Spring naar bijdragen

12 april 2021 - Android Geocaching app update.


Linkalovers

Aanbevolen berichten

Geocaching.COM heeft haar Android Geocaching app aangepast: Geocaching® app for Android updates.

     "
With this release, we have made a significant change to the main navigation model in the Android app. 

 

Previously, we stored all navigation elements in the drawer. Now, those same navigation elements are moved front and center, and we introduced a bottom navigation model which provides access to the bottom navigation controls from any view in the app. 

 

Q3L2uUBQ_B1RuTqDS1HeNPgSTp_aX4dUTqiZDndF

 

In the header of the app, we have updated the control to access filters. This control is now presented in two states. The first state, shown immediately below, is displayed when filters are in their default state, and the user has not made any changes or edits to the filters.

 

syrj7zb8KeTRiotyuBZtRyaqkxZADRRIQMq7OubI

 

The second state, shown below, is displayed when the player has made changes to the filters, and serves as a reminder that filters have changed.
 

GnIF4gQYjSWt7QqAlHER7TRzJNw7aC3UhFY1tO5z

 

Additionally, parts of the app are refreshed for a cleaner look, and we made map updates for improved performance.

 

We would also like to call out a technical note. With this release, we are dropping support for Android OS 4.4 (KitKat). Moving forward, new releases are available only for Android OS version 5.0 (Lollypop) and higher.

     "

Een volledige Google vertaling.
 

  • Leuk 1
  • Dank 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Belangrijk :  "...Met deze release laten we de ondersteuning voor Android OS 4.4 (KitKat) vallen. In de toekomst zijn nieuwe releases alleen beschikbaar voor Android OS-versie 5.0 (Lollypop) en hoger.

Hebt u dus een smartphone met Android 4.4, dan niet updaten !!!

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Sinds deze update kan ik nieuwe caches (mailtje met hyperlink) niet meer snel openen met de Android-app, maar alleen met de browser of c-geo. Volgens mij omdat Coord.info niet meer bij de app geregistreerd staat als ondersteund webadres. Weet iemand of je dat zelf kan herstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik bemerkt heb is bij actief zoeken je vroeger aantal meters van de cache ook tussen haakjes de mogelijke afwijking meters kreeg.

Na de update zijn de  mogelijke afwijking meters verdwenen en krijg ik juist de afstand tot de cache te zien.

Waar ik vroeger al eens veel afwijking had loop ik nu na de update tot op een meter en minder tot bij de cache zodat ik ze sneller en vloter vind.

Ik dacht dat juistheid meer aan goede of slechtere ontvangst lag of zou de app nu beter en sneller werken ?

Vroeger liep ik wel eens aantal meters voorbij ...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De linkjes uit de emails zouden weer moeten werken om de app op te starten...

Idd kan de app niet echt invloed uitoefenen op de nauwkeurigheid of snelheid van de GPS locatie. Dit wordt allemaal door de telefoon zelf geregeld, en een app krijgt alleen maar de huidige coordinaten door. De telefoon kan wel extra info gebruiken om zijn locatie nauwkeuriger te maken, zoals bv wifi zendersl maar de invloed daarvan is gering en soms werkt het zelfs tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu is wel zo de Android gsm heeft even terug ook een software en misschien ook een firmware update ontvangen, Misschien dat dit voor beter ontvangst zorgt ? Met een correctere afstand ?

Maar de ingebouwde antenne blijft toch zelfde ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een telefoon zit vaak een losse GPS chip (of gecombineerd met de radio's: mobiele zenders/ontvangers) Dit zijn losse computertjes die een specieke taak hebben zoals het berekenen van de GPS positie of het versturen van de stem via de radiozender. Deze chips hebben een eigen software (de zg firmware) die die zaken berekend/afhandeld.

Technisch gezien kan bij een update ook de firmware voor de ingebouwde GPS geupdate worden. Daarmee komt dan een nieuw programmatje dat de GPS positie berekend, die het dan weer doorgeeft aan de telefoon en zijn app's. Daardoor kan dan de positie beter berekend worden, of er kan gebruik gemaakt worden van andere GNSS systemen zoals Galileo of Glonass.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...