Thacoyote1 Geplaatst 11 januari 2017 Geplaatst 11 januari 2017 Ik ben beginnend geocacher en liep laatst vast op een WP waarbij ik andere coordinaten moest invoeren. Ik wil niet de CO lastig vallen voor hulp. Ik gebruik mijn telefoon en dan de app Geochaching of C;geo (sinds kort), hoe moet ik de WP aanpassen? Kan ik gewoon deze optellen bij het oorspronkelijke coordinaat? Ik begrijp dat het 300 meter lopen is en 100 graden vanaf het Noorden, maar hoe ik daar kom is mij onduidelijk. Laat staan hoe ik dat kan invoeren, zodat de gps de weg wijst. Wie kan mij helpen?
regenboog2 Geplaatst 11 januari 2017 Geplaatst 11 januari 2017 Ik werk niet met de telefoon, maar op de GPS is er een optie projecteer WP. Misschien heb je dat op de app ook wel. Bij projecteer kun je de meters en de graden invoeren, kiezen voor aanpassen en dan zie je de coördinaten van het volgende wp.
VenteLiers Geplaatst 11 januari 2017 Geplaatst 11 januari 2017 Dat kan ook in C;Geo mits de Wp's staan vermeld kijk in begin scherm van de bewuste cache onder in staan het aantal Wp's tip aan en zie de verschillende Wp's. Vervolgende het bewust Wp aantippen voor bijzonderheden en zie het huidige coördinaat en hier onder richting en afstand vul deze in in jouw geval dus richting 100 en meter 300 en vervolgens het vinkje boven en zie het nieuwe Coördinaat. Veel plezier.
rnijenhu Geplaatst 11 januari 2017 Geplaatst 11 januari 2017 (bewerkt) Dat is wel de beste methode. Weet nog de eerste keer dat ik die vraag tegen kwam in mijn groene jaren. Geen zin om op te zoeken hoe dit werkt, gebruikte ik "gps status" radar (cgeo plugin). Nam het punt waar ik stond en navigeer/radar functie in cgeo vertelde dan de afstand tot het punt waar ik vandaan loop en de koers (graden). Net zolang lopen in richting koers/graden tot afstand klopt. Doe dit nog steeds voor de korte stukjes, werkt sneller (voor mij) omdat je gegevens niet invoert. En als dit mis gaat dan kan ik alsnog bovenstaande doen, en meestal moet je dan 3 meter opzij in een richting die je niet logisch vond 11 januari 2017 bewerkt door rnijenhu
Heracross Geplaatst 11 januari 2017 Geplaatst 11 januari 2017 en dan kan het ook nog hiermee: https://play.google.com/store/apps/details?id=eisbehr.gcc
gblanchaert Geplaatst 14 januari 2017 Geplaatst 14 januari 2017 (bewerkt) Er bestaat ook een app waarin je de huidige coördinaten opgeeft, de hoek en de afstand en je ziet de nieuwe coördinaten. Werkt ook omgekeerd. (zoek bij de GCC app eens naar Bearing en Projection) Sorry; zie net een verwijzing hierboven... 14 januari 2017 bewerkt door gblanchaert
Thacoyote1 Geplaatst 8 februari 2017 Auteur Geplaatst 8 februari 2017 Bedankt voor alle reacties! Ik ben uiteindelijk met iemand op pad geweest die het me liet zien. Ik gebruik meestal de simpele Geocaching app, daar kreeg ik dat dus niet voor elkaar. Na even stoeien met CGeo lukte dit wel. GCC heb ik wel, maar nog niet gebruikt voor het aanpassen van coördinaten. Dat kan ik ook nog proberen en dan de WP direct in de app invoeren.
de kikkers Geplaatst 13 februari 2017 Geplaatst 13 februari 2017 Peetee: Zou je dit draadje willen sluiten? Ik denk dat het kan Groetjes van Kikkertje
Aanbevolen berichten