Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste collega-cachers,

Tot voor kort was ik Basic-member en gebruikte ik GCtour.

Nu ik PM ben ben ik op zoek naar een handige manier om een lijst te maken die aansluit aan de volgorde van caches zoals ik deze zal bezoeken in de route die ik heb gemaakt.

M.a.w. in mijn route begin ik bij GC 1, vervolgens naar GC2 en GC3 enz.

Dan moet op mijn uitdraai GC1 bovenaan staan en GC3 als laatste onderaan.

Dit was een sterk punt in GCTour.

Wie heeft hier ervaring mee?

Geplaatst

Als je een pq maakt langs een route gebeurd dit dan niet automatisch? En als dit een gesorteerde lijst levert is het dan niet afhankelijk van je GPs/instellingen of dat zo blijft (bij cgeo stel ik sorteren op afstand/dichtstbijzijnde in op een willekeurige lijst langs een route en ik kan ze mooi af)

Geplaatst

@Mijenhu,

Ja, wat je zegt klopt. Maar wat ik wil is het volgende:

Ik heb een reeks tradi's op het oog en heb daar een gpx-bestand van.

Nu wil ik de reeks op een logische manier lopen of fietsen en ook op de 1 of andere manier op dezelfde volgorde printen.

Een PQ langs een route houdt volgens mij niet rekening met het vervoermiddel.

Geplaatst

@TWentse Mug

De naam doet veel beloven, maar kost wel weer 18 euro om lid te worden.

Ik zoek een reeds bestaande, liefst gratis, mogelijkheid.

Toch bedankt voor deze reactie.

Geplaatst

leuk, ik zie dat 2 uur na dit bericht dat je 10 euro per jaar gaat betalen voor een andere rommelige en onbetrouwbare site

het is een keuze die je gaat doen om op zo een economische manier een hoop potjes te willen rapen

1 voordeel, er is dan nog altijd ruimte om alsnog geocacher te worden

Barny

Geplaatst

ik probeerde iets wat met geocachen te maken zou kunnen hebben in jou vraag te vinden miracles65.

• Top! 1
Geplaatst

ik zet de caches in Base camp of mapsource en bekijk op de kaart hoe ik de route ga lopen of fietsen.eventueel een track maken, overzetten in gps en klaar is kees.Heb je hier wat aan? gr aarde!

Geplaatst

Zo te merken heeft iedereen weer een eigen oplossing; ik gebruik GSAK om alle caches te kunnen filteren.

GSAK heeft een macro waarmee je de selectie in Google Earth / Maps kunt weergeven. Daarvan maak ik dan een printje om een route te bepalen.

Sinds vorig jaar kun je ook op geocaching.com redelijk filteren op type - en idem printen.

Maar liefst bepaal ik pas ter plekke wat de volgende wordt (of niet). 1 mooie multi op een dag kan natuurlijk ook ;)

Geplaatst

Als ik een bepaald gebied aan wil doen en er ligt geen multi, kan ik ook zeer tevreden zijn met een serie tradi's.

En inderdaad mooi als je zelf een route kan maken via GSAk of Basecamp.

Dat is het probleem niet.

Ik wil heel graag een papieren lijst bij me hebben in tabelvorm waar de caches die ik in de route heb gezet, en liefst ook op dezelfde volgorde als de route.

Ik wil notities kunnen maken zoals de tijd dat ik een cache heb gevonden, of wat dan ook.

EasyGPS kan een lijstvorm printen, maar niet in de juiste volgorde. Of in ieder geval is de volgorde niet aanpasbaar.

Bedankt voor jullie meedenkende antwoorden zover.

Geplaatst

Hoi Miracles65

Een strak plan en een zeer goed idee.

Is zeker handig voor mij om onnodige meters te maken met mijn rolstoel(fiets).

Zo kun ik toch wat praktisch / energiebesparend Geocachen op mijn manier.

Zo te lezen snapt Barny de vraag niet dat hij probeerde iets te vinden wat met Geocachen te maken had in jou vraag. Misschien iets meer cachen dan reageren op het forum.

Ben in afwachting van zinvolle reacties. En het mooie van Geocachen is dat er zoveel mogelijkheden zijn deze hobby uit te oefenen, ieder op zijn manier.

Alleen over veranderde wegen, alleen door de bossen, of alleen op het forum, etc etc.

Base camp is een idee wat ik kan uitproberen.

Groet pd8mat

Geplaatst

@TWentse Mug

De naam doet veel beloven, maar kost wel weer 18 euro om lid te worden.

Ik zoek een reeds bestaande, liefst gratis, mogelijkheid.

Toch bedankt voor deze reactie.

Er is een optie voor een 10 dagen gratis proef-abbo.

Geplaatst

Lieve geocache-vrienden, want als je een vraag kunt stellen en je krijgt een serieus hulpantwoord, vind ik dat ik jullie vrienden mag noemen. :thumbup:

Het lijkt erop dat mijn vraag niet goed doorkomt. :oops: Steekwoorden zijn papier en tabel.

Als ik de link van DaffyDuck volg gaat het om het genereren van een route als je caches hebt gekozen. De mogelijkheid andersom wordt ook genoemd. Prima, maar een route op een kaart printen is geen probleem.

Ik doe een schermafdruk uit het niet meer ontwikkelde en dus onbetrouwbare GCtour.
Dat is wat ik graag zou willen, maar dan niet meer met dat tooltje.

GCtour%20screendump.JPG

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...