barny Geplaatst 24 september 2015 Geplaatst 24 september 2015 waarom "vinders" tussen klootjes staan is mij even onduidelijk, lijkt wel of het een beetje nep is bezoekers die gewoon eerlijk zijn in hun log dat de alleen het eindcoord hebben bezocht, zijn een grote zeldzaamheid tegenwoordig, maar veel meer geocacher dan de bezoekers die zich mak als een schaap slaafs zichzelf door anderen laten sturen binnen de gegeven saaie grijze lijntjes, zij bepalen zelf hun weg, het zijn vrijdenkers, Sjappo voor hun Barny
tjm1706 Geplaatst 24 september 2015 Auteur Geplaatst 24 september 2015 Een originele reactie ... lol. Leuke intermezzo. Mag ik vragen om de volgende posts in de lijn van het verhaal te doen? 2
Theo222 Geplaatst 24 september 2015 Geplaatst 24 september 2015 waarom "vinders" tussen klootjes staan is mij even onduidelijk, lijkt wel of het een beetje nep is Dat is het ook, hetgeen een echte geocacher direct begrijpt. Groet Theo, die zich soms niet kan beheersen, 222
Barry Geplaatst 25 september 2015 Geplaatst 25 september 2015 (bewerkt) Ja, ja, want; een echte "vinder" doet het allemaal op eigen kracht. Gebruikt geen tools/hulpmiddelen/netwerk. Een echte vinder opereert volledig zelfstandig en mag geen hulp vragen of (ver)krijgen. Pas dan ben je een geocaching-waardig vinder.Dus ook de hulpmiddelen in dit topic niet gebruiken, dit soort lijstjes zijn verboden. Hints en hulp mogen niet!Klinkt raar he? Geocaching is een vindspelletje en hoe je je naam op het papiertje krijgt doet er niet toe. Sommige caches zijn nu eenmaal zo over de top, dat het een logisch gevolg is dat er coordinaten uitgewisseld worden. Eigen schuld vind ik.Tegenwoordig kan je bijna geen cache meer lopen zonder hulpmiddelen. Beetje trieste ontwikkeling, want het ging mij juist zo om de ontspanning en het niets moeten. De ene legger wil de ander weer overtreffen dankzij prestatiedrang. Nog moeilijker maken, wat inhoudt; nog meer troep meezeulen. En dan je digitale boekhouding nog mee. Wat doe je tegenwoordig tijdens een ontspannende geocache nog zonder internet? Dat kan toch niet? Stel dat je kruispeilend nog moet gaan wortel trekken in het bos. Hou daar rekening mee!Ja, het wordt steeds ontspannender in onze hobby. 25 september 2015 bewerkt door Barry
tjm1706 Geplaatst 25 september 2015 Auteur Geplaatst 25 september 2015 (bewerkt) Beste mede-geocacher, De laatste posts zijn leuk om te lezen. Mag ik je vragen om deze inzichten en meningen in een ander draadje te voeren? Laat me weten welk draadje het wordt en ik zal mijn subjectieve bijdrage ook leveren. En ach, ik heb ook maar een subjectieve mening als 1 van de 6 miljoen geocachers die er op aarde zijn. Ik ben een beetje bevooroordeeld omdat ik heel veel tijd steek in het maken van geocaches. Dus ik probeer de geocaches juist onderweg zo leuk mogelijk te maken. Uiteindelijk gaat het om het plezier dat iedereen op zijn eigen manier beleefd aan een geocache. Ik vind het juist mooi dat er zoveel verschillende geocachers zijn die ieder dat op een eigen manier beleven.En voor die manier hoeft niemand een argument op te voeren. Ik heb een aantal geocaches in het veld liggen met als doel dat we als geocachers plezier beleven. Iedere CO heeft zijn eigen stijl. Ik moet toegeven dat mijn geocaches soms wat minder ontspannend lijken en/of zijn ... Je kunt ook zeggen, ontspanning door inspanning (hoop ik). Ik wens jullie een leuk en ontspannen geocache weekend! 25 september 2015 bewerkt door tjm1706 3
Eftelaar Geplaatst 25 september 2015 Geplaatst 25 september 2015 @tjm1706, ben jij de legger van Amazing world? Die heb ik klaarliggen om een keer te gaan doen. Ik heb er ontzettend veel lol aan beleefd om alles op te lossen!! Voor mij in dit geval dus zeker ontspanning door inspanning...
tjm1706 Geplaatst 25 september 2015 Auteur Geplaatst 25 september 2015 @Eftelaar - leuke reactie, dank je wel ... Yep, de Amazing World (en de Reis om de Wereld) en nog 24 andere multi's heb ik gemaakt.
Eftelaar Geplaatst 25 september 2015 Geplaatst 25 september 2015 Leuk! Hopelijk heb ik binnenkort de kans om die kant op te komen.
barny Geplaatst 25 september 2015 Geplaatst 25 september 2015 Apart, een topick starter die andere mensen opdringt om on topick te blijven/worden maar zelf naar hartelust oftopick blijft blaaten, , Ja mensen, ook dat kan tegenwoordig hier Barny 2
tjm1706 Geplaatst 26 september 2015 Auteur Geplaatst 26 september 2015 (bewerkt) @Barny, dank je wel dat je heel duidelijk uitlegt hoe je het geocachen ziet. We hebben ooit een paar keer met elkaar gesproken. Je hebt interessante ideeën die ik nu nog weet. Opdringen - nee. Voel je vrij, wanneer je dat leuk vindt en zelf zou willen. Dank voor de voorzet om weer on-topic te komen. We lezen een paar zienswijzen: (1) CO's proberen te entertainen via hun creaties, (2) andere geocachers die graag zelf bij elke geocache willen bepalen hoe ze geocaching genieten en buiten de grijze lijnen denken. Zoals hierboven staat: "... zij bepalen zelf hun weg, het zijn vrijdenkers". Dus vanaf de start een geocache op een alternatieve manier doen. Als bedenker van dit draadje was mijn bedoeling: wanneer je start met geocaching en je komt er onderweg niet uit, dan is het leuk om op een alternatieve, creatieve manier een geocache te vinden. En ook daar staat het je vrij om met de trucs te doen wat je wilt. Mag ik je daarmee uitnodigen (Barny, Barry, geocacher) om je verdere ervaringen, tips en trucs te delen? 26 september 2015 bewerkt door tjm1706
Barry Geplaatst 26 september 2015 Geplaatst 26 september 2015 Alleen, we zitten in het spelletje met een dilemma. Wat is entertainen? De een vind moeilijke puzzels leuk tijdens een wandeling, maar heeft een hekel aan kruispeilingen. De een houdt van een rijke ervaring van de omgeving via eenvoudige waypoints de ander houdt van op het schermpje kijken van de telefoon/tablet om uberhaupt verder te komen. Dit topic is beslist handig voor complexe situaties. Maar nog beter zou zijn, als je van tevoren bij een cache zou kunnen inschatten wat voor "entertainment" er is ingebouwd. Sommigen houden niet complexe zaken tijdens ontspanning en lopen dan vast. Entertainment? Voor mij niet in elk geval. Als je nou van te voren zou kunnen inschatten waar je mee te maken krijgt kan je beslissen of je uberhaupt deze cache wil gaan doen. Er bestaan wel wat icoontje voor bepaalde tools, maar niet voor specifieke rekentools/apps en dergelijke. En heel vaak ben ik wel vastgelopen tijdens multi's, maar dan helpt logisch denken me vaak wel verder. Dat rekenkundige appje heb ik in mijn hoofd zitten.
TuuronTour Geplaatst 2 oktober 2015 Geplaatst 2 oktober 2015 Lijkt me anders niet zo moeilijk vast te stellen, Barry. Op de listing kan je snel zien of alle wp's erin staan beschreven. Is dat niet het geval, en is de difficulty hoog, dan kun je er zeker vanuit gaan dat je onderweg door puzzels verrast kan worden en een codeboekje of app paraat moet hebben.
Barry Geplaatst 3 oktober 2015 Geplaatst 3 oktober 2015 (bewerkt) Met de WP's heb je gelijk, maar ook bij lage difficulty <3 ben ik puzzels tegengekomen. Het is immers maar een grove schaal. Die betrekkelijkheid vind ik echter ook van de T-rating, het is maar net hoe iemand het zelf inschat. Puzzelen/Apps/Internet mee onderweg, mag best een icoontje voor komen. Niet iedereen heeft dat/wil dat tijdens een wandeling. 3 oktober 2015 bewerkt door Barry
Twentse Mug Geplaatst 4 oktober 2015 Geplaatst 4 oktober 2015 Lijkt me anders niet zo moeilijk vast te stellen, Barry. Op de listing kan je snel zien of alle wp's erin staan beschreven. Is dat niet het geval, en is de difficulty hoog, dan kun je er zeker vanuit gaan dat je onderweg door puzzels verrast kan worden en een codeboekje of app paraat moet hebben. Overigens is dit ook per land verschillend. Bijvoorbeeld in de USA zijn puzzels door de Amerikaanse reviewers uitgesloten in multies. Het berekenen van een projectie geldt in de USA ook als een puzzel. Stel je wil als CO toch een tocht leggen met zo'n "field puzzle" tijdens zo'n tocht moet er 1. een attribuut 'field puzzle" (dat puzzelstukje) worden toegepast en 2. het icoontje mystery/puzzelcache in plaats van multi worden toegepast. Een gevolg is dan ook weer bij zo'n tocht met puzzels de maximale afstand niet meer dan 3,2 km mag zijn tussen startcoördinaat en eindcoördinaat want dat is de eis voor een puzzelcache.
Aanbevolen berichten