Appie uit Delft Geplaatst 17 juni 2023 Geplaatst 17 juni 2023 Sinds 3 dagen zie ik geen nieuwe berichten meer verschijnen. Ben ik de enige of is er iets anders aan de hand? Vast bedankt voor het meedenken. Groetjes van Appie uit Delft.
Peetee Geplaatst 17 juni 2023 Geplaatst 17 juni 2023 Ik zie wat je bedoelt. Het was mij nog niet opgevallen. Ik zal er vanavond even naar kijken (ben nu onderweg). Bedankt voor het melden.
Peetee Geplaatst 17 juni 2023 Geplaatst 17 juni 2023 Ik heb e.e.a. nu bekeken, en het heeft er alle schijn van dat het al eerder aangekondigde nieuwe beleid van Twitter ons nu ook bereikt heeft. In het kort gezegd betekent dat dat er voor het verspreiden van geautomatiseerde tweets betaald moet worden, en dat kan aardig in de papieren lopen. Tot voor kort was dat gratis. Ik zal e.e.a. met de eigenaar van de site (Geoman) opnemen. We moeten maar even afwachten wat daar uit komt.
Peetee Geplaatst 17 juni 2023 Geplaatst 17 juni 2023 3 minuten geleden zei Appie uit Delft: Bedankt voor de info. Graag gedaan. En nogmaals bedankt voor het melden.
Peetee Geplaatst 19 juni 2023 Geplaatst 19 juni 2023 We zijn vandaag even aan het knutselen gegaan en hebben geprobeerd de feed over te zetten naar Mastodon.social, als alternatief voor Twitter. Er is daar een gebruiker @geocaching_nl aangemaakt die je zou kunnen gaan volgen. We nodigen jullie graag uit om e.e.a. de komende dagen te testen. Als het er na enkele dagen nog steeds goed uitziet, dan stel ik voor dat we daarnaartoe over gaan. Mastodon apps voor mobiele apparaten vind je in de verschillende app stores, zoals hier: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.joinmastodon.android&hl=nl.
on4bam Geplaatst 2 juli 2023 Geplaatst 2 juli 2023 Ter info, een betere interface voor Mastodon is https://mastodeck.com/ Het werkt als Tweetdeck en is nog in ontwikkeling (nog geen multi-account bv.) 1
Peetee Geplaatst dinsdag om 10:38 Geplaatst dinsdag om 10:38 Op 19-6-2023 om 21:55 zei Peetee: We zijn vandaag even aan het knutselen gegaan en hebben geprobeerd de feed over te zetten naar Mastodon.social, als alternatief voor Twitter. Er is daar een gebruiker @geocaching_nl aangemaakt die je zou kunnen gaan volgen. We nodigen jullie graag uit om e.e.a. de komende dagen te testen. Als het er na enkele dagen nog steeds goed uitziet, dan stel ik voor dat we daarnaartoe over gaan. En sinds enkele dagen zijn we ook present op Bluesky: https://bsky.app/profile/geocaching-nl.bsky.social. Mocht je daar een account hebben, dan nodigen we je graag uit het account te volgen. Mocht je er nog geen account hebben, dan is dit misschien het moment om er één aan te maken.
on4bam Geplaatst dinsdag om 11:26 Geplaatst dinsdag om 11:26 Ik vraag mij af of Bluesky zal kunnen vermijden om de weg van Twitter op te gaan, door de grote toevloed van nieuwe gebruikers is er momenteel al een moderatieprobleem. De trage groei van Mastodon lijkt in dat opzicht in elk geval een voordeel te zijn. Enkel mastodon.social is sporadisch een probleem maar de andere instances zorgen er dan voor dat de spam niet verder verspreid wordt. 1
Linkalovers Geplaatst dinsdag om 11:27 Geplaatst dinsdag om 11:27 (bewerkt) 51 minuten geleden zei Peetee: En sinds enkele dagen zijn we ook present op Bluesky: https://bsky.app/profile/geocaching-nl.bsky.social. Mocht je daar een account hebben, dan nodigen we je graag uit het account te volgen. Mocht je er nog geen account hebben, dan is dit misschien het moment om er één aan te maken. Ondanks dat ik BlueSky niet ken, lijkt mij dit een goede stap. Een forum als dit heeft de beste tijd gehad, want ( bijna ) iedereen zit op Facebook, X ( Twitter ) en/of op een ander sociaal netwerk. Ondanks dat, zal ik daar geen account aanmaken, om exact dezelfde reden dat ik ook geen Facebook en Twitter account heb. dinsdag om 11:29 bewerkt door Linkalovers 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden