Spring naar bijdragen

Publiceer Log? Hoe Werkt Het Precies?


kaatjeblom

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb een vraag. Ik schrijft altijd in GSAK bij elk gevonden cache een verhaaltje.

Natuurlijk altijd leuk voor de eigenaar van de cache.

Daarna merk ik hem aan als "toevoegen aan publiceer log" met rechtermuis knop.

Daarna ga ik naar tabblad "Geocaching.com API Toegang" en kies optie "publiceer logs".

Ik krijg dan een mooi lijstje met alle caches die ik gevonden heb, maar moet dan vervolgens

nog bij alle cache aangegeven welke gegevens ik in het tekstveld voor het het loggen wil hebben.

Is hier geen template van te maken, zodat hij standaard op %logs staat. Het lijkt mij dat het moet kunnen,

maar ik ben er nog niet achter.

Of hebben jullie andere/betere tips om een groot aantal snel te loggen via GSAK?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Kaatje,

 

Volgens mij doe ik het op dezelfde manier als jij hierboven beschrijft, behalve dat ik de stap "toevoegen aan publiceer log" oversla / nooit gebruikt heb. Ik markeer de caches met nieuwe logs en gebruik een filter. Na de optie "publiceer logs", krijg ik een scherm voor het Ophalen van de caches en ik kies 'uit filter' (net jouw manier geprobeerd en ze doen allebei hetzelfde).

Als ik een log uit het rijtje open om bv een foto of een favorite point toe te voegen zie ik de %log in het veld 'Log tekst' staan. Als ik de tab Voorbeeld aan klik zie ik de complete tekst. Ik weet niet meer of ik hier ooit een instelling voor heb hoeven veranderen, maar ik dacht het niet.

Ik ga ervan uit dat de caches in GSAK als gevonden zijn gemarkeerd (je hebt de gegevens vanuit je GPSr na het vinden geïmporteerd naar GSAK of je hebt dit op een andere manier in GSAK aangepast?) en dat de logs in Notities ´Log sectie´ staan. Anders zou ik het ook niet weten.

 

Misschien dat je hier (Engels) nog wat aan hebt? http://gsak.net/help/hs46070.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet echt een antwoord op je vraag, maar waarom schrijf je de verhalen in de eerste plaats niet gewoon direct op geocaching.com? De meerwaarde van GSAK voor het uitkiezen van caches kan ik begrijpen, maar voor het loggen biedt geocaching.com met behulp van field notes toch alles wat je zou willen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel is dat ik ze met mijn GPS binnen haal als ik ze gevonden heb. Dat kunnen er zo maar eens 20 of 30 op een dag zijn.

Dan kun je bij GSAK van te voren als aangeven per cache (favo, foto etc) en dan in 1x naar geocaching.com versturen.

Ik gebruik de field notes eigenlijk alleen voor puzzels die ik thuis op heb gelost, waarbij ik het gevonden coördinaat er in zit en daarbij de antwoorden.

Het is dus niet mogelijk om in GSAK zelf een soort "log" te schrijven, zodat deze altijd bij het publiceren van de logs, dezelfde tekst pakt:

Dan zou het bijvoorbeeld kunnen worden:

 

%log

 

TFTC Team Kaatjeblom

 

Dat scheelt een hoop knip en plak werk elke keer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Field Notes zijn - en de naam verraadt dat eigenlijk al een beetje - bedoeld om in het veld notities te maken. Gecorrigeerde coördinaten, oplossingen van puzzels en zo kun je kwijt in de User Notes die bij het exporteren naar de GPS meegenomen kunnen worden en dan als eerste log worden weergegeven. Ik vraag mij ook af hoe je het voor elkaar krijgt om dat soort informatie in de Field Notes te krijgen, maar daar is vast een hele ingewikkelde mogelijkheid voor die ik niet hoef te weten.

 

Voor het doel wat jij voor ogen hebt, namelijk het schrijven van één log voor een hele rits caches, kun je in GSAK gebruik maken van Templates. Hoewel een uniek verhaaltje natuurlijk veel leuker is zul je bij een "productie" van 20 tot 30 gevonden caches per dag de cache-eigenaren niet zo snel voor de benen stoten met een batch log, maar hou er rekening mee dat eigenaren van wat serieuzere caches het jou echter niet altijd in dank zullen afnemen (waarmee ik geen nieuwe discussie wil aanzwengelen, maar wil alleen waarschuwen).

bewerkt door Triskelle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...