shadowbiker Geplaatst 18 oktober 2021 Geplaatst 18 oktober 2021 Hallo, ik zit met een groot ptrobleem. Mijn etrex 25 touch start op tot het Garmin Logo en doet daarna helemaal niets meer. Dirt gebeurde spontaan tijdens mijn rit naar Santiago. Nu net thuis al heel de middag bezig om eea te verhelpen zelfs met support van Garmin, het lukt niet. Wat heb ik geprobeerd: Alle bestanden uit de map activity verwijderd geen resultaat Alle bestanden uit de map GPX verwijderd geen resultaat Op advies van Garmin het bestand uit de root eindigend op .xml verwijderd. Resultaat, nu wordt mijn etrex niet meer herkend in Garmin Express. nb ook factory reset :linkerbovenhoek vinger plaatsen tijdens opstart werkt niet Dus iemand die mij kan helpen?. Alvast bedankt, ! Rene.
Peetee Geplaatst 18 oktober 2021 Geplaatst 18 oktober 2021 Heel vervelend Rene. Heb je het SD-kaartje al eens verwijderd en zonder dat kaartje opgestart?
shadowbiker Geplaatst 18 oktober 2021 Auteur Geplaatst 18 oktober 2021 Ja hoor Peetee, dat hielp helaas ook niet😬
kalkendotters Geplaatst 18 oktober 2021 Geplaatst 18 oktober 2021 Heb je ook een Master reset geprobeerd ? Power the eTrex Touch Off. Cycle the [Power] button. When text appears at the bottom of the screen, touch and hold the top left corner of the screen. When the message 'Erase all user data?' appears, release top left corner hold. Touch 'Erase'. Mogelijk nog meer opties vindt je op https://www.gpsrchive.com/eTrex/eTrex Touch/index.htm onder Troubleshooting
shadowbiker Geplaatst 18 oktober 2021 Auteur Geplaatst 18 oktober 2021 @kalkendotters het probleem is oa dat ik niet bij voorbij het logo kom, dus bovenstaande oplossing kan ik niet toepassen helaas.
Peetee Geplaatst 19 oktober 2021 Geplaatst 19 oktober 2021 Hier staat voor een Master Reset: https://gpstraining.freshdesk.com/support/solutions/articles/6000135980-how-do-i-perform-a-master-reset-on-my-etrex-touch- To perform the master reset: Power eTrex Touch off Power on device and wait for both the Garmin Logo and text under the Garmin logo with the model number of your GPS to appear on screen Press and hold finger on upper left side of display Continue holding until the Do you really want to erase all user data? message appears Release finger from upper left side of display Touch Erase (You may need to touch on Erase 2 or 3 times for the re-boot to start) The Device will re-boot and also prompt you to select Language required You will need to now work through our Recommended Setting guide re-entering all of our recommended settings for each of the activity profiles Allow the device up to 20 minutes to acquire satellite data with a clear view of sky The eTrex Touch is now reset and ready for use. Als je de puntjes 2 en 3 nu eens omdraait? Dus de vinger al in de linker bovenhoek houden op het moment dat je gps aanzet. Want misschien ben je net te laat met het indrukken links boven? Ik zou dit sowieso doen met een verwijderd sd-kaartje, omdat je m.i. niet kunt uitsluiten dat er twee problemen tegelijkertijd spelen.
Linkalovers Geplaatst 19 oktober 2021 Geplaatst 19 oktober 2021 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Peetee: Hier staat voor een Master Reset: https://gpstraining.freshdesk.com/support/solutions/articles/6000135980-how-do-i-perform-a-master-reset-on-my-etrex-touch- To perform the master reset: Power eTrex Touch off Power on device and wait for both the Garmin Logo and text under the Garmin logo with the model number of your GPS to appear on screen Press and hold finger on upper left side of display Continue holding until the Do you really want to erase all user data? message appears Release finger from upper left side of display Touch Erase (You may need to touch on Erase 2 or 3 times for the re-boot to start) The Device will re-boot and also prompt you to select Language required You will need to now work through our Recommended Setting guide re-entering all of our recommended settings for each of the activity profiles Allow the device up to 20 minutes to acquire satellite data with a clear view of sky The eTrex Touch is now reset and ready for use. Als je de puntjes 2 en 3 nu eens omdraait? Dus de vinger al in de linker bovenhoek houden op het moment dat je op de Aan-/Uit-knop drukt. Men zou eigenlijk ook ( mogen !! ) verwachten, dat men in de software zo vroeg mogelijk checkt of men een reset wil doen. Ik heb geen Etrex, dus kan verder ook niet helpen. Maar als een master reset al niet helpt, dan zou o.a. een beschadigde systeem file de oorzaak zijn. Is de gps nog wel zichtbaar in de computer? 19 oktober 2021 bewerkt door Linkalovers
shadowbiker Geplaatst 19 oktober 2021 Auteur Geplaatst 19 oktober 2021 (bewerkt) Helaas ook dat werkt niet. 19 oktober 2021 bewerkt door shadowbiker
shadowbiker Geplaatst 19 oktober 2021 Auteur Geplaatst 19 oktober 2021 de etrex is wel te zien op de pc, als ik hem via usb aansluit en dan de aan/uit knop ongeveer 30 sec ingedrukt houd. Dan herkent mijn pc hem.
Peetee Geplaatst 19 oktober 2021 Geplaatst 19 oktober 2021 Als je pc de gps ziet, zou je dan ook niet de laatste firmware er opnieuw op kunnen zetten?
kalkendotters Geplaatst 19 oktober 2021 Geplaatst 19 oktober 2021 Ik neem aan dat Garmin (je hebt toch gesproken met Garmin Ltd zelf, en niet een verkoper?) de standaard dingetjes al geopperd heeft. Als bv de batterijen niet vol zijn zal de GPS crashen bij het opstarten. Als laatste optie zou ik een geforceerde firmware update naar een eerdere(!) versie van de firmware proberen. Als je een versie terug gaat zal de GPS namelijk autmatisch ook een full-reset uit voeren. Zie: https://www.gpsrchive.com/eTrex/eTrex Touch/Recovery.html
Linkalovers Geplaatst 19 oktober 2021 Geplaatst 19 oktober 2021 38 minuten geleden zei Peetee: Als je pc de gps ziet, zou je dan ook niet de laatste firmware er opnieuw op kunnen zetten? Daar dacht ik ook aan. Ik ben al aan het zoeken geweest, maar kan nergens 1 downloaden... Misschien dat iemand anders een vorige versie heeft...
shadowbiker Geplaatst 20 oktober 2021 Auteur Geplaatst 20 oktober 2021 Al deze opties geprobeerd, helaas geen resultaat. Ik ben bang dat ik een essetieel software onderdeel heb verwijderd. Ik had zoveel opties geprobeerd dat ik niet meer precies weet wat ik heb verwijderd. dit is hoe het er nu uit ziet in de map Garmin. ook een foto van de map RemoteSW na de update. vreemd dat daar update in staat. Wat ik wel weet is dat ik een bestand met extensie .xml heb verwijderd. Tevens heb ik het bestand .gnd uit RemoteSW verwijderd. Het orgineel heb ik nog wel.....
Linkalovers Geplaatst 20 oktober 2021 Geplaatst 20 oktober 2021 (bewerkt) Ik zie 2 x de file Gupdate.gcd staan. 1 x in de root directory en 1 x in de 'RemoteSW' directory. Dit zijn firmware update files en die files kunnen zo-wie-zo weg ( verplaats b.v. naar computer, dan hebt u altijd een backup ). Misschien is dat het probleem wel, want tijdens het starten wordt natuurlijk ook gecontroleerd of er een update staat. Mocht het verwijderen van de 2 files niet helpen, dan is misschien een downgrade van de firmware een optie. Daardoor worden alle ( ? ) systeemfiles opnieuw geplaatst en zou missende/beschadigde file(s) vervangen worden. Ik heb gisteren nog gezocht, maar ik kan zo geen oude firmware van een 'Etrex 25 touch' op het internet vinden, want de sites die ik altijd gebruikte bestaan niet meer. Misschien dat een andere forum bezoeker, u daarmee kan helpen ( let op : het moet natuurlijk beslist wel firmware voor de Etrex 25 Touch zijn !! ). 20 oktober 2021 bewerkt door Linkalovers
shadowbiker Geplaatst 20 oktober 2021 Auteur Geplaatst 20 oktober 2021 Dank je, ik zal de update verwijderen. Moet gezegd dat de update file na de update zelf in de map remotesw geplaatst is. Vond ik ook vreemd, temeer omdat het geen rgn file was. De oude rgn file heb ik nog, die was genummerd en dus geen tekst. En ook ik heb gezocht naar een oudere update, kon deze niet vinden. Zou mooi zijn als iemand nog een oude update heeft .
Aanbevolen berichten