Linkalovers Geplaatst 28 juli 2020 Geplaatst 28 juli 2020 (bewerkt) Spoilers ( foto's als hint ) zijn in Nederland niet zo populair, maar in Frankrijk wel. Heel veel caches daar hebben behalve een hint, ook een spoiler foto. Dat is natuurlijk veel duidelijker dan alleen een geschreven hint. Zelfs als je het Frans geheel niet machtig bent en dus de hint niet helemaal ( of helemaal niet ) begrijpt, die foto is duidelijk. Om die foto's vóór de vakantie te downloaden, gebuikte ik altijd de Spoiler-downloader van RCH65. Helaas blijkt die niet meer te werken, sinds GeoCaching.Com onlangs de api heeft aangepast. Helaas kan ik ook geen ander programma vinden ! Ondertussen zelf maar een script gemaakt, maar het downloaden met het programma van RCH65 ging iets vlotter. Heeft/gebruikt iemand een ander programma? 28 juli 2020 bewerkt door Linkalovers
kalkendotters Geplaatst 28 juli 2020 Geplaatst 28 juli 2020 Voor GSAK is een handige macro om spoilerfotos te downloaden.
harrie Geplaatst 28 juli 2020 Geplaatst 28 juli 2020 Zitten die spoilerfoto's dan niet automatisch bij de GPX download?
Linkalovers Geplaatst 28 juli 2020 Auteur Geplaatst 28 juli 2020 (bewerkt) 2 minuten geleden zei harrie: Zitten die spoilerfoto's dan niet automatisch bij de GPX download? Nee. De hint wel. 28 juli 2020 bewerkt door Linkalovers
Linkalovers Geplaatst 28 juli 2020 Auteur Geplaatst 28 juli 2020 35 minuten geleden zei kalkendotters: Voor GSAK is een handige macro om spoilerfotos te downloaden. Ik heb GrabSpoiler (1.61 HHL 2019-11-15- Grab Spoiler Images and set CDF "HasSpoiler" to Yes ) geprobeerd. Maar die download wel de spoilers, maar laad ze in GSAK en daarna ( eventueel in je gps ). Helaas gebuikt deze dezelfde naam, zoals deze zijn opgeslagen bij GC.com. B.v. '4483b01a-9f62-4de6-b691-a09e02434a96.jpg' en daar heb je verder helemaal niets aan. Ik wil de foto's gewoon op m'n mobiel zetten ( met GC-code als naam ) en eventueel bekijken, als ik de cache niet kan vinden.
harrie Geplaatst 28 juli 2020 Geplaatst 28 juli 2020 Misschien wel overbodig of stom van mij maar kan c:geo geen uitkomst bieden om spoilerfoto's te tonen?
Linkalovers Geplaatst 28 juli 2020 Auteur Geplaatst 28 juli 2020 (bewerkt) 50 minuten geleden zei harrie: Misschien wel overbodig of stom van mij...... Die zin mag je gerust wel weg laten. Een opmerking maken, waarvan je zelf denkt dat deze iets toevoegt, kan NOOIT "...overbodig of stom..." zijn !!! Ik heb geen idee, hoe ik een gedownloade foto kan koppelen in C:Geo. Maar ook niet, omdat de foto de unieke naam heeft die GC.Com deze ooit heeft gegeven ( b.v. '4483b01a-9f62-4de6-b691-a09e02434a96.jpg' ). Ik kan daar zo geen koppeling in vinden, naar de GC-code. Maar ik wil gewoon een simpele lijst met foto's/afbeeldingen, die ik op een willekeurig apparaat ( b.v. mijn mobiel ) kan bekijken. Zoals hier onder, maar dan natuurlijk wel op naam gesorteerd en niet op zoals nu, zoals ze in de *.Gpx staan ( en in die volgorde worden opgeslagen ). 28 juli 2020 bewerkt door Linkalovers
Linkalovers Geplaatst 28 juli 2020 Auteur Geplaatst 28 juli 2020 Soms zie je ook andere interessante andere dingen op een spolier. Zijn ze hier nu met een TomTom aan het cachen?
kalkendotters Geplaatst 28 juli 2020 Geplaatst 28 juli 2020 Dan gebruik je gewoon een andere Macro. Bv Send Images To Garmin V1.9 Die is weliswaar gemaakt voor de Garmin file structuur, maar werkt ook prima zonder een Garmin GPS. Je moet dan bij 'Send' kiezen voor een schijfletter. Daarin wordt dan de map Gamin/GeocachePhotos gemaakt. Daarin word dan een reeks mapjes gemaakt met daarin de foto. Om te zorgen dat er niet heel veel mappen in een map terecht komen heeft Garmin de volgende mapstructuur bedacht: GeocacheFotos/laatste letter geocachecode/enalaatsteletter geocachecode/geocachecode dus de fotoos van cache GCedc komen in \Garmin\GeocachePhotos\C\D\GCEDC
Linkalovers Geplaatst 28 juli 2020 Auteur Geplaatst 28 juli 2020 (bewerkt) Er is nu een versie 2.0 en die heb ik gebruikt. Even kijken/afwachten wat het resultaat wordt. Dat ziet er goed uit. 28 juli 2020 bewerkt door Linkalovers
Linkalovers Geplaatst 28 juli 2020 Auteur Geplaatst 28 juli 2020 4 uur geleden zei kalkendotters: Dan gebruik je gewoon een andere Macro. Bv Send Images To Garmin.V1.9... ...werkt ook prima zonder een Garmin GPS... Dank je. Prima tip. 4 uur geleden zei Linkalovers: Er is nu een versie 2.0 en die heb ik gebruikt.
Linkalovers Geplaatst 31 juli 2020 Auteur Geplaatst 31 juli 2020 (bewerkt) Op 28-7-2020 om 17:59 zei Linkalovers: Er is nu een versie 2.0 en die heb ik gebruikt. ... Ja, die macro werkt prima ! Maar met de directory layout ben ik niet echt tevreden. Het idee om de laatste 2 cijfers/letters te gebruiken is wel slim, maar wie heeft bedacht om deze dan van achter naar voren te lezen, had even beter moeten nadenken. B.v. de files voor cache 'GC5DJ02' wordt door de macro nu opgeslagen in ..\2\0\GC5DJ02 . Dan toch maar weer een scriptje gemaakt, die e.e.a. aanpast/kopieerd naar ..\0\2\GC5DJ02, da's veel logischer ( vind ik ) . Misschien t.z.t. maar eens in de macro aanpassen. Nu toch maar even in de macro gekeken de onderstaande regel gevonden. Misschien had ik deze direct moeten/kunnen aanpassen, voordat ik 'm scriptje maakte ( maar ach ...... vingeroefeningen ... ). $ImagePath = $Drive + ":" + $GarminPath + "Garmin\GeocachePhotos\" + Right($imagecode,1) + "\" + Substr($imagecode,Len($imagecode)-1,1) + "\" + $imagecode 31 juli 2020 bewerkt door Linkalovers
kalkendotters Geplaatst 31 juli 2020 Geplaatst 31 juli 2020 Als je het toch alleen op de telefoon gebruikt, dan zou ik gewoon de submapjes er tussenuit halen. De reden dat die erin zitten is omdat de eerste GPS-en die dat ondersteunden aanzienlijk minder rekenkracht hebben dan een moderne telefoon. $ImagePath = $Drive + ":" + $GarminPath + "Garmin\GeocachePhotos\" + $imagecode
Linkalovers Geplaatst 1 augustus 2020 Auteur Geplaatst 1 augustus 2020 (bewerkt) 17 uur geleden zei Linkalovers: ..\0\2\GC5DJ02, da's veel logischer ( vind ik ) . Ach .... zoals ik nu de directory lay-out hebt bevalt me wel en aangezien ik het toch naar m'n mobiel kopieer, maakt het ook niet echt uit vanwaar ik het moet kopiëren. Maar een iets 'hogere' directory, is voor het kopiëren minder 'zoeken', bv. ...\Gsak\_Spoilers lijkt me ideaal ( ik ben tenslotte een 'luie' IT'er ). Nu met een snelkoppeling op m'n mobiel, ben ik in 3 stappen bij de cache info, zonder zoeken en scrollen. 1 augustus 2020 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten