antarctica Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 Stel; ik bedenk een mooie multi, knutsel een aantal fraaie waypoints in elkaar, zet een mooie route uit en hang mijn eindcache hoog in een boom. T5 dus en slechts te vinden door een beperkt aantal cachers. Ik krijg mailtjes van niet-klimmers, die de route erg leuk vinden, evenals de waypoints, maar de cache nooit kunnen loggen. Kan ik een tweede eindpunt maken? Dus route en waypoints voor twee caches gebruiken? Volgens mij mag het niet, maar wie weet is er iemand die een creatieve oplossing voor mijn vraag weet. Het misleiden van reviewers is geen oplossing. Antarctica
brouwertjes Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 Je maakt gewoon een bonus cache. Bij eindpunt van de ene ligt een cache met coordinaten voor de T5 Boom (die natuurlijk wel minimaal 161 meter verderop moet liggen)
antarctica Geplaatst 2 juni 2015 Auteur Geplaatst 2 juni 2015 Aardige oplossing, maar misschien zijn er meer mogelijkheden. Sivota, jij weet veel, heb je een idee? Antarctica
Diederikus Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 De cache op een andere site publiceren. Bij geoching.com kun je alleen een virtueel met een fysiek waypoint combineren. Of twee virtuele waypoints. Voor de caches die beiden fysiek zijn moet er altijd 161 meter tussen zitten. Twee logboeken bij één cache mag volgens mij niet (geen idee waarom niet, eigenlijk).
barny Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 ik begrijp wel waarom het niet mag, zo moeilijk is dat toch niet te bevatten als je een beetje wet wat geocaching is waarom zou je twee cache's op 1 plek willen hebben? als groundspeak dit toestaat is er op een gegeven moment een grapjas die voor de grap wel 100 cache's op 1 plek plaatst, en een nieuwe dwaasheid is geboren, en dan zelfs een paar jaar later op een voormalig gerenommeerde NL geocachings site als standaard word gezien #Zucht het idee is niet nieuw, ik heb ook zo iets gehad, een mooie uitdagende cache voor de held, en een potje voor de schandpaal logger, het werkte totdat de laatste (onderste) schandpaal logger een klacht indiende en dat in combinatie van een falende revieuwer zijn macht misbruikte en daarmede de heleboel onterecht archiveerde hier allemaal te lezen http://coord.info/GC4BV4P Barny
Odlaniger Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 Die 161 meter is geen probleem, maar hoe lang is de wandeling? Je wilt cachers geen 6 kilometer laten lopen met een volledige klimuitrusting. Dus na het vinden van de eerste cache terug naar de auto om het klimtuig op te halen. Je gaat uit van een T5 cache, maar wilt niet-klimmers tegemoet komen. Andersom, als je uitgaat van een T2 cache, dan is het tegemoet komen van klimmers geen logisch vervolg. Maar goed, je vraagt niet om problemen, maar om oplossingen. Mocht ik iets bedenken, dan laat ik het wel per mail weten. Diederikus, waar staat dat twee logboeken bij één cache niet mag?
antarctica Geplaatst 2 juni 2015 Auteur Geplaatst 2 juni 2015 Barny, je hebt me niet helemaal begrepen. Ik wil niet 2 caches op 1 punt, maar 1 route, die zich splitst en eindigt op 2 punten (natuurlijk minimaal 161 meter uit elkaar). Misschien wel tientallen kilometers uit elkaar (alles is mogelijk in theorie). Je loopt een route en krijgt dan een keuzemogelijkheid, ga je voor het klimmen of voor het alternatief (minstens net zo inspannend als de klimmer). Antarctica
Linkalovers Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 (bewerkt) Stel; ik bedenk een mooie multi, knutsel een aantal fraaie waypoints in elkaar, zet een mooie route uit en hang mijn eindcache hoog in een boom. T5 dus en slechts te vinden door een beperkt aantal cachers..... Je zou misschien een extra (bonus-) mystery tussen de laatste wp en de eindcache kunnen leggen ( 170m vanaf de bewuste boom ). Omdat een mystery geen 'exacte' coördinaat op GC heeft, verraad je de ligging van de (multi) eindcache ook niet. De juiste coördinaten van de mystery laat je berekenen m.b.v. een aantal antwoorden, die je moet vinden tijdens het lopen van de multi. De cache op een andere site publiceren..... Natuurlijk niet!!! Hoeveel geo-cache sites heeft dit kleine kikkerland eigenlijk? Verwachten al die Site-Owners nu, dat iedereen maar overal een account gaat aanmaken, zodat je dan pas kan zien of er voor jouw inhoudelijk wel iets te vinden is op de betreffende site? Ik heb in totaal 3 NL accounts, waarvan ik er maar 1 gebruik ( de andere 2 heb ik ooit aangemaakt om daar eens te kijken ). Ondanks dat hier velen negatief zijn over GC, zoek ik mijn caches gewoon ( direct/indirect) op GC. Mocht ik ooit alle voor mij interessante caches hebben gevonden, dan zien we wel weer. Of iemand moet een keer de juiste hint geven, voor een website waar mooie caches staan, die NIET op GC worden aangeboden ( en waar het niet nodig is om die lijst en GC handmatig te vergelijken ! ) PS. @Kikkert: sorry hoor 2 juni 2015 bewerkt door Linkalovers
barny Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 AHa ik begreep je idd niet, ik verwacht en hoop dat het niet word geaccepteerd, om de zelfde reden zo als ik al zij Barny
de kikkers Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 Dus je nieuwe cache is eindelijk in ontwikkeling? Leuk! We hebben er nu al zin in. Succes
Diederikus Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 Diederikus, waar staat dat twee logboeken bij één cache niet mag? Als uitbater van Chez Diederikus heb ik daar wel eens naar gekeken. Volgens mij staat het nergens expliciet, maar impliciet maakte ik er toch wel uit op dat het niet de bedoeling is.
barny Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 al plaats je 1 cache met 1000 logboeken er in, dat maakt niet uit, 1000 cache's met maar in 1 een logboek is een ander verhaal misschien is het jullie ontschoten maar geocaching gaat om de cache, het logboek is alleen om te "bewijzen" dat je de cache hebt bezocht en eventueel een bericht achter te laten voor de volgende bezoekers of CO Barny
Diederikus Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 Barny, je hebt me niet helemaal begrepen. Ik wil niet 2 caches op 1 punt, maar 1 route, die zich splitst en eindigt op 2 punten (natuurlijk minimaal 161 meter uit elkaar). Misschien wel tientallen kilometers uit elkaar (alles is mogelijk in theorie). Je loopt een route en krijgt dan een keuzemogelijkheid, ga je voor het klimmen of voor het alternatief (minstens net zo inspannend als de klimmer). Antarctica Als je er twee caches van maakt, is het in principe altijd mogelijk dat iemand er voor kiest om beide caches te loggen. Dat kun je niet voorkomen. Een alternatief is gewoon één eindcache op de begane grond, en in de boom een waypoint hangen. Bij de boom kun je dan kiezen: de boom in of naar een ander waypoint elders. Beide waypoints verwijzen naar dezelfde cache.
brouwertjes Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 Je kunt een cache ook met een touw en katrol bevestigen. Degenen die niet de boom in willen laten het touw zakken. Degenen die wel de boom in willen laten hem gewoon boven hangen. 2
barny Geplaatst 2 juni 2015 Geplaatst 2 juni 2015 als je een boom in wil klimmen hoeft de cache toch geen aanleiding zijn ? Barny 2
Aanbevolen berichten