Finch Geplaatst 31 oktober 2022 Geplaatst 31 oktober 2022 Hi geocachers, ik heb al een hele tijd het idee in mijn hoofd om samen met een vriendin te gaan beginnen met geocachen. Nu ben ik zover dat ik al op verschillende plekken erover gelezen heb hoe het in zijn werk gaat, ik heb een account op de officiële website gemaakt en de app gedownload. Ik zou het liefst beginnen met spelen via mijn telefoon omdat een gps vrij prijzig is en ik eerst uit wil proberen of de hobby iets voor mij is, maar sta er wel voor open dit later uit te proberen. Na al het lezen is het mij echter nog altijd niet helemaal duidelijk hoe en waar ik het beste kan beginnen. In de app zie ik enkele caches in mijn buurt, maar hoe vind ik caches die in mijn interesse gebied liggen? Het lijkt me niet zo spannend om in de voortuinen of in het stadspark in mijn buurt een eenvoudige cache op te sporen, dit klinkt totaal niet als een uitdaging. Het mooie aan de hobby lijkt me juist om nieuwe plekken te ontdekken en over de omgeving te leren en ik heb ook een voorkeur voor wat moeilijker begaanbare terreinen, interessante natuurgebieden of plekken die echt een verhaal hebben. Waar vind ik deze, hoe kan ik zien wat de kwaliteit van een cache is en heb ik eerst een premium account nodig om zulke dingen te kunnen vinden of kan het ook met een gratis account en zoek ik niet op de juiste manier? er zullen vast soortgelijke vragen gesteld zijn maar kon ze niet zo gemakkelijk vinden via de zoekfunctie. Alvast bedankt voor het lezen en helpen. Finch. (:
Peetee Geplaatst 31 oktober 2022 Geplaatst 31 oktober 2022 Dag Finch, Welkom op het forum. Je hebt helemaal gelijk dat je het geocachen eerst gaat proberen voor je een gps koopt. Als je dat later al zou willen (het is voor het geocachen niet echt nodig) dan kan dat altijd nog. Je hebt ook gelijk dat je je niet wilt beperken tot voortuincaches e.d., maar dat je liever de wat avontuurlijker caches gaat zoeken. Misschien is het een idee om bij één van de reviewers of de Geocaching.com helpdesk een zgn. trial code te vragen, waarmee je een aantal dagen (ik geloof een week) over een volledig werkende Geocaching app kunt beschikken, gewoon om het eens te proberen. In dit draadje lees je er meer over: Als het goed is kun je deze trial code dus aanvragen via één van de reviewers op deze pagina: https://wiki.groundspeak.com/display/GEO/Netherlands óf bij de Geocaching helpdesk, die je hier vindt: https://www.geocaching.com/help/ Contact opnemen met de helpdesk in de USA kan gewoon in het Nederlands. Men maakt gebruik van online vertaalsites. Als je de volledig werkende app eenmaal hebt, dan zie je ook alle PM-caches op de kaart staan en kun je zo beter een geschikte natuurcache uitzoeken.
Berenboot Geplaatst 31 oktober 2022 Geplaatst 31 oktober 2022 Hoi Finch Welkom op deze site: Als je een goedkopere GPS zoekt, er staan er dikwijls hier op deze sit en anders op marktplaats. Sommigen cachen met een telefoon, maar ik vind het nix, onzuiver en snel leeg. Het premium lidmaatschap kost een tientje of drie geloof ik, nog geen dubbeltje per dag, en geeft toegang tot veel meer en dikwijls de mooiere caches
Finch Geplaatst 31 oktober 2022 Auteur Geplaatst 31 oktober 2022 Dank voor de snelle reacties. Ik zal binnenkort eens proberen zo’n trial code te bemachtigen voor een eerste uitstapje en mocht dit bevallen zit ik er echt niet mee om eens een maandje te betalen. Over de batterijduur van mijn smartphone maak ik me niet zo veel zorgen, ik bezit twee sterke powerbanks. Nog iemand misschien een tip hoe ik wat uitdagendere locaties kan vinden als ik premium member ben of een trial code heb?
Berenboot Geplaatst 31 oktober 2022 Geplaatst 31 oktober 2022 Kijk naar het aantal 'sterren" D staat voor de moeilijkheidsgraad en de T voor het terrein, meer sterren hoe zwaarder terrein
Flo van Co Geplaatst 1 november 2022 Geplaatst 1 november 2022 Hoi en welkom Finch, Ook wij zijn zo ongeveer begonnen met het geocachen, alhoewel we eigenlijk wel als eerste een gps aanschaften, leek wel handig tijdens het fietsen i.p.v. een papieren kaart (toen). Als ik jouw verhaal een beetje lees en Zuid Limburg zie, kijk eens naar een multi, ik denk dat niet eens zo heel ver weg wel iets te vinden zou moeten zijn, die hebben wel een vorm van uitdaging in zich. Even de listing doornemen en je weet ook al gauw waar de route loopt, en dus ook uitkomt (in de natuur óf in een voortuin).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden