Spring naar bijdragen

Mapsource


team nuujstad I

Aanbevolen berichten

Ruim 3 maanden gebruiken wij nu onze Vista en wij zijn al redelijk verslaafd. Nu alleen nog een echte landkaart in de GPS en dan is een startpunt van een cache wat makkelijker te vinden. Worldmap installeren op de laptop lukt wel, maar ik krijg altijd foutmeldingen als ik Metroguide Europe wil installeren. En als de laptop al niet werk, hoe krijg ik ze dan in mijn GPS?

:P

Is er misschien iemand in midden-limburg bij wie ik wat kaartjes in mijn gps zou mogen laden? of van wie ik Europe zou kunnen lenen/huren/overnemen?

Alvast bedankt,

Saskia van Team Nuujstadt I

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inderdaad, hij zoekt naar disk 1, vindt hem niet, en vraagt dan om hem te "inserten" (ik weet even geen goed nederlands woord). Maar aangezien alles al op de harddisk staat lukt dat dus niet. Ik heb ook al geprobeerd om er een gesharede netwerkmap van te maken (tip van iemand anders) maar helaas heeft dat niet mogen baten. Ook installatie vanaf de Cd lukt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het op je computer staat dan, staan de discs er dan als image op of als files. Als er alleen files op staan dan kan het lastig worden want Mapsource is een ongelooflijk gevoelig programma. Als je de image files hebt dan zou ik die eerst op een cd branden.

 

Volgend probleem waar ik tegen aan liep met disc 1 is dat er of een waypoint manager van garmin geinstalleerd kan zien die roet in het eten gooit.

 

Wat bij mij toen heeft geholpen is ALLE garmin software de-installeren dan je register schonen ; run -> regedit gebruik optie "find" CTRL-F en zoek op garmin. GEBRUIK OP EIGEN RISICO

 

Dat alles deleten en dan opnieuw installeren, het werkte bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moet de disk heten 'DISK1' in hoofdletters en aan elkaar.

Opnieuw branden en andere naam geven wil helpen.

We hebben het hier toch wel over origineel gekochte CD's? Zo niet dan heb je waarschijnlijk recht op één waarschuwing van de moderator . . . :dribble:

 

Maar goed: In het algemeen kan je software van images (meestal ISO's) rechtstreeks installeren door het gebruik van virtual CD-ROM zoals Alcohol 120% die de image mounten.

 

En in het algemeen over Mapsource (wat jij volgens mij bedoeld met waypointmanager): Je installeerd inderdaad maar één keer. Bij installatie's die later komen heb je gewoon keuze uit meerdere kaarten. Er kunnen problemen komen bij oude versie's (zoals worldmap 1999 en benelux). Maar in mijn menu kan ik gewoon kiezen uit meerdere verschillende versie's en werelddelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...