Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb onlangs Firefox 41 geïnstalleerd. Daarna werkte de communicator plug-in niet meer.

Dat an sich is al knap waardeloos van Garmin. Maar ik dacht niet voor één gat te vangen te zijn dus ik gebruik de nieuwe Edge die bij Win10 komt. Maar ook daar werkt die niet. Google Chrome geïnstalleerd en ook daar werkt de plug-in niet meer.

Nu heb ik ook nog IE op de PC. Daar wordt de plug-in wel geïnstalleerd maar lukt het niet om de bestanden naar mijn GPS te sturen.

Ik heb nog vakantie en ik wil er op uit. En nu kan ik geen caches op mijn GPS zetten :wacko:

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat IE wel naar mijn GPS schrijft?

Hebben jullie ook problemen met de communicator plug-in?

Geplaatst

Ik heb Firefox nieuwste versie met Garmin Communicator Plug-In 4.2.0.0 BETA van 27 juli 2015. Het is wél van absoluut belang dat je het vakje bij de instellingen instelt op "Altijd activeren". Als je dat doet, werkt alles normaal.

Succes.

Geplaatst (bewerkt)

Ja, Garmin verwaarloost de communicator plug-in. De modernere browsers accepteren de oude methode van inpluggen niet meer vanwege beveiligingsproblemen, maar Garmin wil de plug-in niet updaten. Garmin vindt dat GARMIN express voldoende is voor backup en terugzetten van waypoints, maar daar heb je als geocacher niet veel aan.

Je kunt proberen een GPX bestand te downloaden en kijk eens of je GPS daar iets mee kan.

Laten we hopen dat Garmin van gedachten verandert.

bewerkt door wirholt
Geplaatst

Ik heb Firefox nieuwste versie met Garmin Communicator Plug-In 4.2.0.0 BETA van 27 juli 2015. Het is wél van absoluut belang dat je het vakje bij de instellingen instelt op "Altijd activeren". Als je dat doet, werkt alles normaal.

Succes.

Welke versie van Firefox heb je? Ik gebruik de versie 41.0b1 via het beta update kanaal. De gewone Firefox loopt één editie achter.

Wat jij deed heb ik eerst ook gedaan en toen heeft hij nog een tijdje gewerkt. Maar na de laatste update ging dat ook niet meer.

Ik heb trouwens ook geprobeerd om opnieuw te beginnen. Dus de update verwijderd en opnieuw installeren. Maar dat is helemaal waardeloos. Hij installeerd 'm wel maar hij wordt niet meer door FF herkend en komt dus in z'n geheel niet meer in de lijst voor.

Geplaatst

Wss niet, luisteren naar feedback van eindgebruikers is iets waar ze bij Garmin niet uit leren...

Geplaatst

Ja, Garmin verwaarloost de communicator plug-in. De modernere browsers accepteren de oude methode van inpluggen niet meer vanwege beveiligingsproblemen, maar Garmin wil de plug-in niet updaten. Garmin vindt dat GARMIN express voldoende is voor backup en terugzetten van waypoints, maar daar heb je als geocacher niet veel aan.

Je kunt proberen een GPX bestand te downloaden en kijk eens of je GPS daar iets mee kan.

Ik weet niet wat Garmin van plan is. Ze hadden toch die geocaching site van hunzelf? Opencaching.com. Ik denk, laat ik het daar eens proberen. Maar die site bestaat niet meer en redirect naar de Garmin-site waar dan weer een link staat naar Geocaching.com.

Voorlopig kan ik trouwens wel aan de slag buiten. Ik heb een aantal pocket queries gemaakt en die maar handmatig naar mijn GPS gekopieerd.

Geplaatst (bewerkt)

https://support.endomondo.com/hc/en-us/articles/207306757-Garmin-Communicator-Plugin-is-unsupported-starting-August-10-2015

Lekker!!!

Stelletje Garmin &^%$*@#%ken !@#$%^&*()_+

Je kunt trouwens nog wel de optie GPX-bestand knop gebruiken maar dan moet je wel eerst naar de cache pagina en daarna alle bestanden handmatig naar de GPS kopiëren.

bewerkt door Blade21
Geplaatst

Ik heb versie 40.02 van 15 augustus 2015. De communicator als vermeld in eerder bericht. Speciaal voor jou twee minuten geleden drie caches achtereenvolgens zonder één enkel probleem overgebracht naar mijn Garmin 650. Ik weet wel, dat het aanvinken van het hokje "altijd activeren" van essentieel belang is! Als dat ingesteld staat op "vragen om te activeren" doet hij het niet. Vraag me niet waarom niet....

Succes.

Geplaatst

Ik heb versie 40.02 van 15 augustus 2015. De communicator als vermeld in eerder bericht. Speciaal voor jou twee minuten geleden drie caches achtereenvolgens zonder één enkel probleem overgebracht naar mijn Garmin 650. Ik weet wel, dat het aanvinken van het hokje "altijd activeren" van essentieel belang is! Als dat ingesteld staat op "vragen om te activeren" doet hij het niet. Vraag me niet waarom niet....

Succes.

Versie 40 deed het bij mij ook. Ik heb 41. Daarbij: Het is raadsel opgelost. Nou ja. we zijn de klos. Garmin is gestopt met het onderhouden van de plug-in. En Alle grote browsers in de nieuwste versies ondersteunen de plug-in niet meer.

Het heeft te maken met de NPAPI standaard die Garmin gebruikt en die niet meer ondersteund wordt omdat die onveilig is. De PPAPI standaard is veiliger maar Garmin heeft nog geen zin gehad deze standaard te gebruiken. Daarom hebben alle grote/nieuwe browsers het ondersteunen van de communicator gestopt. Dat zijn dus Firefox, Chrome en Edge.

Op IE werkt het ook niet meer (onduidelijk en tegenstrijdig,sommige zeggen van wel, maar bij mij niet) op Safari zou het nog wel moeten werken.

Maar op termijn werkt het overal niet meer.

Geplaatst

Dan wachten we maar rustig af. Ik gebruik de plug-in slechts sporadisch omdat ik de caches via gsak binnenhaal en vervolgens overbreng naar de GPSr. Ik heb de artikelen erover wel gelezen, maar meende "wat werkt, dat werkt...." en dat bleek in de praktijk ook het geval. Zodra Versie 41 zich automatisch installeert, zal ik wederom even checken wat er gebeurt. Ik zal het hier dan melden. En intussen ga ik er vanuit, dat wanneer er maar genoeg geklaagd wordt bij Garmin, er vast wel op termijn een oplossing komt. (eeehhhh... hoop ik)

• Top! 1
Geplaatst

Dan wachten we maar rustig af. Ik gebruik de plug-in slechts sporadisch omdat ik de caches via gsak binnenhaal en vervolgens overbreng naar de GPSr. Ik heb de artikelen erover wel gelezen, maar meende "wat werkt, dat werkt...." en dat bleek in de praktijk ook het geval. Zodra Versie 41 zich automatisch installeert, zal ik wederom even checken wat er gebeurt. Ik zal het hier dan melden. En intussen ga ik er vanuit, dat wanneer er maar genoeg geklaagd wordt bij Garmin, er vast wel op termijn een oplossing komt. (eeehhhh... hoop ik)

Ik heb net geprobeerd om GSAK te downloaden maar mijn firewall (Norton) heeft het installatieprogramma direct verwijderd omdat het onveilig zou zijn????

Geplaatst

Het moet niet gekker worden haha.... Straks blijkt nog dat Norton onveilig is... :-).... Ik gebruik GSAK al zes jaar... Ik zou me er geen zorgen om maken.... Mijn laptop is in al die jaren slechts één keer gecrasht en goed ook.... Ik liet hem uit mijn handen vallen.... Maar om daar nu Norton, GSAK, Microsoft, Garmin en Firefox de schuld van te geven..... Dat gaat 'm niet worden.... Maar let op, de installatie van GSAK is doorgaans het makkelijkste van het hele gebruik.... Het programma heeft best wel een stevige leercurve. Maar als je het geduld kunt opbrengen om je daar doorheen te werken, dan heb je iets moois voor de rest van je geocaching periode..... (zei hij, zonder enig aandeel in GSAK...) Succes!

Geplaatst

Ik kan dus niet installeren. Dan zou ik eerst m'n firewall off-line moeten halen, het bestand downloaden en installeren.

Ik download nu het bestand waarna Norton het, als binnen is eerst een check uitvoert. De firewall zelf verwijderd dan het bestand. Het wordt na de download nooit vrijgegeven.

Geplaatst (bewerkt)

Ik kan dus niet installeren. ....

De Norton Firewall zal het programma niet verwijderen, dat zal waarschijnlijk gedaan worden door het bijbehorende anti-virus programma van Norton. Ik heb zelf geen Norton, maar wat je misschien zou kunnen proberen is:

- De beide setup bestanden ( 'GSAK850B0.exe' en 'GSAK851B49.exe') in het anti-virus programma als veilig aan te duiden. Daarna de bestanden uit quarantaine halen of opnieuw downloaden en daarna GSAK installeren.

- Download de beide bestanden op een andere Pc/Laptop en zet ze op een USB-stick. Verwijder, op je eigen pc, de internet kabel, zet de anti-virusscanner tijdelijk uit, plaats de USB-stick en installeer GSAK. Vergeet daarna niet de anti-virusscanner weer aan te zetten en de internetkabel weer aan te sluiten.

Suc6

bewerkt door Linkalovers
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...