herm Geplaatst 24 april 2018 Auteur Geplaatst 24 april 2018 De nieuwe is vandaag aangekomen. Ga maar weer aan de slag. Hou mijn hart vast .
herm Geplaatst 25 april 2018 Auteur Geplaatst 25 april 2018 In welke map staat het bestand GUPDATE.gcd?
Peetee Geplaatst 25 april 2018 Geplaatst 25 april 2018 Volgens mij stond die in de \Garmin map. Ik vond deze beschrijving over de functie van het bestand op het internet: Citaat Every time the unit boots (from a cold boot/power-cycle), it looks at GUPDATE.GCD (the firmware update file) and compares it to what is currently flashed on the unit. If it's older than what is on the unit, it will prompt you if you want to flash the older firmware version. If it's the same as what is on the unit, no prompt will be displayed. If it's newer than what is on the unit, a firmware update will take place.
herm Geplaatst 26 april 2018 Auteur Geplaatst 26 april 2018 Het apparaat doet het op alle activiteiten prima behalve als ik de activiteit geocaching kies. Kennelijk gaat het dan automatisch direct contact maken met de wifi en binnen een minuut "gaat het licht uit". Op de andere activiteiten blijft hij gewoon functioneren. Ook als ik daar geocaching kies. Maar als ik dan het icoontje geocaches in de buurt aanklik maakt het kennelijk weer verbinding met wifi en slaat het op tilt. Het is dus duidelijk een wifi probleem. Ik heb het inmiddels (net als veel andere 700 bezitters) gemeld aan Garmin support. Ben benieuwd naar hun reactie. De winkel waar ik het apparaat kocht heeft overigens de ballen verstand van gps-sen. Ze kwamen met de meest onzinnige suggesties.
Linkalovers Geplaatst 26 april 2018 Geplaatst 26 april 2018 (bewerkt) 48 minuten geleden zei herm: ....binnen een minuut "gaat het licht uit".... Het is dus duidelijk een wifi probleem. Ik heb het inmiddels (net als veel andere 700 bezitters) gemeld aan Garmin support. Ben benieuwd naar hun reactie.........waar ik het apparaat kocht heeft overigens de ballen verstand van gps-sen. Ze kwamen met de meest onzinnige suggesties. Da's balen! Verkopers die er ook verstand van hebben, zijn ( qua loon ? ) duurder, dan iemand die hetzelfde opleest wat jij ook kan lezen. En als je dan een nog een vraag stelt, dan wordt hetzelfde lijst weer opgelezen. Ik denk dat iedereen dit wel herkend. Ik ken de Oregon 700 niet, maar kan je ( tijdelijk ) wifi niet uitzetten en de caches er handmatig opzetten? 26 april 2018 bewerkt door Linkalovers
Lighthouse777 Geplaatst 26 april 2018 Geplaatst 26 april 2018 Ik heb net mijn oregon 700 klaargemaakt voor morgen en het ging zonder problemen. Het genoemde bestand heb ik nog verwijderd en voor de zekerheid heb ik wifi uitgeschakeld. Via verkenner de caches op de oregon en nuvi gezet en ik kan de hints en beschrijving gewoon lezen. Iets was dus eerst niet kon, want dan viel hij uit. Nu lijkt alles het weer goed te doen, ook al neem ik voor de zekerheid de oregon 300 maar even mee. Misschien dus een idee om het zonder wifi te proberen.
herm Geplaatst 26 april 2018 Auteur Geplaatst 26 april 2018 Ik kan gewoon geocachen maar niet via het startscherm geocachen. Via dat startscherm wordt kennelijk automatisch naar de wifi gezocht en dan gaat het mis. Ik gebruik het startscherm toerfietsen en via dat scherm ga ik naar het hoofdmenu en daar kies ik geocaches. Niks aan de hand. Als ik maar geen contact maak met wifi. Geocaches (dmv een query gedownload) op de sd-kaart plaatsen via Basecamp is geen enkel probleem. Ik heb ook de kaart OFM Benelux+Duitsland op de sd kaart staan. Werkt prima. Het toestel is lekker snel. Mooi is dat regendruppels het scherm niet beïnvloeden tijdens het fietsen. Morgen ga ik met het apparaat buiten geocachen. Neem voor de zekerheid mijn oude OR 600 mee. Ik zie alleen het mapje geocache_visits.txt niet, maar ik meen me te herinneren dat dit mapje pas wordt aangemaakt als je een geocache op de gps als gevonden vastlegt. Wat me ook opvalt is dat hij een aantal instellingen niet vasthoudt. De gewijzigde volgorde van de items en de verlichtingsduur van het toestel bijvoorbeeld. Moet nog nagaan hoe dat kan. Het weer terugbrengen van het toestel naar versie 3.90 doe ik nog maar even niet. Hoewel het duidelijk is uitgelegd ben ik altijd bang dat het misgaat. De garantie vervalt dan volgens mij. Ik wacht maar even de nieuwe update af.
herm Geplaatst 26 april 2018 Auteur Geplaatst 26 april 2018 (bewerkt) Ik heb zo moeten lachen om de leverancier (een internetwinkel in het zuiden van het land). Ik mocht het toestel terugsturen voor een nieuwe maar een dag later kwamen ze hierop terug, omdat ..... onze technische dienst het probleem alleen maar tegen komt als we het product zonder batterij gebruiken. We hebben het product opgeladen en zonder batterijen getest, hierbij deed het probleem zich inderdaad voor (zonder op de USB aangesloten te zijn) Bij gebruik van batterijen en met USB aansluiting apart van elkaar deed het probleem zich niet voor. Is dat lachen of niet. 26 april 2018 bewerkt door herm verbetering
Peetee Geplaatst 26 april 2018 Geplaatst 26 april 2018 Ja, dat slaat inderdaad helemaal nérgens op ...
herm Geplaatst 27 april 2018 Auteur Geplaatst 27 april 2018 Ik had het euvel voorgelegd aan Garmin Nederland en zij adviseren het toestel terug te zetten op fabrieksinstellingen. Ik vraag me af of dan ook de oude versie (dus die van vóór de update naar 4.0 wordt) teruggezet. Weet iemand dit toevallig? En heeft iemand dat mogelijk al gedaan en wat was het resultaat?
Linkalovers Geplaatst 27 april 2018 Geplaatst 27 april 2018 (bewerkt) 1 uur geleden zei herm: Ik had het euvel voorgelegd aan Garmin Nederland en zij adviseren het toestel terug te zetten op fabrieksinstellingen. Ik vraag me af of dan ook de oude versie (dus die van vóór de update naar 4.0 wordt) teruggezet. Weet iemand dit toevallig? En heeft iemand dat mogelijk al gedaan en wat was het resultaat? Nee, de gps blijft op de huidige firmware versie. De oude versie is namelijk overschreven. "...zij adviseren het toestel terug te zetten op fabrieksinstellingen...": dit is vaak het eerste punt in hun ( oplees ) lijstje. Alle instellingen gaan terug naar de default ( fabrieks ) instellingen. Deze reset kan je vaak beter doen voordat je naar een bedrijf belt. Zo voorkom je, dat je weer moet bellen nadat je de reset hebt uitgevoerd en dan misschien weer in de wacht wordt gezet. Aangezien je deze gps net een dag hebt ( ik weet niet of je al instellingen had veranderd ), had je deze vraag ook daarmee kunnen pareren en ze zo dwingen direct een beter onderzoek te doen. 27 april 2018 bewerkt door Linkalovers
herm Geplaatst 27 april 2018 Auteur Geplaatst 27 april 2018 3 uur geleden zei Linkalovers: Aangezien je deze gps net een dag hebt ( ik weet niet of je al instellingen had veranderd ), had je deze vraag ook daarmee kunnen pareren en ze zo dwingen direct een beter onderzoek te doen. Ze hebben behoorlijk snel gereageerd. De instellingen heb ik al veranderd, maar het is geen probleem dat weer opnieuw te doen. De geocaches en kaarten heb ik op een sd kaart staan.Ben benieuwd hoe lang hun volgende reactie op zich laat wachten.
herm Geplaatst 30 april 2018 Auteur Geplaatst 30 april 2018 Vandaag bericht van de internetwinkel in het zuiden van het land. Ze hebben nu door wat er aan de hand is met het toestel. Ik mag het opnieuw ruilen of het geld terugvragen. Valt me niet tegen van dat bedrijf maar wat een gedoe. Voor een tweede keer inpakken en terugsturen. Ik heb daar eigenlijk weinig zin meer in. Ik beraad me nog of ik niet toch de update afwacht waarbij het euvel wordt opgelost. Daar staat tegenover dat er met de oude versie kennelijk geen problemen zijn. Misschien is het dan toch handig het toestel te ruilen en het nieuwe niet te updaten. Dat gaat sneller dan het wachten op een update van Garmin. Ik slaap er nog een nachtje over. Ik kreeg trouwens een vraag of Garmin Nederland goede service heeft verleend naar aanleiding van de vragen die ik had gesteld. Ik heb alles een minimale score gegeven en hen laten weten dat de producten en service van Garmin in mijn beleving in hoog tempo in kwaliteit achteruit hollen en dat dit waarschijnlijk het laatste product is wat ik van Garmin heb gekocht., Zullen ze zich wel een spat van aantrekken, maar dan heb ik het toch even mijn gal gespuid.
Linkalovers Geplaatst 30 april 2018 Geplaatst 30 april 2018 (bewerkt) Altijd sneu als een nieuwe 'gadget' niet goed werkt. Ten eerste begin je dan gelijk te twijfelen aan het product en ten tweede is de nieuwigheid er gauw af. Het is moeilijk om te kiezen voor houden of ruilen. Want ga je de nieuwe gps dan wel updaten naar versie 4.00? Ik zou dan inderdaad daarmee wachten totdat Garmin met een fix/update komt ( maar dat kan lang duren ). Als je gps wel normaal werkte op firmware 3.90, dan kan je de gps downgraden naar 3.90. Mocht je dat niet 'fijn' vinden ( of niet aandurven ), dan is ruilen de veiligste optie. 30 april 2018 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten