Piet&Lein Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Iemand glijdt uit op een door ons aanbevolen spekglad bruggetje en breekt een pols. Gr, probeer je nu te zeggen dat we komend weekend beter niet je stoere cache-het spel van de wilde jacht-kunnen doen? (wij doen de tocht bij deze geheel op eigen risico)
Woezel & Pip Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Ik weet wel dat het verstandig is na te denken over mogelijke risico's - en die loop je dus niet alleen als cacher, maar ook als cacheplaatser. Je zou je caches haast opdoeken..........
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Niet doen Dwarrel, we moeten er nog een paar van jou en Opa is weer goed bevallen.
dj bel Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Eindelijk weer eens een interessant onderwerp en de Zenz is back from being very angry. No longer a unregistrated number..... Zeg confrere; hoe gaat het................. We hebben je zo node moeten missen.
Azimuth a.k.a. Kora Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Hoe hebben de uitzetters van fietsroutes, wandelroutes, mountainbikeroutes, kanoroutes noem maar op dit eigenlijk opgelost? Je zou toch zeggen dat die met hetzelfde probleem zitten. Wel een route uitgezet maar geen zicht op de mogelijke lopers, fietsers, kano-ers dus ook geen mogelijkheid om mensen terug te fluiten als ze risico's nemen.
Heirbaut Hunters Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Ik denk dat ik geocaching.nl aansprakelijk ga stellen voor de door mij opgelopen schade: 1) muisarm door het veelvuldig bladeren door dit forum, ben nu gedeeltelijk arbeidsongeschikt 2) door de hevige discussies is mijn bloeddruk zodanig gestegen dat ik premieverhogingen heb gekregen op diverse verzekeringen. 3) dit forum heeft mij zodanig veel tijd gekost dat ik mijn huwelijk heb zien ontbinden. De enorme kosten van alimentatie kan ik niet opbrengen en ben nu genoodzaakt mijn huis te verkopen. En het is allemaal jullie schuld. See you in court! Kom jongens, waar ligt de grens?
gr2 Geplaatst 29 juni 2004 Auteur Geplaatst 29 juni 2004 Dank Zenz, voor het doortimmerde, informatieve relaas. We zullen het bestuderen en ons beraden.
gr2 Geplaatst 29 juni 2004 Auteur Geplaatst 29 juni 2004 te zeggen dat we komend weekend beter niet je stoere cache-het spel van de wilde jacht-kunnen doen? (wij doen de tocht bij deze geheel op eigen risico) Oké, dit statement zit in onze archieven. Pas wel op voor de stier onderweg, als je het waarchuwingsbord ziet ben je heel dichtbij.
Heirbaut Hunters Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Dank Zenz, voor het doortimmerde, informatieve relaas. We zullen het bestuderen en ons beraden. Het verhaal van ZenZ is uitgebreid en helder. Dank. Maar wanneer is iemand aan het cachen en wanneer niet? Als je een GPS bij hebt? Dan doe ik niet anders. GSM en GPS zijn standaard uitrusting (mijn horloge draag ik al jaren niet meer). Nu reis ik van Groningen naar Terneuzen en onderweg gebeurt me wat. Ik stel de cacher aansprakelijk. Onzinnig toch??! Nu ga ik idem van A(uto) naar C(ache) via B(ruggetje) en daar zak ik doorheen. Wie of wat bepaalt of ik aan het cachen was of dat ik aan het wandelen was? Er is een moment dat een normale reis overgaat in specifiek cachen; pas dan is een cacher (mogelijk) verantwoordelijk.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Zou misschien die aansprakelijkheid een mede-oorzaak zijn dat boswachters borden plaatsen met de tekst ' Pas op Buizerd' waarover we het kortgeleden in een ander draadje hadden ?
Zenz Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Je zou je caches haast opdoeken.......... Neuh, niet doen... het leven zit vol risico's. 't Is goed om ze te onderkennen, maar om twee redenen: ten eerste om te kunnen afwegen of een risico de moeite waard is, en ten tweede om je te realiseren dat het leven veel te kort is om je overal druk om te maken: Als je fruit eet krijg je wormen Van veel wassen wordt je kaal En als straks de bom zal vallen Nou dan gaan we allemaal Kattenharen zijn vergiftigd Geef geen zoetjes aan een hond Keer nooit je rug toe naar een homo Want dan zit die aan je kont Negers zijn heel vaak gevaarlijk Met een mes of een pistool En kijk ook maar uit voor joden ook al spelen ze mooi viool En dat is allemaal angst Allemaal angst De allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst En als er ooit iets gebeurd Nou dan moet het zo wezen Wie de meeste angst heeft Heeft vaak het minst te vrezen Als je scheel kijkt en de klok slaat blijf je heel je leven scheel Als je zout morst krijg je ruzie en betaal ik niet teveel Loop nooit onder langs een ladder En op wijzen staat een jaar In onder bomen staan bij onweer schuilt een levensgroot gevaar Als je ouder wordt dan komt vanzelf de generatiekloof En wie vloekt gaat naar de hel Van masturbatie wordt je doof, Wat? Van masturbatie wordt je doooooooof En dat is allemaal angst Allemaal angst De allergrootste schreeuwers zijn dikwijls het bangst En als er ooit iets gebeurd Nou dan moet het zo wezen Wie de meeste angst heeft Heeft vaak het minst te vrezen Vrijdag 13 blijft gevaarlijk Van veel lezen wordt je blind Trouw je met je achternichtje krijg je een ongelukkig kind Als ik maar geen lekke band krijg, en stink ik niet uit mijn mond Ben ik niet te laag te verzekerd, dokter ben ik wel gezond Van tomaten krijg je puistjes Van veel koffie wordt je rood Van sigaretten zieke longen En van leven ga je dood En dat laatste is waar dat is helemaal waar Het klinkt misschien wel carambalig maar toch is het waar Maar 't kan nog jaren duren dus niet van dat bange Heb je angst voor morgen dan moet je vandaag gaan hangen (Robert Long)
sjors Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Ik was er al bang voor. Dit kan weer een hele lange draad worden. Natuurlijk hebben GR en Zenz gelijk als ze stellen dat je wel degelijk aansprakelijk gesteld kunt worden. Niet alleen met het uitzetten van een cache maar met alle dingen die je in het leven doet. Het verkeer is hier een goed voorbeeld van. Ondanks dat je de (verkeers)regeltjes volgt en je denkt "goed" te zitten kun je toch (gedeeltelijk) aansprakelijk gesteld worden. Zelfs als je strafrechtelijk je 'gelijk' krijgt, kan het toch betekenen dat je civielrechtelijk aansprakelijk wordt gesteld. Voorbeelden aanhalen van hoe het gaan kan is vrij zinloos. Alle gevallen worden steeds weer afzonderlijk bekeken. Jurisprudentie is er volop en toch komt er dagelijk weer een bij en worden eerder gedane ujitsprake heroepen op bijgesteld. Je 'indekken' kun je dus wel vergeten, maar de vraag blijft MOET je dat ook wel willen. Voor bepaalde zaken kun je je inderdaad verzekeren, maar ook een verzekering kan achteraf de door hen betaalde schade weer op jou verhalen als er een grote mate van schuld of eventeel zelfs (voorwardelijke) opzet in het spel is geweest. Maar ik denk niet dat dit forum de (meest) geschikte plaats is om dit soort zaken te 'behandelen'. Daar is deze materie veel te complex voor. Mijn eerdere uitspraak "No risk No fun" houdt niet in dat ik achteloos door het leven stap, maar dat ik me ook bewust ben dat LEVEN per defenitie altijd een bepaald risico met zich meebrengt. Daarom is LEVEN ook zo verdomd leuk. En in mijn geval leven met een Mijn avatar is niet voor niks zo gekozen.
gr2 Geplaatst 29 juni 2004 Auteur Geplaatst 29 juni 2004 Zou misschien die aansprakelijkheid een mede-oorzaak zijn dat boswachters borden plaatsen met de tekst ' Pas op Buizerd' Het zou me niet verbazen als dat meespeelt. Ook denk ik dat de kwestie van de aansprakelijkheid meeweegt bij besluitvorming door terreinbeheerders over het al dan niet toestemming geven voor een cache.
sjors Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Zou misschien die aansprakelijkheid een mede-oorzaak zijn dat boswachters borden plaatsen met de tekst ' Pas op Buizerd' waarover we het kortgeleden in een ander draadje hadden ? Ooit al eens aan de mogelijkheid gedacht dat dit bordje geplaats is om de Buizerd te waarschuwen. Feit is dat meer buizerds het loodje gelegd hebben door toedoen van mensen, dan dat een Buizerd verwondingen heeft toegbracht aan mensen. Gezien het aantal verwondingen die ik heb opgelopen bij mijn laatste caches pleit ik er voor om daar bordjes te plaatsen " Pas op Muggen". Misschien kunnen we hier ook een olifant van maken??
gimli Geplaatst 29 juni 2004 Geplaatst 29 juni 2004 Jammer, ik denk dat het weer een heftige discussie kan worden zo, denk dat je twee kanten op kunt gaan, een deel is volgens mij verantwoordelijkheid van de plaatser, door duidelijk te maken dat je " gevaarlijke" dingen doet als je deze cache gaat doen. aan de andere kant is er altijd ook een eigen verantwoordelijk oversteken zonder om je heen te kijken is ook gevaarlijk.... gimli
Aanbevolen berichten