Annenaud Geplaatst 18 oktober 2018 Geplaatst 18 oktober 2018 In elk geval sinds gister, misschien afgelopen weekend ook al wel, heb ik het probleem dat c:geo niet kan inloggen op geocaching.com. Heeft iemand een tip wat ik hier aan kan doen? Ik heb wel gewoon verbinding met internet en inloggen op opencaching lukt wel.
Linkalovers Geplaatst 18 oktober 2018 Geplaatst 18 oktober 2018 (bewerkt) Soms veranderd GC.com wat aan hun ( inlog ) systeem, waardoor C:Geo niet automatisch kan inloggen. Omdat C:Geo ook geen klant is van GC.com, wordt met hun ook geen rekening gehouden en/of krijgen zij ook geen notificatie dat er iets veranderd wordt ( sterker nog: wijzig GC.com regelmatig iets zodat C:Geo niet meer werkt, onder het motto: lekker puh? ). Bij mij werkt C:Geo zonder problemen en wordt er direct ingelogd. Misschien controleren of er voor C:Geo een update is? Zie ook FAQ. 18 oktober 2018 bewerkt door Linkalovers
Sivota Geplaatst 18 oktober 2018 Geplaatst 18 oktober 2018 M.a.w. C:geo is een app die via web scraping de data vergaart die je nodig hebt om te kunnen geocachen. Niet alleen is C:geo geen klant, web scraping is niet toegestaan, dus de app is wat Geocaching .com betreft illegaal. Als er iets verandert in het software proces (in dit geval de toegang), dan loopt C:geo daar achteraan met het herstellen en daarop zullen de gebruikers van de app moeten wachten…
Annenaud Geplaatst 20 oktober 2018 Auteur Geplaatst 20 oktober 2018 Zat m waarschijnlijk inderdaad in een update.. Nu meldt hij weer wel gewoon aan.
Aanbevolen berichten