Spring naar bijdragen
Het nieuwe forum is online! Lees meer... ×
  • 0
speurvuur

Hiking kaart over zelf gekozen gebied met hoogtelijnen zelf maken

Vraag

Hallo,

Ten einde raad meld ik mij hier in de hoop dat iemand mij duidelijk stappen kan geven.
Omdat ik mijn GPSMAP64st alleen gebruik voor Geocaching wil ik graag alleen een Hiking kaart erop, of eigenlijk een kaart met genoeg details zodat alleen kleine bospaadjes er ook op te zien zijn.
I.v.m. vakanties in de alpen zijn ook hoogte lijnen een must (ook voor de NL kaart is dat welkom).
Nu is het zo dat ik reeds een openmtb kaart van NL heb en een OFM kaart van Oostenrijk (met hoogtelijnen).
Echter, ik weet niet meer hoe ik die destijds gemaakt heb maar feit is wel dat beide kaarten zijn verdeeld over twee bestanden (dus gmapsupp.img en gmapsupp2.img) dat is iets dat mijn GPS ondersteunt. Ik woon aan de grens met duitsland en ik zou dus graag een hiking kaart met hoogtelijnen wil hebben van het volgende:

• Nederland in z'n geheel
  • 100km duitsland in vanaf de nederlandse grens
  • Oostenrijk Voralberg en Tirol
  • De route van NL naar Oostenrijk

Wat ik al heb geprobeerd:

Verder valt me ook op dat de kaarten vaak niet duidelijk zijn omdat kleurverschillen tussen bijvoorbeeld bos en stedelijke bebouwing niet altijd goed zijn te onderscheiden.
Kennelijk heb ik de vorige keer toen ik de kaarten maakte daar rekening mee gehouden en iets voor gedaan want mijn huidige kaart heeft een betere kleurenkeuze waardoor het contrast tussen de verschillende terreinen beter te zien is (zie bijlage voor een screenshot, weet iemand welk kaartleverancier dat is geweest? Ik ben het helaas vergeten).

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en ik hoop dat iemand weet hoe ik het volgende kan verkrijgen:
EEN ZELF SAMENGESTELDE KAART VOOR DE GPSMAP64(st) MET HIKING DETAILS (incl. bospaadjes etc) EN HOOGTE LIJNEN.

Ik hoop dat iemand het weet want ik ben door mijn opties heen en weet het niet meer....

Alvast bedankt!

Team Speurvuur

98.bmp

bewerkt door speurvuur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Goedendag team Speurvuur,

Je zegt de Alpenkaart van OpenFietsMap zelf niet te kunnen aanpassen.
Maar dat kun je nu juist wel.

Net zelf geinstalleerd in Mapsource. Via de Kaartknop kun je de gewenste kaartdelen kiezen en daarna overdragen naar je GPS, in mijn geval een Dakota20.
Mijn testje bevatte o.a. Spittal an der Drau - prima te zien en inderdaad met hoogtelijnen.

Succes met het maken van de kaarten.

groet, Birdie.NL

NB bij het overdragen werd/wordt steeds een zelfde kaart-ID gebruikt, wat zorgt dat bij 2 kaarten met gelijk ID-nr er maar 1 toont op je GPS.
Met http://www.javawa.nl/gmtk.html kun je  dit kaart-ID aanpassen (via de optie Extra - Kaart-naam en -ID aanpassen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Pak anders OFM Europa en kies daar de tiles uit die je wilt. Geen geklooi met kaart-ID's en je hebt alles in één bestand.

Kaartkleuren kan je aanpassen door typ-bestanden aan te passen cq. te vervangen. OFM heeft daar een hoofdstukje over geschreven: https://sites.google.com/site/openfietsmap/tips-tricks/customize.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Dat is inderdaad een goede kaart zeg, die kleuren zijn een stuk prettiger en zo te zien dezelfde detailniveau als van OFM of OSM.
Enige jammer aan Freizeit kaarten is dat de kaart niet als geheel europa te downloaden is.
Bedankt voor de tip.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden