Spring naar bijdragen

Ik ga voor het eerst cachen en ik neem mee?


scorpion65

Aanbevolen berichten

hi all :D ,

 

ok ik zal maar van start gaan ik heb inmiddels een Garmin E-trex Venture aangeschaft en ik heb Easy gps gedownload

 

voor mij heb deze hobby ook een medische achtergrond (te hoge bloeddruk)dus in de natuur en minstens half uur flink lopen is dus aanrader

 

heb ik als beginner nog meer dingen nodig want ik denk dat ik al wel de nodige hindernissen moet nemen voordat ik aan mijn 1e cache kan beginnen :D:blush: denk ik.

 

hebben jullie nog tips voor mij ivm mijn aangeschafte hardware etc ?? :lol1:

 

alvast bedankt :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zelf cache ik al een tijdje en wat ik dan meeneem is mijn gps, een print van de cachepagina, reservebatterijen, een rekenmachientje, mijn mobiele telefoon, een paar goodies en een fles water. Dit past allemaal in een klein rugzakje en meer is zelden nodig en leid ik af uit de cachebeschrijving.

 

Er zijn luitjes die daarnaast ook een laptop met internetverbinding, prikstok, schep, ehbo-trommel, fiets, boot, kompas, handschoenen, klimgordel, anti-muggensray, metaaldetector, palmcomputer, wandelstokken, regenkleding, zonnebrandolie, zwemkleding, meetlint, handdoek, stafkaarten, digitale camera, laarzen en nog veel meer meenemen. Sommige dingen kunnen handig zijn maar dat zie je dan wel in de cachebeschrijving en de logjes staan.

 

Mijn advies is, ga gewoon cachen, je komt er vanzelf achter wat je nodig zou kunnen hebben en voor de meeste caches dus niet wezenlijk meer dan je gps en een print van de cachebeschrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou daar zijn al heel wat handige tips die jullie hierzo zoals opschrijven.. :lol1:

 

em werken jullie allemaal alleen of in een team of bv met je wederhelft :blush:

 

 

zijn er ook meetings (waar je bv in teamverband ) kan spelen tegen andere teams of ga ik nu te ver

 

Ik zou eigelijk goede stafkaarten moeten krijgen van het leger die zijn het meest handig weten jullie hoe ik die kan bemachtigen ??

 

ik heb in iedergeval al wel wat voor me rugzak en dat is jullie informatie

 

alvast bedankt :eek::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

em werken jullie allemaal alleen of in een team of bv met je wederhelft  :lol1:

 

 

zijn er ook meetings (waar je bv in teamverband ) kan spelen tegen andere teams of ga ik nu te ver

Ik werk meestal alleen, alleen voor de lange tochten neem mijn wederhelft mee. Zij houdt niet zo van standard microtjes (snelle hit&run caches).

 

Wat betreft meetings raad ik je zeker aan om volgend jaar mee te doen aan het bekende, supergezellige en uistekende Multi Event van Scouting Erica. Ook is het BBQ Event van Megaheks in augustus een aanrader (ben er nooit geweest maar heb er veel over gehoord). Maar eigenlijk zijn alle Geocaching Events een aanrader omdat je vele cachers tegenkomt waar je gezellig een praatje mee kunt maken en samen kunt gaan cachen.

 

Succes!

 

Siegurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

em werken jullie allemaal alleen of in een team of bv met je wederhelft  :lol1:

 

 

zijn er ook meetings (waar je bv in teamverband ) kan spelen tegen andere teams of ga ik nu te ver

Ik werk meestal alleen, alleen voor de lange tochten neem mijn wederhelft mee. Zij houdt niet zo van standard microtjes (snelle hit&run caches).

 

Wat betreft meetings raad ik je zeker aan om volgend jaar mee te doen aan het bekende, supergezellige en uistekende Multi Event van Scouting Erica. Ook is het BBQ Event van Megaheks in augustus een aanrader (ben er nooit geweest maar heb er veel over gehoord). Maar eigenlijk zijn alle Geocaching Events een aanrader omdat je vele cachers tegenkomt waar je gezellig een praatje mee kunt maken en samen kunt gaan cachen.

 

Succes!

 

Siegurd

 

Er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden.

Van met en wild vreemde een afspraak maken om een cache te bezoeken (via dit forum bv) tot aan komplete campeer weekenden toe. Groeps caches worden ook regelmatig gehouden vooral bij lange cache's. Maar er zijn er ook die gewoon in uppie gaan en zo ook veel plezier hebben.

GPSearch gaf al wat events aan. MegaAdventure waar hij zelf voor treffelijk aan heeft meegewerkt was een heel geslaagd event. Ik zelf houd wel van events. Alle events die ik tot nu toe heb meegemaakt hebben allemaal een eigen sfeer, ik heb er nog niet 1 meegemaakt waar ik van zei wat is dit een saai event.

Op mijn site vind je veel foto's van zowel alleen als met wederhelft, of met gezin, of met complete groepen tot aan alle door ons bezochte events toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er zelf (nog) geen maar het schijnt dat bij sommige caches een tekentang een must is. Ze vallen soms bij bosjes :lol1: , zeker als je van de paden afmoet.

ABSOLUUT EEN MUST OP DIT MOMENT IN NEDERLAND!!!!

 

Voor dier en mens! Kijk maar naar mijn log bij PZZL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Maar even terug naar je originele vraag. Veel is er al geschreven maar een extra lijstje kan vast geen kwaad. Zelf ga ik meestal van huis met een rugzakje met daarin: Reservebatterijen, Ipaq palmtop met daarin de cachepagina's die ik kan lezen met GPX Sonar, eventueel uitgeprintte cachepagina's als ik veel rekenwerk voorzie bij multi-caches, prikstok, kompas, digitale camera en natuurlijk de nodige ruilgoodies. Tot slot een eigen logboekje want zo nu en dan doe ik wel eens 10 caches op een dag ( :blush: uitzondering hoor) en dan weet je aan het einde niet meer wat je nu waar hebt gezien, gedaan, ingestopt of uitgehaald.

 

Op je tweede vraag ook maar meteen een antwoord: Lange cache's doe ik graag alleen :eek: , en meestal op de fiets. Dat gaat prima. Kortere cache's loopt Doremi vaak met me mee, en logt ze sinds ze haar eigen account heeft. Zo doen we toch weer eens wat samen. Een event heb ik nog niet meegemaakt maar zal er zeker nog eens van komen. Lijkt me erg leuk.

 

Nu dus niet langer dralen :D , leuke cache uitzoeken, even de cachelogs nalezen of er nog verrassingen wachten en dan op pad. Ik weet niet waar je woont maar in het midden van het land heb ik nog wel wat leuke startcache's voor je.

 

Succes en veel plezier :lol1: ,

 

Derk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor jullie leuke reacties :beerchug:

 

heb toch nog een vraag want ik ben natuurlijk volledig nieuw ok daar komt ie.....

 

stel ik kijk op www.geocaching.nl dan zie ik nederland kaart staan dan druk ik daarop zie ik groene en blauwe puntjes staan ok klik op op zoeen groen puntje bij mij in de buurt ..dan komt er dus een beschrijving van wie het komt er staat als ik het goed zeg daaronder een gps coordinaat, en daaronder staat to download this click on icon staat zoeen LOC waypoint file ... :thumbup::angry::eek:

 

ok ik kan erop klikken wat ik wil maar ....dan kom ik in een andere scherm over uitleg en gebruik van software om dit soort bestanden te kunnen lezen dat snap ik ook nog ..ik heb inmiddels Easy GPS maar hoe krijg ik dan alsnog zoeen file gedownload of hoeft dat helemaal niet ....snap er niks van :eek:

 

of heb ik aan de informatie wat bij zoeen groen bolletje op zoeen kaart tevoorschijn komt genoeg informatie om iets te kunnen gaan doen ??

 

alvast weer bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft niets hoor, domme vragen bestaan niet. Alleen domme mensen die niets vragen.

 

Als het goed is dan kom je na invoer van je inlognaam en password vanzelf terug in de cachepagina (die met 't coordinaat en zo). Dan klik je op download .loc file. Als het goed is krijg je dan een schermpje "Bestand downloaden" waar kiest voor opslaan. Dan vraagt je computer waar het moet worden opgeslagen. Je kunt gewoon door-enteren om het bestand in Mijn Documenten op te slaan of een andere map kiezen. Verder is het handig om de naam even te wijzigen in de naam van de cache. Anders heet ie geocaching of zoiets (en zo heten ze allemaal). Daarna druk je op enter en wordt het bestand gedownload. Dit gaat razendsnel omdat het maar hele kleine bestandjes zijn.

 

Mocht je nog ergens vastlopen dan hoor ik het wel,

 

Groetjes, Derk

 

Op je laatste vraag; Je kunt (en moet) de pagina zeker gebruiken. Het .loc bestand bevat alleen het vetgedrukte coordinaat en bij de groene puntjes (dit zijn multi-cache's) heb je altijd meer informatie nodig, vrijwel altijd van de cachepagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

scorpion65

 

Je moet niet op de onderstreepte zin klikken want dan kom je inderdaad in het uitlegscherm, maar je moet op het grijze vierkantje met het rode pijltje naar beneden klikken dan krijg je meteen het download scherm voor opslaan van de file.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...