Robertk Geplaatst 30 juni 2018 Geplaatst 30 juni 2018 Hallo, We hebben deze steen gevonden in de harz. Weet iemand wat het is? Voornamelijk het groene ben ik ook benieuwd naar..
Team Aragorn Geplaatst 30 juni 2018 Geplaatst 30 juni 2018 Ik ben geen mineralenkenner maar bij iets groens denk ik altijd aan iets koperhoudends ...
Peetee Geplaatst 30 juni 2018 Geplaatst 30 juni 2018 Dat was ook het eerste waaraan ik dacht. Turkoois is ook zo'n koperhoudende steensoort: https://www.semoea.nl/edelstenen/turkoois.html
Sivota Geplaatst 30 juni 2018 Geplaatst 30 juni 2018 Ook absoluut geen kenner, maar ik had een broer die mineralen verzamelde en ik stond vroeger met hem nog wel eens in een groeve naar bijzondere stenen te zoeken. Ik zou het antwoord op jouw vraag zoeken bij de secondaire mineralen ofwel slakkenmineralen. Mineralen ontstaan uit oxidatie op slakken afkomstig van mijnbouw. Dit lijkt een ijzer-slak met iets ontstaan uit oxidatie. In de Harz (vooral omgeving Goslar) zijn (sinds eeuwen) producten van mijnbouw: IJzer, lood, zilver en ook wel koper. Een voorbeeld van zo’n slakkenmineraal is Serpieriet.
Aanbevolen berichten