Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo, ben elke x druk bezig met nieuwe caches enz. echter nu sinds een week kan ik geen gpx bestanden meer toevoegen, dit heet, ik kan ze netjes in de map op de Garmin zetten, en vervolgens de Garmin opnieuw starten, echter verschijnen de nieuwe caches vervolgens niet in de lijst, ook al gooi ik al het andere weg hij blijft met een standaard rijtje komen ( die ik nergens kan vinden ) maar ik kan dus op dit moment geen nieuwe er in zetten.

Iemand enig idee waar het mis kan gaan ??

Alvast bedankt.

Erwin

Geplaatst (bewerkt)

Zo doe ik het: Verwijder alle caches/waypoint m.b.v. de opties van je gps ( b.v. via 'Waypoints', 'Menu' en 'Delete all' of via de 'Trip computer', 'Menu', 'Reset' en 'Delete all waypoints' ). Verbind de gps daarna met je computer en verwijder de achtergebleven *.gpx files in '...\Garmin\Gpx\'. Kopieer daarna de nieuwe *.gpx files weer naar '...\Garmin\Gpx\'.

Heeft je Gps een SD-kaart? Zo ja, verwijder die eens en probeer het opnieuw.

Probeer het eens vanaf een andere computer/laptop. 

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Als de gpx-files op de sd-kaart staan dan is dat ook bij ons een vaak terugkomend fenomeen.

De Garmin ververst de nieuw geplaatste files niet, omdat ie denkt dat ie de laatste informatie in zijn geheugen heeft.. Remedie: Batterijen eruit, sd-kaart eruit. Batterijen er weer in en opstarten. Dus zonder sd-kaart. Na het volledig opstarten, de batterijen er weer uit, sd- kaart plaatsen, batterijen er weer in en weer opstarten.

Omslachtig, maar de Garmin wordt dan 'gedwongen' de files opnieuw in te lezen.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb ook een 64s met daarin een SD-kaart, maar deze heeft dit probleem nog nooit gehad ( ff afkloppen :hammer: ). Welke versie firmware staat op jullie gps? De nieuwste versie is v5.00, maar die van mij heeft nog v4.80.

Verwijderen jullie ook eerst de oude waypoints? Zie mijn log hierboven ( omdat ik altijd 3 PQ's gebruik, kopieer ik de files ).

De SD-Kaart opnieuw formatteren is snel gedaan en kan natuurlijk ( eerst wel een backup maken ! ) nooit kwaad.

Mocht mijn gps dit probleem krijgen en dit niet verholpen kan worden, dan gaan de *.gpx files maar naar het intern geheugen. Mocht dat niet helpen en het werkt zonder SD-kaart wel, dan gaat die er maar uit. In feite is de 4Gb memory groot genoeg om meerdere kaarten te bevatten. Van hele grote kaarten kunnen eventueel gedeeltes worden geïnstalleerd m.b.v. Basecamp ( ik reis tenslotte niet dagelijks kriskras door geheel Europa :down: ).

Als meerdere gps'sen dit probleem hebben ( nu dus 2 stuks ), is het misschien ook handig om dit te melden bij Garmin. Alhoewel daar waarschijnlijk als eerste wordt gevraagd of de gps al geheel gereset is.

Garmin 64 manual of handleiding.

bewerkt door Linkalovers
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...