Spring naar bijdragen

Eerste Cache Gelopen.


Robo54

Aanbevolen berichten

Voor het eerst een cache gelopen Maar even een vraag over het invoeren van de coordinaten.

 

Cache legt N52.38. (D-C)G(E-F) E 005.03.( B-A) F (C-H)

 

WP1=a1787 b1804

 

WP2=c22 d1981

 

WP3=e26 f2011

 

WP4=g1781 h1823

 

Dit zijn de gevonden vragen maar,

Wat moet ik nou gebruiken om de coordinaten in mijn gps te zetten om de Cache te vinden.

 

Wie kan mij dat uitleggen of een draadje waar dit staat.

 

Groet Rob.

bewerkt door Peetee
Postje iets aangepast, waarden nu fictief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Rob

 

Welkom op het forum. Wat je misschien nog niet weet is dat het niet gebruikelijk is om oplossingen op het forum te zetten of antwoorden op het forum te geven.

Ik zal je een mail sturen om te proberen te helpen.

 

groeten van regenboog 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

natuurlijk zijn dit fictieve getallen, want iedereen begrijpt dat op een fatsoenlijk forum zoals dit niet even de eindcoördinaten van een struikelstenen mutycache vrijgegeven word

 

de oplossing is niet zo moeilijk maar de pagina is een beetje incompleet

 

graag de cacheeigenaar mailen met de problemen waar jij tegen aanloopt

dan kan de cacheeigenaar zijn pagina aanpassen en zo voorkomen dat andere mensen tegen het zelfde probleem als jullie aanlopen

zo help jij je zelf, en zo help je ook andere bezoekers , wat een mooie doelstelling

 

Barny

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zeker lastig de eerste keer. Je geeft door je vraag in het eerste bericht ook al aan dat je gestart bent met een multi-cache (of misschien zelfs wel een mystery?).

 

Als beginnend cacher kun je wat dat betreft ook beter starten met een aantal traditionals, want dan weet je in ieder geval zeker dat er op de coördinaten iets moet liggen. Op de kaart herken je de traditional caches aan het 2.gif-icoontje.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heerlijk flauwe antwoorden weer. Er staat duidelijk bij de additional waypoints van de cache aangegeven dat je moet stapeltellen, daar hoef je echt de CO niet voor te mailen.

 

@Robo54:

Mocht je niet weten wat stapeltellen is: dat betekent dat je de cijfers van een gevonden antwoord bij elkaar optellen tot 1 cijfer overblijft.

Voorbeeld: 1987 --> 1+9+8+7=25 --> 2+5=7 --> Antwoord = 7.

 

Je kan je berichtjes aanpassen. Als ik jou was zou ik de antwoorden die je in je eerste post hebt geplaatst even aanpassen naar verzonnen waardes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat duidelijk bij de additional waypoints van de cache aangegeven dat je moet stapeltellen, daar hoef je echt de CO niet voor te mailen.

 

Voorwaarde is dan wel dat je (als forumbezoeker) dat je weet om welke cache het gaat. En ik weet dat niet.

 

Overigens kan Rob54 nu de tekst niet meer aanpassen. Dat kan enkel gedurende een beperkte tijd.

Ik heb de waarden nu iets aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook hier zie ik de slechste advies wat gegeven kan worden, weer gegeven word

het advies "ga eerst even tradie's zoeken"

elk weldenkend mens die dat tradie advies opvolgt zal binnen 5 kokers achter/in/op paaltjes de gps met een wijde boog in het Hollands-diep gooien

het spetteren van het water, de kringen op het water die langzaam groter worden zal hem meer plezieren dan de gevonden kokers

 

ik vind het van stijl getuigen dat deze man RoBo54 de Multi geheel op eigenkracht heeft volbracht, dat nu de cacheeigenaar gefaald heeft om niet duidelijk genoeg te zijn en totaal niet creatief is met de eindberekening is Robo54 niet aan te rekenen,

 

Barny

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, misschien nog een tip.

Als je op geocaching.nl kijkt, in de kolom links op het scherm, zie je onderaan Geowiki.

Daar kun je informatie vinden die je als beginnend cacher wellicht kunt gebruiken.

Het is niet uitputtend, maar er staan leuke dingen in.

 

PS, als je geen reactie krijgt van de cachelegger wil ik je best nog eens proberen te helpen. Laat me dan via een mail even weten welke cache het is.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...