Spring naar bijdragen

Opgeslagen coördinaten


Annenaud

Aanbevolen berichten

Als ik de c:geo app van mijn telefoon gooi om de meest recente versie terug te zetten (updaten gaat niet ivm te weinig geheugen) staan dan de door mij handmatig ingevoerde coördinaten er nog in of moet ik ze er alsnog terug in zetten? Heb er ook via chrome naar c:geo laten zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb geen C:Geo meer ( ik gebruik sinds enige tijd GDAK ), dus ik kan het niet in C:Geo testen. Maar....

Als uw met "... handmatig ingevoerde coördinaten..." bedoeld, dat u caches inlaad ( download ), waarvan u de coördinaat op GC.com hebt gewijzigd en dus een cache met 'Gecorrigeerde coördinaten' ( 'Corrected Coordinates'  ) download, dan staan de nieuwe coördinaten er wel in.
Dit kan u zelf testen. B.v. door het *.gpx bestand van een geheel willekeurige cache te downloaden, daarna de coördinaat te wijzigen en opnieuw het *.gps bestand te downloaden. Als u daarna de beide bestanden met b.v. het Windows programma Kladblok.exe ( Notepad.exe ) bekijkt, zal u zien dat de coördinaten van beide bestanden niet gelijk zijn.
Vergeet niet de originele coördinaat terug te zetten!

Als u zelf in C:Geo coördinaten hebt veranderd, dan weet ik niet of deze wel naar GC.com gekopieerd worden. Maar volgens mij kan u wel een export ( vanuit C:geo ) maken en zo de aangepast caches opslaan en deze na de installatie van de nieuwe versie van C:Geo weer importeren.

"... weinig geheugen...": heeft uw mobiel te weinig werkgeheugen of te weinig interne opslag? Volgens mij kan u in C:Geo aangeven, dat u de data op de/een SD-kaart wilt opslaan.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn puzzels bij dat wanneer de checker groen is, de coördinaten ook aangepast worden. Ik ga ervanuit dat wanneer ik de app zou verwijderen en er opnieuw op zou zetten en inlog deze coördinaten er nog steeds aangepast in staan.
Ik heb ook puzzels opgelost waarbij dit niet zo gebeurd en daarbij heb ik de coördinaten handmatig aangepast op hun puzzelpagina. Door een speciaal programmaatje of zo te downloaden kun je die aangepaste coördinaten naar c:geo zenden. Wat ik me nu afvraag is of deze coördinaten bij herinstallatie ook nog zo staan of terug staan naar hun orginele coördinaten die door de CO zijn ingevoerd. 
Alle coördinaten die ik eventueel handmatig in de c:geo app heb ingevoerd die ben ik kwijt dat weet ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Veel apps ( alle ? ) hebben GeoCaching.com ( = GC.com ) als databron. Dus data ( o.a. de coördinaten ) dat op GC.com staan, zou in deze apps geladen kunnen worden, mits ze daartoe toegang hebben.

Als u een coördinaat op GC.com veranderd ( het maakt niet uit of dit handmatig, via een checker of ander tool is ), dan 'moet' dit ook in C:Geo komen te staan ( of C:Geo heeft een interne bug/fout ).

Als u nu een coördinaat op GC.com aanpast, dan staat deze net aangepast coördinaat natuurlijk niet direct in C:Geo. Daarvoor moet u eerst een 'Refesh' in C:Geo uitvoeren, waardoor C:Geo de ( laatste ) gegevens opnieuw inleest vanaf GC.com.

Als er een aangepast coördinaat staat op GC.com, dan wordt die ook geladen in o.a. C:Geo ( en niet de door de CO opgegeven originele coördinaat ).


Maar.......u kan dit natuurlijk ook zelf testen:
- Zoek een cache met aangepast coördinaat op GC.com.
- Zoek deze cache in C:Geo en vergelijk de coördinaat.
- Verwijder de cache in C:Geo.
- Laad de cache opnieuw in C:Geo.
Is de coördinaat van de nieuw geladen cache de juiste ( is deze hetzelfde als die op GC.com )?


De caches die u alleen in C:Geo hebt aangepast, kan u in C:Geo exporteren ( = een backup maken ) en deze export later weer importeren, waardoor de data opnieuw in C:Geo beschikbaar is. Belangrijk is wel dat dit bestand niet verwijderd wordt, tijdens het verwijderen van C:Geo zelf.

 

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de app er af gegooid en opnieuw geïnstalleerd en inderdaad waren alleen de caches die ik handmatig in de app had gezet weer teruggezet naar hun fictieve coördinaat.
Dank jullie voor het meedenken, adviezen en tips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...