gwampie Geplaatst 1 april 2022 Geplaatst 1 april 2022 Ik heb sinds kort een Etrex Touch 35. Helaas zijn de hints bij de geocaches gecodeerd waardoor ik dus niet snel een hint kan lezen als ik die nodig heb. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze gedecodeerd in mijn scherm kan zien? De handleiding van het apparaat verteld hier niets over en kom er niet achter wat ik moet doen. Met mijn Dakota 20 heb ik daar nooit geen problemen mee gehad.
Peetee Geplaatst 1 april 2022 Geplaatst 1 april 2022 Ik heb zelf geen Etrex Touch 35, maar in de handleiding staat: Handleiding: https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/etrextouch/NL-NL/GUID-C43731AE-DA91-480A-8B12-55CA543160D4.html Werkt dat niet? Misschien moet je op de hint klikken om deze te decoderen?
gwampie Geplaatst 1 april 2022 Auteur Geplaatst 1 april 2022 Hey Petee, idd als ik op Tip druk krijg ik de hint maar die is dus gecodeerd. Op de hint klikken helpt niet om hem te decoderen helaas.
gwampie Geplaatst 1 april 2022 Auteur Geplaatst 1 april 2022 Nee niet allemaal, dat is juist zo vreemd.
Peetee Geplaatst 1 april 2022 Geplaatst 1 april 2022 Heb je al gecheckt of in dat geval de hints op de originele cachepagina's wel gecodeerd zijn? Want als de Etrex een hint vertaalt die niet gecodeerd is, ..... Heb je een voorbeeld van een cache waar dit probleem zich voordoet?
Peetee Geplaatst 1 april 2022 Geplaatst 1 april 2022 En verder zou je je gps nog eens terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen: https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=VVcmkpHvUk3EPjXZgpN8k9
Flo van Co Geplaatst 1 april 2022 Geplaatst 1 april 2022 Ik denk dat hier wat anders aan de hand is. De caches die op de gps staan, heb je die er zelf op gezet (geladen)? 1) zo niet: dan zijn het de vooraf erop gezette caches van Garmin, haal die file eraf en zet zelf nieuwe erop. 2) zo wel: zou het kunnen zijn dat je geen premium member bent? dan krijg je denk ik maar beperkte gegevens die je in de gps kunt laden.
gwampie Geplaatst 1 april 2022 Auteur Geplaatst 1 april 2022 Ja ik heb ze er zelf opgezet en ja ik ben al 10 jaar premiumlid
gwampie Geplaatst 1 april 2022 Auteur Geplaatst 1 april 2022 1 uur geleden zei Peetee: Heb je al gecheckt of in dat geval de hints op de originele cachepagina's wel gecodeerd zijn? Want als de Etrex een hint vertaalt die niet gecodeerd is, ..... Heb je een voorbeeld van een cache waar dit probleem zich voordoet? Een voorbeeld waar bij ie niet gedecodeerd word is GC7MR5R
kalkendotters Geplaatst 1 april 2022 Geplaatst 1 april 2022 Dat is niet zo gek; want de hint bij die cache is omgekeerd geëncrypt. Oftewel: de gecodeerde hint is leesbaar, maar de gedecodeerde hint dus niet. De hint is door de CO ingevuld als: Qvg cyrxwr irervfg ireqvrcvat.. (en is dus juist gecodeerd leesbaar, wat eigenlijk niet de bedoeling is) Normaal gesproken zet je als CO er dus gewoon leesbare tekst in, die dan door het systeem gecodeerd wordt. Het is dus GEEN fout van de Etrex 1
gwampie Geplaatst 1 april 2022 Auteur Geplaatst 1 april 2022 Top, dank je wel, het is me nu duidelijk wat er aan de hand is. Ik wil graag iedereen bedanken voor de hulp. 1
Peetee Geplaatst 1 april 2022 Geplaatst 1 april 2022 53 minuten geleden zei gwampie: Een voorbeeld waar bij ie niet gedecodeerd word is GC7MR5R Dankjewel. Het is dus precies wat ik al vermoedde. Dit is de gecodeerde versie van de hint zoals die op de cachepagina staat: En dit is de gedecodeerde versie van de hint zoals die op de cachepagina staat: Kortom: de cacheplaatser heeft de hint gecodeerd op de cachepagina geplaatst. Jouw gps decodeert de gecodeerde gecodeerde versie en laat daarom de gecodeerde versie zien. Ja, ik moest het zelf ook 3x overlezen ... ;-)
gwampie Geplaatst 1 april 2022 Auteur Geplaatst 1 april 2022 Inderdaad, het is me nu duidelijk dat het niet aan mijn GPS ligt. Het toeval wil dat ik deze cache heb geadopteerd en dus de owner ben. Het was me niet opgevallen dat de vorige CO dit had gedaan, ik heb het gelijk aangepast zodat anderen niet ( meer) tegen dit probleem oplopen. Hartelijk dank allemaal voor de reacties en hulp, ik ben er erg mee geholpen! 1
Aanbevolen berichten