Schatzoekers Sneek Geplaatst 29 april 2018 Geplaatst 29 april 2018 Graag zou ik een nieuwe cache plaatsen. Op de kaart van geocaching.com geeft de rode cirkel aan dat deze locatie al bezet is. Dat zou natuurlijk kunnen, maar als ik op de kaart kijk ligt daar echt geen cache. Eindlocaties van mysteries of multi's worden niet weergegeven met een rode cirkel, dus dat kan het niet zijn. Wie weet hoe dit kan?
Peetee Geplaatst 29 april 2018 Geplaatst 29 april 2018 Zou het misschien kunnen zijn dat iemand daar al een cache gepland heeft en dat in de voorlopige cachebeschrijving alvast heeft aangegeven, maar dat hij/zij nog niet zover is dat hij de cache ter review aangeboden heeft? Of misschien ligt hij zelfs al bij de reviewer, maar is die er nog niet aan toe gekomen.
regenboog2 Geplaatst 29 april 2018 Geplaatst 29 april 2018 (bewerkt) Wat ook nog kan: als Schatzoekers Sneek geen premium member is, kan hij/zij de premium only caches op de kaart toch niet zien? Mogelijk ligt er dan toch een cache? 29 april 2018 bewerkt door regenboog2
Peetee Geplaatst 29 april 2018 Geplaatst 29 april 2018 Even voor de duidelijkheid: dit is een voorbeeld van de rode cirkels die Schatzoekers Sneek bedoelt. Je krijgt zo'n kaartje te zien als je op .com een cache wilt publiceren. Ik zou verwachten dat ook de PM-only (traditional) caches daarop te zien zouden zijn?
Sivota Geplaatst 29 april 2018 Geplaatst 29 april 2018 Om er zeker van te zijn kun je een coördinaten check vragen. Hoe je dit doet, staat onder deze link: https://www.geocaching.com/help/index.php?pg=kb.chapter&id=22&pgid=199
barny Geplaatst 29 april 2018 Geplaatst 29 april 2018 nu vraag ik me af wat het nut is, de bijvoegende waarde, van nog een cache in dat gebied, er ligt toch al ruim voldoende voor een dagje genieten Barny
Schatzoekers Sneek Geplaatst 29 april 2018 Auteur Geplaatst 29 april 2018 Bedankt voor de reacties tot zover. We zijn wel Premium, dus we zouden alles kunnen zien. Zolang je cache niet gepubliceerd is, kun je volgens mij geen plekje bezet houden. Ik heb zo'n coördinatencheck gedaan, maar krijg de melding dat die plek niet beschikbaar is. Ik vraag me alleen nog af hoe dat kan.
Peetee Geplaatst 29 april 2018 Geplaatst 29 april 2018 En het is niet een (bekend) waypoint van een andere cache die de boel blokkeert?
Sivota Geplaatst 29 april 2018 Geplaatst 29 april 2018 5 uur geleden zei Peetee: En het is niet een (bekend) waypoint van een andere cache die de boel blokkeert? Eindcoordinaten van multies en mysteries worden inderdaad niet getoond op dat kaartje. Evenmin zijn caches die nog niet zijn gepubliceerd zichtbaar (voor ons). De reviewers kunnen dat wel zien en geven de ander dan nog beperkt de tijd om ter review in te dienen (er verschijnt echter geen rode cirkel op het kaartje van de cache plaatser in spe). Het meest waarschijnlijk is een (op een cache pagina) openbaar fysiek waypoint van een multicache (dat kan bijvoorbeeld ook een waypoint van een kilometerslange fiets/auto multi zijn, zodat je het verband met bijbehorende cache niet meteen ziet). Reviewers geven in de regel geen informatie over welke cache/welk waypoint er in jouw weg ligt. Wanneer je echt niet weet wat er in de weg ligt en het niet veel uitmaakt kun je wel een nieuwe coördinaten check aanvragen 100 meter verderop, met daarbij de vraag of je safe zit in die richting of beter naar een andere kant uit kan wijken. Vaak krijg je dan wel een extra aanwijzing.
Schatzoekers Sneek Geplaatst 29 april 2018 Auteur Geplaatst 29 april 2018 Bedankt Sivota, dat zou het nog kunnen zijn. Ik heb nog nooit een fysiek waypoint meegemaakt bij een multi. Zou er dan daadwerkelijk iets te vinden zijn? Bedankt voor de reactie!
Sivota Geplaatst 29 april 2018 Geplaatst 29 april 2018 Ja, dat is het verschil tussen fysieke en virtuele waypoints. Bij virtuele waypoint maak je gebruik van allerlei zaken die je in de omgeving aantreft en je stelt daar vragen over. (Bijvoorbeeld: nummers van lantaarnpalen stapeltellen, een jaartal van een informatiebord gebruiken, of de plankjes van een bankje tellen.) Bij fysieke waypoints is er iets aangebracht ten behoeve van de cache. Dat kan een aangebrachte tag of sticker zijn, of bijvoorbeeld een kokertje met extra info, maar er zijn ook waypoints die ware staaltjes van huisvlijt zijn. Wat het ook is, het is aangebracht als onderdeel van de cache.
Schatzoekers Sneek Geplaatst 29 april 2018 Auteur Geplaatst 29 april 2018 Dat kende ik nog niet! Superbedankt! Wie weet ontdek ik nog eens om welke multi het hiergaat!
Schatzoekers Sneek Geplaatst 4 mei 2018 Auteur Geplaatst 4 mei 2018 Inmiddels ben ik erachter hoe het zit! Ik ben ter plekke gaan zoeken en ik vond de stash met daarop de naam van de cache. Blijkt dat het een cache is, met een voor mij onhaalbare challenge, die ik lang geleden op mijn Ignore List had gezet. Vandaar dat ik 'm niet op de kaart zag. Bedankt voor het meedenken!
barny Geplaatst 4 mei 2018 Geplaatst 4 mei 2018 het was dus een gewone tradie met logvoorwaarde, gewoon loggen als gevonden, je heb hem toch gevonden *dat-is-geocachen Barny
Schatzoekers Sneek Geplaatst 4 mei 2018 Auteur Geplaatst 4 mei 2018 Het was een Challenge als Mystery Cache. Ik heb 'm niet gelogd. Ik hou niet van chalenges, want ik voldoe er nooit aan .
Aanbevolen berichten