cache & kerrie Geplaatst 23 juni 2004 Geplaatst 23 juni 2004 Hallo, Ik wilde in Mapsource alle caches van Nederland importeren, maar ik weet niet hoe dit moet. Op geocaching.nl kan ik een *loc file downloaden, maar mapsource kent deze file niet. Hoe krijg ik toch alle waypoints (caches) in Mapsource zonder ze over te typen? Kan ik de *locfile misschien converteren ofzo? Groeten Sabine (Kerrie)
0 Pentagram Geplaatst 23 juni 2004 Geplaatst 23 juni 2004 Ik weer niet of het de handigste manier is, maar ik laad ze via easy GPS in m'n GPS en daarna breng ik ze over van de GPS naar Mapsource. Als je ze allemaal wil doen, zal het in etappes moeten, afhankelijk van je GPS. De onze ( een legend) kan er ong 1000 aan.
0 Kruimeldief Geplaatst 23 juni 2004 Geplaatst 23 juni 2004 Hallo, Ik wilde in Mapsource alle caches van Nederland importeren, maar ik weet niet hoe dit moet. Op geocaching.nl kan ik een *loc file downloaden, maar mapsource kent deze file niet. Hoe krijg ik toch alle waypoints (caches) in Mapsource zonder ze over te typen? Kan ik de *locfile misschien converteren ofzo? Groeten Sabine (Kerrie) jawel. ik doe het met Gartrax, die converteert o.a naar Ozi, mapsource, TomTom enz GRTZ Kruimel
0 clc Geplaatst 23 juni 2004 Geplaatst 23 juni 2004 Je kunt ook GSAK gebruiken. Een handig programma voor het beheren je waypoints. Tevens kan dit programma in verschillende formaten exporteren.
0 cache & kerrie Geplaatst 23 juni 2004 Auteur Geplaatst 23 juni 2004 het is ondertussen gelukt om de caches in Mapsource te krijgen met behulp van Gartrax. (Kruimeldief bedankt!) Als ik in mapsource op de kaart kijk dan hebben de caches geen naam, maar het GCnummer. Ik wil wel graag de naam van de cache zien. Hoe kan ik dit aanpassen? Sabine
0 Kruimeldief Geplaatst 24 juni 2004 Geplaatst 24 juni 2004 het is ondertussen gelukt om de caches in Mapsource te krijgen met behulp van Gartrax. (Kruimeldief bedankt!)Als ik in mapsource op de kaart kijk dan hebben de caches geen naam, maar het GCnummer. Ik wil wel graag de naam van de cache zien. Hoe kan ik dit aanpassen? Sabine In Gatrax rechtermuisklik, select all, auto name. De eerste, geloof 8, karakters van de omschrijving worden gekozen als cachenaam. Het lijkt soms vreemd wat je ziet en toch went het snel en is het gebruiksvriendelijk. GRTZ Kruimel
0 Kruimeldief Geplaatst 24 juni 2004 Geplaatst 24 juni 2004 Maar... Exporteert naar de volgende formaten: * OZI WPT file * Mapsend WPT file * HTML file * GPX/LOC file * Mapsource MPS file * Street Atlas Text file * Fugawi Text file * Pocket streets PSP file * Microsoft streets Trips and CSV file * Magellan protocol (SD card) * National Geographic TOPO TPG file * Maptech eXchange format MXF file * Cachemate PDB file Ik zie dus geen Garmin protocol om rechtstreeks naar je GPS te sturen. Ik zie geen conversie naar TomTom, en dat is voor mij het allerbelangrijkste. Ik zie dus ook geen mogelijkheid om van je GPS de coördinaten af te halen. GRTZ Kruimel
0 dmace Geplaatst 28 juli 2004 Geplaatst 28 juli 2004 Nieuwe versie van GSAK schijnt dit wel te kunnen. Ondersteund echter alleen Magellan en Garmin (maar dan heb je het dan ook wel zo'n beetje gehad ) Zodra m'n eTrex Legend binnen is (hopelijk met een dag of 2) laat ik weten of het bevalt. Na dit te posten kwam ik erachter dat er alweer een update verschenen is, en wat denk je? Export to TomTom POI-File zit er nu ook in. Voor de aanvulling: - Export to MapSend, OziExplorer, MapSource, Fugawi, Street Atlas, Pocket Streets, Microsoft Streets & trips, Magellan Protocol (SD card), National Geographic TOPO!, CacheMate, Maptech eXchange Format, TomTom POI file, HTML. - GPSBabel Custom Export. This enables generation of other lesser known formats such as Tiger, GPSUtil, Delorme XMap, Delorme XMapWpt, PsiTrex, PCX, CETUS, QUOVADIS, GPSPilot, MagNav, Microsoft PocketStreets PSP, NaviTrak DNA, Holux, TopoMapPro Place files, GpsDrive, Geocaching DB, CoPilot, EasyGPS, GPilotS, GeocachingDB, NIMA, MapConverter, NaviCache and PsiTrex. EN - Direct upload/download of waypoints to GPS - PDA support – Generate HTML files and indexes like “GPX Spinner” Mogelijkheden genoeg dacht ik zo....
0 dmace Geplaatst 30 juli 2004 Geplaatst 30 juli 2004 De Legend is binnen, en zo te zien een fijn apparaat. Met GSAK was het uploaden van waypoints geen enkel probleem. FYI
0 Sparks Sailor Geplaatst 5 augustus 2004 Geplaatst 5 augustus 2004 Het converteren van de files gaat prima met Gartrax en GPSBabel. Ik probeer het nu met GSAK, ook dit lukt naar Ozi, maar niet naar Mapsource (laatste update). Mapsource geeft foutmelding bij het lezen van de file. Wie heeft een tip?
0 dmace Geplaatst 5 augustus 2004 Geplaatst 5 augustus 2004 Het converteren van de files gaat prima met Gartrax en GPSBabel. Ik probeer het nu met GSAK, ook dit lukt naar Ozi, maar niet naar Mapsource (laatste update). Mapsource geeft foutmelding bij het lezen van de file. Wie heeft een tip? Ik exporteer het als .MPS en niet als .MPT file. Waypoint komen netjes op de kaart, en die gaat dan naar m'n GPS. Overigens gaan ze ook netjes direct vanuit GSAK naar m'n GPS, zonder het gebruik van mapsource.
0 Sparks Sailor Geplaatst 5 augustus 2004 Geplaatst 5 augustus 2004 Dat is nu precies wat ik ook doe, maar dan krijg ik de melding: "the document "xxxxx.mps" uses an old format. MapSource will import the document's contents into a new document using the current format". Dan druk ik op OK en krijg de volgende melding": "C:\xxxx.mps"is not a valid MapSource file and could not be opened". En daar zit ik dan
0 thex Geplaatst 5 augustus 2004 Geplaatst 5 augustus 2004 Er zitten verschillen tussen versie 4 en 5 van mapsource Gebruik Gartrax om .mps files te creeren van juiste versie, en dan is je probleem opgelost. Wat betreft fouten bij inlezen van .loc bestanden: selekteer EasyGPS Bij merge waypoints: do not use both waypoints!, ok all
0 Sparks Sailor Geplaatst 5 augustus 2004 Geplaatst 5 augustus 2004 Zoals ik enkele berchten terug stelde gaat het inderdaad op die manier prima. Maar ik was GSAK aan het testen en dan zou ik vanuit een progje alle bestanden kunnen converteren die ik gebruik. Ik test met Mapsource 6.3 en Metroguide6 en krijg de eerder genoemde foutmelding
0 dmace Geplaatst 7 augustus 2004 Geplaatst 7 augustus 2004 Ik test met Mapsource 6.3 en Metroguide6 en krijg de eerder genoemde foutmelding Bij de export moet je ook de mapsource-versie aangeven. Deze wordt onderin het exportvenster genoemd. Om 1 of andere reden staat deze standaard op 5. FF versie 6 uitkiezen en dan zou het goed moeten geen. Heb hier nog nooit problemen gehad, en heb het op 4 verschillende machines uitgetest. Suc6 Nog ff plaatje erbij voor de duidelijkheid:
0 Sparks Sailor Geplaatst 10 augustus 2004 Geplaatst 10 augustus 2004 Het versieno (6) had ik ook al eerder ontdekt, daar zit het pobleem niet
Vraag
cache & kerrie
Hallo,
Ik wilde in Mapsource alle caches van Nederland importeren, maar ik weet niet hoe dit moet.
Op geocaching.nl kan ik een *loc file downloaden, maar mapsource kent deze file niet.
Hoe krijg ik toch alle waypoints (caches) in Mapsource zonder ze over te typen?
Kan ik de *locfile misschien converteren ofzo?
Groeten Sabine (Kerrie)
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten