vfrdriverDAVID Geplaatst 21 juni 2021 Geplaatst 21 juni 2021 sinds kort heb ik een eTrex Touch 25t - als ik 'm aan mijn laptop koppel krijg ik de melding "kan dit toestel niet toevoegen omdat onze servers op dit moment niet beschikbaar zijn" het kan toch niet zo zijn dat ze dagenlang niet beschikbaar zijn ? Heeft iemand suggesties ? David
kalkendotters Geplaatst 21 juni 2021 Geplaatst 21 juni 2021 Garmin express uitschakelen, en hem 'gewoon' benaderen als harde schijf. Het 'toevoegen aan je account' heeft nauwelijks zin. De enige reden die ik zie is om af en toe een firmware update erop te kunnen zetten.
Linkalovers Geplaatst 21 juni 2021 Geplaatst 21 juni 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei kalkendotters: Garmin express uitschakelen, en hem 'gewoon' benaderen als harde schijf. Het 'toevoegen aan je account' heeft nauwelijks zin. De enige reden die ik zie is om af en toe een firmware update erop te kunnen zetten. Inderdaad. Maar ook het updaten van een Garmin gps kan zonder een Garmin Account. Gewoon tijdens de installatie van Garmin Express, steeds blijven weigeren om via/m.b.v. een account in te loggen. Uiteindelijk wordt de software wel geïnstalleerd. Maar wil u de extra Garmin software wel? Waarvan u overigens niet te veel van moet verwachten. Windows herkent uw gps vaak ook wel zonder GE en dan moet u alleen zelf handmatig de *.gpx file in de juiste directory zetten ( ...\Garmin\Gpx\ ) M.b.t. updates voor uw gps, die worden zo zelden uitgebracht, dat men daarvoor GE niet constant op de computer nodig heeft, laat staan deze m.b.v. een Garmin account actief op uw computer wil hebben. Laatste update? Kijkt u hier eens. 21 juni 2021 bewerkt door Linkalovers
Flo van Co Geplaatst 21 juni 2021 Geplaatst 21 juni 2021 Als ik het niet verkeerd heb, hang hem aan het programma "BaseCamp" en die zoekt zelf welke updates er eventueel zijn.
vfrdriverDAVID Geplaatst 21 juni 2021 Auteur Geplaatst 21 juni 2021 Klaarblijkelijk moet ik een computercursus volgen om te kunnen geocachen. Ik had gehoopt en verwacht dat de aanschaf van het apparaat mijn geocache vreugde zou verhogen . . . Kan het zijn dat er (wereldwijd) 250.000 caches op mijn apparaat zijn geladen, waarvan er al een flink aantal (in ieder geval in Nederland) gearchiveerd zijn ? Kan ik deze "gewoon" allemaal deleten ? Ik was ervan overtuigd dat ik er in geslaagd was om een aantal caches van de geocache-site "over te schuiven" naar mijn garmin. Koppel ik het ding dan los van mijn laptop en selecteer ik via "Geocaching" en "zoeken" dan de desbetreffende cache(s) dan geeft ie aan dat hij (of zij of het) niet kan vinden. Het zullen wel aanloop problemen/uitdagingen zijn . . . . (of een gebrek aan verstandelijke vermogens) Is mijn betoog helder en herkenbaar ? Heeft iemand de wijsheid in pacht om mij een duwtje in de rug te geven ? mvrgr - David
kalkendotters Geplaatst 21 juni 2021 Geplaatst 21 juni 2021 De voorgeinstalleerde geocaches kun je via de PC wissen. Wis daarvoor de bestanden die in (drive:)\Garmin\GGZ staan. (En daarna de GPS weer opnieuw opstarten, dat zal vrij lang duren omdat de caches nu uit het interne geheuegen worden gewist) Om Geocaches op je GPS te zetten, kies je op de cachepagina voor GPX downloaden, en dat bestandje zet je dan in de map (drive:)\Garmin\GPX. Een stapje verder is dan het maken van een PocketQuery, waarmee je een GPX bestand kunt maken met 1000 geocaches (of minder) erin.
Aanbevolen berichten