand op met bv 5 geocaches. En test dan weer. Werkt het dan wel ? dan zat er toch een fout in de GPX bestanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas dit had ik al gedaan en 2 gpx bestanden erop gezet. Ze zijn wel te zien op de kaart en daar kan ik het wel aanklikken. Maar zodra ik op find druk schakelt de gps meteen uit. Nu zag ik wel bij het mapje Debug: "Error Message": "Bad memory handle, r0=task ID, r1=handle, r2=rtrn" staan. Op google staat iets dat het een bekend probleem is maar niet wat er aan te doen is. Het is wel bijzonder dat het alleen gebeurt bij geocaching , waypoints of nuttige plaatsen bv laadt hij wel. Heeft iemand nog een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebt u de SD kaart al eens verwijderd en de gps zonder die geprobeerd?

Werkt de gps dan wel goed, dan de SD kaart op een computer formatteren en kiest u dan niet snel/quick format, maar de langzame variant.

Natuurlijk wel eerst eventuele kaarten e.d. van SD kaart kopiëren naar de computer voordat u gaat formatteren. Daarna de bestanden weer terugzetten.

 

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-6-2024 om 09:03 zei Linkalovers:

Hebt u de SD kaart al eens verwijderd en zonder die  geprobeerd?

Ja, daar dacht ik ook meteen aan. Heb je dan nog steeds problemen dan zou het kunnen betekenen dat je de problemen niet bij het kaartje hoeft te zoeken.

Vervolgens kun je dan (met de SD kaart er nog uit) ook op de gps de GPX en GGZ bestanden verwijderen, zoals Kalkendotters al aangeeft. Je vindt die bestanden namelijk vaak op zowel de gps als de SD-kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de map sql ook leeggehaald en daarna nieuwe caches erop gezet. En ja hoor hij doet het weer! Geweldig 🥳 super bedankt voor de hulp! Pfff daar ben ik nou al de hele week mee in de weer... Nogmaals heel hartelijk dank voor het meedenken en ook zo snel allemaal. Mijn dag kan niet meer stuk😉 Fijne zondag 😃

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...