Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Diederikus, maak jij nu reclame voor een facebookgroep waar oplossingen van puzzels worden verraden?

Althans, je vestigt er de aandacht op.

Geplaatst

Diederikus, maak jij nu reclame voor een facebookgroep waar oplossingen van puzzels worden verraden?

Althans, je vestigt er de aandacht op.

Er worden tips gegeven, geen oplossingen. Ik ben geen fan van het advies "vraag het de co maar". Ik wil dat beslist niet in mijn mail hebben. Dan heb ik liever dat de mensen er zelf onderling uitkomen. Als iemand mij nodig heeft om mijn caches op te lossen dan beschouw ik dat als een persoonlijk falen als co, en ik zou onmiddellijk de (veld)hints aanpassen om zulks in de toekomst te voorkomen. Maar ik beleef dan ook geen plezier aan gefrustreerde cachers bij mijn caches. Is trouwens ook heel slecht voor kwetsbare waypoints. Zoals je weet ben ik geen fan van puzzels die vanuit de leunstoel opgelost moeten worden. Een veldpuzzel is wat anders. Maar dan wel met oplosgarantie.

Geplaatst

Ik ben wel een fan van "vraag het de co maar". Zo heb ik afgelopen dagen iemand op het goede spoor gezet bij Zoete wraak. Ik wil beslissen hoe ik iemand verder help.

Dat mensen elkaar nodig hebben is niet anders dan dat ze jou nodig hebben.

En wanneer je niet van leunstoelpuzzels houdt dan laat je ze links liggen. Dan ga je niet in je leunstoel bedelen om hints.

Hints vraag je aan de CO wanneer je zelf al veel moeite hebt gedaan.

Geplaatst

Dat mensen elkaar nodig hebben is niet anders dan dat ze jou nodig hebben.

Klopt. Door cachers niet in de onaangename situatie te brengen dat ze iemand nodig hebben los je dit dilemma op.

Er zijn veel leggers die dit doen. Eerst brengen ze de cacher in de problemen, zodat ze vervolgens de heldenrol kunnen spelen van redder in nood. Of is het eenvoudig leedvermaak? Maar wat bazel ik, ik projecteer mijn eigen imaginaire motieven op anderen. Ik kan het beter even vragen.

Co's, waarom willen jullie zo graag benaderd worden door (be)zoekende cachers/brengen jullie cachers in de problemen zodat ze er niet meer zelf uitkomen?

Geplaatst

Cachers zijn niet allemaal hetzelfde. Wanneer één op de tien cachers een beetje hulp nodig heeft, wat heb ik dan fout gedaan? De andere negen houden misschien wel van een uitdaging en zijn blij dat ze er zelf zijn uitgekomen.

Geplaatst

De anderen zijn er toch ook zelf uitgekomen? Die hebben net als de meesten lopen googlen. Terwijl de ene wiki pagina's loopt af te struinen naar antwoorden vindt een ander antwoorden op een Facebook site.

Geplaatst

De cache waar ik het over heb is slechts in het veld op te lossen, het gaat om fysieke wp's.

Als iemand hulp vraagt, dan wil ik eerst weten wat hij zelf al heeft gedaan, hoever hij is gekomen.

En de omstandigheden in de natuur zijn veranderlijk.

Dan bied ik liever hulp dan dat men gebruik maakt van verkregen eindcoördinaten.

Geplaatst

Ik laat het geheel aan de cacher over. Ik maak een cache niet voor mijzelf maar om een ander een plezier mee te doen. Degene die van puzzelen houdt kan dat doen degene die dat niet wil mag een hint vragen of kan ook gewoon de eindcoordinaten krijgen.

Geplaatst

Dan verschillen wij van mening.
Weliswaar maak ik ook een cache niet voor mijzelf maar voor anderen, maar dat is niet meer dan vanzelfsprekend.
De cache waar ik het over heb ligt onder een stukje kunstgras op een plek waar alleen cachers komen, ripgevoeligheid is 0 %. Wanneer er is gemaaid dan is de cache gemakkelijker te vinden dan wanneer het gras 30 cm hoog staat zoals nu.
De puzzels in het veld zijn wel op te lossen al heb ik één keer bevestigt dat hij op de juiste plek was.
Eindcoördinaten geef ik nooit.

De mail die ik vandaag ontving:
"Nou ik heb hem gevonden. Het was toch nog zeker 10 min. zoeken. Het gras staat erg hoog en ligt een beetje slap op de grond. Waardoor het stukje kunstgras helemaal bedekt is."

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...