Spring naar bijdragen

Waar vind ik mijn opgeslagen geocaches op mijn GPS?


Sabine C

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen,

Wij hebben een GPS Garmin Etrex Touch 35 onder de kerstboom gekregen. 

Ik kan op dit toestel geocaches vinden die ik eerst op de site geocaching.com gevonden heb. Ik ken dan de naam dan van de cache waar ik naar op zoek ben en zo kan ik verder zoeken via het GPS toestel. 
Maar... Ik wil mij beter voorbereiden en ik lees overal dat je op de site geocaching.com een lijst kan maken om zo een eigen route te bekomen. Dit doe ik dan, dus dan heb ik een eigen route van bv 13 caches en dat geef ik dan een naam. Maar ik krijg dit dan niet op mijn GPS toestel. Wie kan mij helpen? Als ik mijn GPS aansluit aan mijn pc, kan ik wel zien dat deze naam die ik gegeven heb in geocaching.com onder de map 'GPX' staat in mijn toestel. Maar als ik dan mijn toestel afkoppel, vind ik deze nergens terug. Ik weet gewoon niet waar ik moet zoeken en of ik het juist gedaan heb. 

Kan mij dit iemand stap voor stap uitleggen voor een Garmin etrex touch 35? (leek op vlak van computers en GPS - lees: ik snap er niets van)

Bedankt! Sabine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien een te moeilijk antwoord maar op een event of in je omgeving kan misschien iemand je verder helpen...

Als je Windows gebruikt kan je GSAK gebruiken, dit is een database programma waar je caches kan in opslaan (import van GPX, lijsten, PQs of rechtstreeks tot 16000 caches per dag via de API). Na het maken van een selectie (je kan op zowat alles filteren) kan je vanuit het programma exporteren naar je GPS.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met het niet vinden van de GPX. Als de werkwijze is zoals op de Oregon dan ga je op het scherm naar "geocaches" en kies je daar uit de lijst.

Zie ook https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/etrextouch/NL-NL/GUID-D598D600-8250-49A7-84CA-E3E9B81726BA.html

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Sabine,

Ik vind je vraag ook een beetje onduidelijk. Kan het zijn dat je de begrippen 'lijst' en 'route' door elkaar haalt, want een lijst is een verzameling caches die je onder een bepaalde naam gegroepeerd hebt, maar dat is dan nog niet automatisch een route.
Met de caches die je in de lijst hebt staan kun je een route maken, maar nogmaals: het is dus niet hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei on4bam:

Misschien een te moeilijk antwoord maar op een event of in je omgeving kan misschien iemand je verder helpen...

Als je Windows gebruikt kan je GSAK gebruiken, dit is een database programma waar je caches kan in opslaan (import van GPX, lijsten, PQs of rechtstreeks tot 16000 caches per dag via de API). Na het maken van een selectie (je kan op zowat alles filteren) kan je vanuit het programma exporteren naar je GPS.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met het niet vinden van de GPX. Als de werkwijze is zoals op de Oregon dan ga je op het scherm naar "geocaches" en kies je daar uit de lijst.

Zie ook https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/etrextouch/NL-NL/GUID-D598D600-8250-49A7-84CA-E3E9B81726BA.html

 

 

Bedankt voor je antwoord, inderdaad te moeilijk... Ik denk dat ik mijn lijst met caches op mijn GPS heb gezet, maar ik weet niet waar ik ze moet terugvinden op mijn GPS... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Peetee:

Goedemorgen Sabine,

Ik vind je vraag ook een beetje onduidelijk. Kan het zijn dat je de begrippen 'lijst' en 'route' door elkaar haalt, want een lijst is een verzameling caches die je onder een bepaalde naam gegroepeerd hebt, maar dat is dan nog niet automatisch een route.
Met de caches die je in de lijst hebt staan kun je een route maken, maar nogmaals: het is dus niet hetzelfde.

Ah oei, ja misschien klopt er iets niet in mijn beredenering. Dus:

- ik maak een lijst met inderdaad een verzameling van caches in geocaching.com

- dan druk ik rechts op die lijst op de drie puntjes en klik op 'verzenden naar Garmin'

- dan doe ik de stappen die opkomen en zie ik de map verschijnen van mijn Garmin en zie ik inderdaad de naam van de lijst staan die ik eraan heb gegeven

- dan ontkoppel ik mijn GPS met mijn computer

- En dan??? Dan kan ik die caches die ik apart heb geselecteerd niet terug vinden...

Is dit duidelijker :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het wordt al wat duidelijker. Komt de volgende vraag: kan het zijn dat de caches op een wat grotere afstand van je huidige positie af liggen? Bv. meer dan 50 kilometer (zoals op je toekomstige vakantieadres)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan veel gemakkelijker. Download de lijst van geocaching.com naar je computer, ga dan naar je filemanager (bestanden?? ) en sleep de GPX file naar je GPS (X:\Garmin\GPX )

Daarna op je GPS naar Geocaches gaan en kiezen...

Nog wel een opmerking. Staan er voorgeïnstalleerde caches op de GPS? Zo ja, ga dan naar X:\Garmin\GGZ  en wis daar de *.GGZ file. Ze zijn sowieso verouderd en 99% ligt niet eens in de buurt.

Maak er ook een gewoonte van om de GPX die je geladen hebt voor een cachedag daarna weer te verwijderen. Doe je dat niet blijf je met te veel caches en WPs zitten die je niet meer nodig hebt.

 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei on4bam:

Het kan veel gemakkelijker. Download de lijst van geocaching.com naar je computer, ga dan naar je filemanager (bestanden?? ) en sleep de GPX file naar je GPS (X:\Garmin\GPX )

Daarna op je GPS naar Geocaches gaan en kiezen...

Ja, zo doe ik het doorgaans ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei on4bam:

Het kan veel gemakkelijker. Download de lijst van geocaching.com naar je computer, ga dan naar je filemanager (bestanden?? ) en sleep de GPX file naar je GPS (X:\Garmin\GPX )

Daarna op je GPS naar Geocaches gaan en kiezen...

Nog wel een opmerking. Staan er voorgeïnstalleerde caches op de GPS? Zo ja, ga dan naar X:\Garmin\GGZ  en wis daar de *.GGZ file. Ze zijn sowieso verouderd en 99% ligt niet eens in de buurt.

Maak er ook een gewoonte van om de GPX die je geladen hebt voor een cachedag daarna weer te verwijderen. Doe je dat niet blijf je met te veel caches en WPs zitten die je niet meer nodig hebt.

 

Bedankt! Het is gelukt! Waarschijnlijk omdat er zoveel opstond, dat ik het daartussen niet vond :)   Nu is het veel duidelijker!! 
Nog een klein vraagje, in de map GPX op de computer staan ook bestanden van 2010-2016-2009... Mag ik die ook gewoon wissen? 

image.png.c43f6571d34e231808e2f6e95a9ac8e1.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een paar kleine tips: besteed aan het begin even goed aandacht aan het indelen van het menu, de pictogrammen zijn zelf te bepalen en zijn summier bij aanschaf, je kunt een mooie samenstelling maken van knoppen.

Verder op het gebied van kaarten even op zoek naar OFM (open fiets map) maar hier zijn al andere topics aan besteed op dit forum!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...