kplmedic Geplaatst 3 oktober 2015 Geplaatst 3 oktober 2015 Na de laatste goa update draait de kaart continue rond als gps stilligt. Iemand een idee? Had er eerder geen last van namelijk
Peetee Geplaatst 3 oktober 2015 Geplaatst 3 oktober 2015 Blijkbaar kan je gps geen juiste richting bepalen. Misschien een idee om het kompas te kalibreren? Of misschien is de kompasfunctie uitgeschakeld?
kplmedic Geplaatst 3 oktober 2015 Auteur Geplaatst 3 oktober 2015 Heb kompas gecalibreerd en is ingeschakeld, dus daar kan het niet aan liggen
Peetee Geplaatst 3 oktober 2015 Geplaatst 3 oktober 2015 (bewerkt) Oké, 2e gok: omgevingsverstoring? Verstorende electrische apparaten in de directe omgeving? Zo niet, dan zou ik eens een harde reset proberen, dus terug naar de fabrieksinstellingen. 3 oktober 2015 bewerkt door Peetee
kplmedic Geplaatst 3 oktober 2015 Auteur Geplaatst 3 oktober 2015 Had er eerder op zelfde locatie (achtertuin) geen last van, dus geen verstoring. Dan maar weer eens harde reset maar proberen
Linkalovers Geplaatst 3 oktober 2015 Geplaatst 3 oktober 2015 (bewerkt) Ik heb geen Monterra en kan dit dus niet controleren. Maar misschien kan je de vorige GOA/Firmware ( v1.28 en misschien ook Firmware v4.10 ) weer installeren. Mocht de Gps dan wel goed werken, dan kan je misschien een nieuwe poging naar v1.29 proberen. Werkt dat nog steeds niet, dan maar terug naar v1.28 ( dat moet na al deze down- en upgrades ondertussen een 'eitje' zijn ) en wachten op Garmin.... Ps. Ik lees net dat je de Monterra ook m.b.v. WiFi via kan upgraden. Persoonlijk zou ik dat NOOIT doen. Gewoon de USB-kabel ( en Garmin Express ) gebruiken en altijd met voldoende batterij.Suc6 3 oktober 2015 bewerkt door Linkalovers
Team Gelaen Geplaatst 3 oktober 2015 Geplaatst 3 oktober 2015 Haha lol, had blijkbaar toch op GOA moeten google, maar de O en de A zitten net naast de P en de S, dus dacht aan een typefout. Maar via wifi zou ik ook niet doen, firmware upgraden is vaak kritisch en als het apparaat spanningsloos wordt tijdens een firmware upgrade zou het kunnen dat het onbruikbaar wordt.
kplmedic Geplaatst 3 oktober 2015 Auteur Geplaatst 3 oktober 2015 Zal het eens via USB proberen Zal het eens via USB proberen kijken of dat helpt
StefandD Geplaatst 3 oktober 2015 Geplaatst 3 oktober 2015 Beetje vreemde reacties hier. Downgraden? Het enige verschil tussen de vorige en de huidige GOA-versie is een taalupdate. Bovendien zit de kompasfunctie in de firmware en niet in de GOA. Niet over wifi updaten? Nog nooit anders gedaan dan dat, tenzij het niet anders kon (losse updates voor de gps-chip kunnen alleen maar via GE). Als je er voor zorgt dat je accu/batterij voldoende lading heeft is er niets aan de hand. Elektronische kompassen zijn nou eenmaal heel wat storingsgevoeliger dan magnetische kompassen. Mijn Monterra maakt ook wel eens een hikje met het kompas, een enkele keer lijkt hij vast te staan naar één richting, een andere keer draait hij rond. Niet anders dan bij mijn vorige gpsr'en. Ook op mijn smartphone heb ik het wel eens gezien. Als ik jou was zou ik gewoon even een paar kilometer met je Monterra gaan wandelen. Het kompas wordt dan automatisch gekalibreerd en veel beter dan handmatig op één plek. Grote kans dat het goed komt.
kplmedic Geplaatst 3 oktober 2015 Auteur Geplaatst 3 oktober 2015 Net even teruggezet op fabrieksinstellingen, kompas/kaart draait niet meer in het wilde weg. beetje vreemd wat stefan ook al aan gaf, maar heeft wel geholpen
Aanbevolen berichten