Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Deze week ga ik mijn 300ste cache loggen. Inderdaad zo groen als gras.

Heb nu het plan om zelf een cache te plaatsen hier in de woonwijk.

Inderdaad niet de locatie waar ik zelf graag cache maar het is wel een plaats met een verhaal.

Hier aan de overkant is jaren terug een agent tijdens dienst doodgeschoten.

De cache wil ik de naam van de agent geven en in de listing het verhaal vertellen etc.

Mijn vragen:

1 - kan ik zomaar een cache plaatsen met de naam van de agent? Of moet ik eerst toestemming vragen?

2 - De straat heeft een stil stukje met plantsoen en stroomhuisje. Hier wil ik de cache plaatsen maar wie vraag ik toestemming.

Dank voor jullie antwoorden.

Geplaatst

hou er rekening mee dat bezoekende "cachers" totaal niet respektvol omgaan met zulke gevoellige plekken cq gebeurtenissen

Barny

Geplaatst

Toestemming vraag je aan de eigenaar van de grond, in dit geval waarschijnlijk de gemeente. Vraag eens een cache-eigenaar bij jou in de buurt, waarschijnlijk weet die met welke ambtenaar je het beste contact opneemt.

De vraag over de agent weet ik niet goed te beantwoorden. Ik zou me kunnen voorstellen dat nabestaanden het niet fijn vinden als de naam genoemd wordt, of mogelijk vinden ze het een eer? Zal ook aan de omstandigheden liggen en de manier waarop hij herinnerd wordt. Of het verplicht is om dat na te gaan, weet ik niet.

Geplaatst

hou er rekening mee dat bezoekende "cachers" totaal niet respektvol omgaan met zulke gevoellige plekken cq gebeurtenissen

Niet aleen cachers barny. Zoals ik bij deze cache schrijf: https://www.geocaching.com/geocache/GC1D51J_louis-buelens?guid=0f4b5b2b-63cf-4b8d-9031-45cbb713ec54 al voordat het cachen bestond werden de koperen? letters van het monument al gesloten.

Overigens, blijkt uit veel van de logjes dat (1) deze wordt gedaan tijdens een rondje Duckstad, (2) veel bezoekers het dierenparkje interessanter vinden, maar (3) er is nog steeds een groep caches die respect voor deze piloot heeft.

Ik heb de familie niet benaderd voordat ik deze cache maakte. Toen de cache pas on-line was hoorde ik van de familie dat ze het waardeerden dat deze cache gemaakt is. Dat is geen garantie dat de familie van de agent er hetzelfde over denkt.

Tc

Geplaatst

Inderdaad niet de locatie waar ik zelf graag cache

Kun je niet beter een cache leggen op een plek waar je zelf wel graag cachet?

• Top! 1
Geplaatst

Nou TC, alleen al als ik de laatste 5 als log opgeschreven beledegingen lees schaam ik mij als mens. is dit alles wat die "bezoekers" te melden hebben?

als Geocacher schaam ik mij over het "geocache" gedeelte wat er staat, daar is echt van alles fout aan,

Barny

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...