Flo van Co Geplaatst 2 maart 2017 Geplaatst 2 maart 2017 Na jaren veel plezier met de Dakota gehad te hebben sinds enkele maanden nu een Etrex 35T, na flink stoeien met de instellingen gaat het nu goed. Er is echter één ergernis en dat is de optie "Zet vast op de weg" ik wil deze graag uit hebben staan. Toch gaat deze na een korte periode terug naar een soort default waarde: Ja. Iemand een idee? Dit gebeurde overigens ook bij de Dakota, alleen was daar de interval véél langer dan nu.
de kikkers Geplaatst 2 maart 2017 Geplaatst 2 maart 2017 (bewerkt) Goedemorgen Flo van Co Zelf heb ik een Garmin GPS. Scouting Nederland gebruikt, over het algemeen ook de Etrex. De Scoutinggroep waar ik nog steeds bestuurslid van ben, gebruikt de Etrex ook al. Begrijp ik nu, dat de Etrex 35T nu toch al beter schijnt tebevallen dan de Dakota? Als mijn conclusie juist is, dan heb je een goede aankoop gedaan, lijkt mij... Peetee heeft meer verstand van de verschillende merken GPS-sen, dus ik hoop dat er snel iemand komt, die antwoord kan geven op je vraag. Veel plezier met je nieuwe aankoop, en succes met puzzelen Ik ga nu naar het geocafé, omdat ik daar meestal aanwezig ben... Groetjes van Kikkertje 2 maart 2017 bewerkt door de kikkers
Peetee Geplaatst 2 maart 2017 Geplaatst 2 maart 2017 Ik zou in ieder geval eens kijken of je de laatste firmware op je gps geïnstalleerd hebt staan. Want als een instelling spontaan wijzigt, dan denk ik aan een firmware issue.
Flo van Co Geplaatst 2 maart 2017 Auteur Geplaatst 2 maart 2017 Kikker, of die nu echt beter bevalt hmm, we "moesten" wel want de Dakota deed het gewoon niet goed meer. On topic, ja de laatste firmware staat erop. Ik heb als ik het goed kan herinneren er al eens vaker over gelezen (ook hier) wat ik al schreef had de Dakota dit ook, maar nu gebeurt het me iets te vaak, zeg om de paar minuten moet ik het terug stellen op "NEE"...
Peetee Geplaatst 2 maart 2017 Geplaatst 2 maart 2017 Ik heb wel eens gelezen over dat mensen op hun gps meerdere kaartsoorten (routeerbaar / niet routeerbaar) tegelijkertijd actief hadden, en dat dat problemen kon opleveren. Kan dat bij jou een rol spelen?
Flo van Co Geplaatst 2 maart 2017 Auteur Geplaatst 2 maart 2017 Ik heb er even naar gekeken en er staan inderdaad meerdere kaarten aan, maar wel allen routeerbaar. Als eerste de Basemap basis kaart, dan de TopoActive kaart (OSM) en vervolgens de kaart van OnRoute. Ook nog een paar Demo's van BirdsEye. Demo's uitgezet, en de OSM ook uitgezet, we gaan eens proberen...PeeTee bedankt, ik laat het horen.
Flo van Co Geplaatst 3 maart 2017 Auteur Geplaatst 3 maart 2017 Nou helaas, na een lange dag in Zeeland is het er niet minder op geworden. Er lijkt totaal geen logische interval in te zitten, soms binnen 1 minuut weer terug op JA, soms duurt het 10 minuten. Al met al erg hinderlijk.
Peetee Geplaatst 3 maart 2017 Geplaatst 3 maart 2017 Tja, dat is jammer natuurlijk. Maar je kunt met dat gegeven ook verder gaan, en een niet-routeerbare kaart op je gps zetten waarmee je werkt als je aan het geocachen bent.
Flo van Co Geplaatst 4 maart 2017 Auteur Geplaatst 4 maart 2017 Hmm dat is kiezen tussen twee kwaaien. Verder googlend zie ik dat ik niet de enige ben...
Dagwacht Geplaatst 4 maart 2017 Geplaatst 4 maart 2017 Wij hebben een Dakota20. Ik heb de term 'Zet vast op de weg' hier nog nooit gezien. Is dat iets specifieks van Etrex? Ik beveel Javawa aan om uit te sluiten dat er conflicten zijn tussen de verschillende kaarten. Bij ons waren soms delen van kaarten niet te zien door overlappende kaarten en de kaart 'bevroor' soms.
Flo van Co Geplaatst 4 maart 2017 Auteur Geplaatst 4 maart 2017 Met de Dakota waar deze nu voor in de plaats is gekomen was dit euvel er ook, alleen in verhouding veel minder vaak, ook daar is deze instelling te vinden ergens in het menu. Dat bevriezen van kaarten hadden we ook, en is nu bij deze Etrex niet meer voorgekomen. Ik zal Javawa er eens op los laten, met name die kaart is toch een verdachte, ik heb dezelfde kaart er weer op gezet als toen uit de Dakota, (OnRoute) vanwege de vele extra gegevens zoals gebouwen die bij OSM ontbreken. Bij stedelijke omgeving en Geocachen is een object op de kaart erg handig. Thnx en wordt vervolgt
ST1100 Geplaatst 4 maart 2017 Geplaatst 4 maart 2017 probeer het eens terwijl de gps op de Engelse taal staat ingesteld.
Peetee Geplaatst 4 maart 2017 Geplaatst 4 maart 2017 Wij hebben een Dakota20. Ik heb de term 'Zet vast op de weg' hier nog nooit gezien. Is dat iets specifieks van Etrex? Nee, het is volgens mij niet iets van Etrex, maar van routeerbaar of niet. Ik heb er tenminste op mijn Etrex 20 nooit last van gehad. Maar ik gebruik dan ook nog steeds enkel de eerste versie van Topo NL, En die was niet-routeerbaar.
Dagwacht Geplaatst 4 maart 2017 Geplaatst 4 maart 2017 Ik gebruik kaarten routeerbaar OpenStreetMap. Nooit problemen mee gehad, behalve bij overlappende kaarten.
Peetee Geplaatst 4 maart 2017 Geplaatst 4 maart 2017 Ik heb nog even op mijn Etrex 20 gekeken, en ik heb er toch meerdere kaarten op staan. De Open MTB-kaarten van België en Nordrhein-Westfalen en dus die eerste Topo NL. Maar goed,dus nooit problemen gehad.
Aanbevolen berichten