Spring naar bijdragen

Leesteken & wordt niet geaccepteerd


Dick6164

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik wil mijn account/geocache naam veranderen.

Hierin wilde ik ook het en teken & gebruiken.

Nu krijg ik de melding dat dit geen geldig teken is.

Terwijl ik toch zat namen tegen kom waarin dit teken wel gebruikt wordt.

Hoe kan dit? en kan ik het eventueel ergens anders aanpassen dan in mijn profiel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zit verschil in mogelijk letters die legaal zijn in b.v MS Word ( Word dicumenten ) en wat 'inlog-systemen' als legaal beschouwen. 

In Word ( en andere document bewerkers ) wil je zoveel mogelijk 'sorten' letters ter beschikking hebben.

Voor inlogsystemen geldt echter een andere regel. Ook zijn er verschilen tussen de verschillende systemen. Wat bij de ene ( nog ) wel mag, kan bij het andere systeem illegaal zijn.

De moderne inlogsystem kunnen vaak meer 'speciale' letters aan, dan oudere systemen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enige tijd geleden wilde ik een andere gebruikersnaam die uit twee woorden bestond. Op de spatie kreeg ik de melding dat het geen geldig teken zou zijn. In de naam die ik toen gebruikte zat ook een spatie en er zijn er natuurlijk veel meer. Een maand ofzo later kon ik gewoon een spatie gebruiken. Misschien hetzelfde euvel? Ik heb niet de moeite genomen om het uit te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching .com heeft al sinds het begin moeite met speciale tekens in de namen van spelers accounts. Het systeem ondersteund dit niet (goed).

Daarom wordt ook instructie gegeven om die niet te gebruiken:

"Usernames must be between 2 and 20 characters. Geocaching.com supports the following characters for usernames, all other characters, including spaces, are invalid:

  • a to z
  • A to Z
  • 0 to 9
  • ä ö ü ë ï ÿ æ œ ß á é í ó ú ý à è ì ò ù â ê î ô û ç ñ å ů č ě ň ř š ž ť ø ď

Usernames must comply with the Terms of Use. Occasionally a username is unsuitable for a variety of reasons. Should this happen, we will ask you to choose a new username. We also reserve the right to change usernames ourselves when necessary."

Bron: https://www.geocaching.com/help/index.php?pg=kb.chapter&id=27&pgid=115

Gebruik je wel andere tekens in je spelers account dan kan het gebeuren dat je hier en daar haperingen krijgt: Bijvoorbeeld niet op het forum kan komen, problemen krijgt met notificaties enzovoort.

Wanneer je dat dan aankaart dan kan het gebeuren dat je toch je naam moet veranderen. Ik heb dat al diverse malen zien gebeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...