Spring naar bijdragen

caches met extra waypoint laden lukt niet op oregon 400t

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een oregon 400t
Gebruik al tijdenlang GSAK.
Als ik caches overzet naar de GPS kies ik 'set-up' GPS'r  en kis voor de oregon.
Ik kies daarna Sent waypoints to GPS. Kies de stand:

- include all adtional child waypiount = yes
- include : all children
- waypoint type: geocaches
- ik geef 't een naam

Maar de additional waypoint die bij een multi zitten komen NIET op de gps. Ik weet dat het heeft gewerkt, jarenlang, maar krijg het nu niet goed ingesteld.
Wat doe ik fout?

Bijgevoegd een standaard printscreen van de instellingen.

instelling gsak to garmin.docx

Geplaatst

Enkele limieten van de Oregon 400:

200 gpx-bestanden
1000 waypoints
2000 geocaches

Zit je qua waypoints toevallig op het maximum? Schoon dan de map \Garmin\GPX\ , zowel in het intern geheugen als op de mSD-kaart, regelmatig op.
Heb je een Mac? Die verwijdert geen bestanden, maar zet ze in de prullenbak. Je Oregon ziet ze dan nog steeds. Leeg dan dus ook de prullenbak.

Geplaatst

Aangezien je een Oregon 400 hebt, kun je beter niet de waypoints gebruiken, maar de ingebouwde Geocaching mode.
Met 'send waypoints' worden alleen de GPS-coordinaat en geocachenaam naar de GPS gestuurd.
Als je gebruik maakt van de geocache-mode, dan krijg je de voledige geocache gegevens: naam,beschrijving, moeilijkheid, hint, etc

Je exporteert dan GPX-bestanden naar de GPS, die daaruit de geocache informatie ophaalt en toont.
je kunt daarvoor de GSAK-macro gebruiken:  https://gsak.net/board/index.php?showtopic=7745&st=60

Daarmee maak je veel beter gebruik van de mogelijkheden die de Oregon 400 je biedt.

Geplaatst

Wij hebben hier ook nog een Oregon 400, heb geen ervaring met GSAK, maar als je een PQ maakt komen gewoon alle waypoints er ook in te staan

Wel maak ik af en toe de beide GPX mappen helemaal leeg, dan een keer leeg opstarten, weer aansluiten en een nieuwe PQ erin. 

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...