Geo-Groen Geplaatst 30 augustus 2015 Geplaatst 30 augustus 2015 Wie kan mij wegwijs maken in het overzetten van de caches naar mijn Oregon ??
StefandD Geplaatst 30 augustus 2015 Geplaatst 30 augustus 2015 In het kort: kopieer of sla het betreffende gpx-bestand op in de map \Garmin\GPX\ op je Oregon. Hoe je aan het gpx-bestand komt is een ander verhaal. Ben je premium member op geocaching.com? Gebruik je PC of Mac?
Geo-Groen Geplaatst 31 augustus 2015 Auteur Geplaatst 31 augustus 2015 Beste Stefan, hartelijk dank voor je reactie.. Ik ben premium lid en gebruik een PC en Tablet. Het gaat mij om een reeks Geocaches opslaan vanaf de PC naar de Oregon. Bv een route die je gaat rijden en dan de caches die op die route liggen oppikken. Als ik op een cach ga staan en wil kopiëren naar Garmin lukt dat niet. Ik heb BaseCamp en EasyGPS op de PC staan.
Heracross Geplaatst 31 augustus 2015 Geplaatst 31 augustus 2015 "Send to GPS" werkt inderdaad niet meer. Woirdt niet meer gesupport door de browser. Dit staat al een paar keer op het forum http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=22453 Je kunt wel gewoon de listing openen en dan op "GPX file" klikken. Dan opslaan op de juiste plek, of een andere tool (GSAK??) gebruiken.
StefandD Geplaatst 31 augustus 2015 Geplaatst 31 augustus 2015 Als je de route van tevoren al weet kan je er een pocket query van laten maken. Heb je je route niet in BaseCamp, kan je hem daarin maken. Het beste resultaat krijg je als je de route omzet in een track/spoor. Je kan eventueel ook de route in Google Earth maken als je dat makkelijker vind. Van daaruit kan je de track opslaan of exporteren als gpx of kml. Kmz kan ook, maar daar heb ik niet zo goede ervaringen mee. Ga naar http://www.geocaching.com/pocket/default.aspx en klik op Find Caches Along a Route. Je kan dan je gemaakte track uploaden en daar kan je dan een pocket query van maken. Bijvoorbeeld alle caches binnen 500 meter of binnen een kilometer langs je route. Het maximum aantal cache staat standaard op 500, maar je kan tot 1000 caches per pq gaan. Als de pq gemaakt is kan je die downloaden, uitpakken en met Verkenner naar je toestel kopiëren. Let op: een pq bestaat vaak uit twee gpx-bestanden. Eén met de caches zelf en één met eventuele bijbehorende waypoints. Zorg dat je ze allebei op je toestel zet.
Geo-Groen Geplaatst 1 september 2015 Auteur Geplaatst 1 september 2015 Dank voor jullie reacties, ik ga ermee aan de slag. Wordt vervolgd. Groetjes, Jannie.
herm Geplaatst 28 februari 2016 Geplaatst 28 februari 2016 "Send to GPS" werkt inderdaad niet meer. Woirdt niet meer gesupport door de browser. Dit staat al een paar keer op het forum http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=22453 Je kunt wel gewoon de listing openen en dan op "GPX file" klikken. Dan opslaan op de juiste plek, of een andere tool (GSAK??) gebruiken. Ik kan "Send tot GPS" nog steeds gebruiken. Met Edge kun je namelijk aangeven dat de kaart of de cachebeschrijvingen geopend moeten worden met Internet Explorer. Rechtsboven op de Edgepagina zie je een venstertje met drie puntjes (...). Als je die aanklikt zie je een venster "met internet explorer openen". Klik je daarop dan schakelt Edge over op Internet Explorer en kun je vervolgens als vanouds via de garmin communicator (mits geïnstalleerd) direct vanaf de kaart of de cachepagina's caches sturen naar je gps. Ik hoop dat deze mogelijkheid blijft bestaan. 1
buffel71 Geplaatst 14 juni 2016 Geplaatst 14 juni 2016 Een vraagje met betrekking tot het plaatsen van geocaches op het toestel. Ik heb in mijn toestel een sd-kaartje geplaatst waarop de topo en osm kaarten staan geïnstalleerd. Dit werkt voortreffelijk. Alleen als ik de PQ of losse geocaches op de sd kaart plaats ziet het toestel deze niet. Lukt dit niet bij dit toestel ? of lukt het alleen als ze op toestel worden geplaatst. Bij mijn oudere etrex20 lukte dit zonder probleem.Het sdkaartje heeft een map Garmin.
Linkalovers Geplaatst 14 juni 2016 Geplaatst 14 juni 2016 ....Dit werkt voortreffelijk. Alleen als ik de PQ of losse geocaches op de sd kaart plaats ziet het toestel deze niet. Zet je de *.gpx files wel in de juiste directory: [schijf]:\Garmin\Gpx\.... ( zo uit m'n hoofd )
gblanchaert Geplaatst 14 juni 2016 Geplaatst 14 juni 2016 ....Dit werkt voortreffelijk. Alleen als ik de PQ of losse geocaches op de sd kaart plaats ziet het toestel deze niet. Zet je de *.gpx files wel in de juiste directory: [schijf]:\Garmin\Gpx\.... ( zo uit m'n hoofd ) Dit klopt, zo deed ik het vroeger. Nu zet ik de .GPXen uit de PQ altijd op het inwendige geheugen en de "toevallige" losse (bvb eentje die nu net uitkomt), deze zet ik op de SD kaart, kwestie van het verkeerde niet te wissen want deze uit de PQ is een reeks die bvb op een planning staat voor een uitstap volgende week...
Aanbevolen berichten