Spring naar bijdragen

Vraagje Ivm Cartografie


alleyoop

Aanbevolen berichten

Ik ben nog maar onlangs (Windows 7 naar 10) overgestapt van Mapsource naar Basecamp en was op zoek naar een alternatief voor de prijzige topokaarten.

Zo te zien is er keuze tussen de OpenTopoMap en de Freizeitkarten, inhoudelijk zie ik ook weinig verschil tussen beide systemen.

Ik zweer nog bij m'n ouwe Gpsmap60CSX maar bij het transfereren van OpenTopoMap via Basecamp krijg ik steeds een foutmelding dat de transfer mislukt is, gebruik ik echter de Freizeitkarte dan gaat dit probleemloos, doe ik iets verkeerds of kan m'n Gpsmap60CSX geen OpenTopoMap aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo te lezen zou het met de SD-kaart ipv transfer via Basecamp wel moeten lukken, ik probeer het eens uit.

Weet trouwens iemand wat het verschil is tussen die Freizeitkarte en de OpenTopomap? Ik zie wel dat OpenTopo img bestanden gebruikt terwijl dit bij Freizeit rgn files zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik op de downloadpagina van OpenTopoMap kijk zie ik per land 3 download mogelijkheden. Een ervan is een exe bestand voor Basecamp of Mapsource. Ik heb net even gekeken en het werkt (natuurlijk) prima.

 

Zelf gebruik ik voor mijn 60CSX de Freizeitkarte en voor mijn 60C de (gewone)OSM-kaarten. De 60C geeft de Freizeitkarte namelijk niet goed weer. De grote pré van de Freizeitkarte boven de OSM-kaarten vind ik de hoogtelijnen en -informatie. Ik zie dat de OpenTopoMap de hoogte informatie ook niet heeft. Vreemd trouwens voor een topo-kaart. Verder staan er op de Freizeitkarte minder poi's (met ook nog eens grote pictogrammen) aangegeven. Dat vind ik veel prettiger / rustiger kijken. In grote lijnen is de info qua wegen, (voet)paden e.d. op beide hetzelfde.

 

Freizeitkarte wordt inderdaad niet meer op OSM ondersteund maar de kaarten worden zeer frequent en op dezelfde manier geupdate als de OSM-kaarten. Ik kijk altijd per situatie, per gebied welke kaarten ik het fijnste vind en laad die in mijn 60CSX.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind hoogtelijnen onmisbaar bij het geocachen in bergachtige gebieden, anders donder je een ravijn in of sta je plots voor de voet van een berg met de cache 50m verder maar dan wel 200m hoger (zoals mijn allereerste geocache), ik heb dus ook voor de Freizeitkarte gekozen op de 60CSX.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Freizeitkarte werkt heel goed in de Garmin GPSmaps  60-62 -64-enz. maar  wat ik erg goed vindt is  http://frikart.no/garmin/index.html deze is ook gratis (een donatie kan maar hoet niet).

In de garmin geeft deze veel duidelijker de paden aan je zou het gewoon even proberen je hebt meerdere opties in kaarten voor elk land alleen moet men wel elk land appart instaleren.

 

Groet Joop

bewerkt door Rodewouw
typefout
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...