Spring naar bijdragen

Instellingen voor geocaching op garmin etrex touch 25


Le-Boot

Aanbevolen berichten

Hallo Geocachers,

Als beginneling met deze hobby heb ik een Garmin etrex touch 25 aangeschaft.

 

Een leuk apparaatje,maar mijn vraag is ,wat zijn de goede instellingen om de caches te zoeken?

Bij het instellen van de coordinaten geeft hij grote afwijkingen aan.

Ben je terplaatse,gaat de aanwijzer uit.

Wat doe ik verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

53 minuten geleden zei Le-Boot:

Ben je terplaatse,gaat de aanwijzer uit.

Dat ervaar ik ook, met de touch 35, meestal maakt het niet zoveel meer uit, maar het overkomt mij ook dat ik dan weer opnieuw moet laten navigeren naar het punt waar ik naar toe wilde.

Wat ook een praktische oplossing is, om het gekozen punt even aan te raken met het scherm, op basis van de menu weergave kan je bovenin aan laten geven hoeveel meter je er nog vanaf bent..

55 minuten geleden zei Le-Boot:

wat zijn de goede instellingen om de caches te zoeken?

Dat is lastig om te bepalen, een beetje ermee spelen biedt uitkomst, als (goed) begin eerst even het menu instellen, en dan kun je bijvoorbeeld meerdere profielen aanmaken, ook met bepaalde kaarten aan óf uit.

Welke te mijden is ook handig om te bepalen, net zoals route via de weg enz enz.

Laat maar horen als er meer vragen zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Le-Boot:

...Ben je terplaatse,gaat de aanwijzer uit...

Hallo @Le-Boot,

Ook mijn 64s heeft dat héél soms. Waarschijnlijk een bug in de software.

Ik weet niet exact hoe de Touch 25 werkt of welke opties deze gps heeft, maar als daarop ook profielen zijn in te stellen, dan zijn veel instellingen afhankelijk van het profiel waarin de gps op dat moment zit.

Dat heeft voordelen als u e.e.a. goed instelt. Zo kan u b.v. een profiel maken voor 'auto', waarin u een auto/wegen kaart gebruikt en natuurlijk aangeeft dat u via wegen wil navigeren. In het profiel dat u gebruikt voor geocachen, stelt u o.a. de bij 'auto' genoemde instellingen juist 100% tegengesteld in.

Op het moment dat u overschakelt van profiel, worden alle ( voor dát profiel ) geconfigureerde instellingen in 1 keer actief.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...