Eftelaar Geplaatst 26 april 2015 Geplaatst 26 april 2015 Hallo, Ik heb 2 vragen over de Garmin etrex 20. Ik heb al een heel eind naar beneden gescrold, maar de antwoorden niet gevonden: 1. Klopt het dat je niet kunt peilen/projecteren met de etrex 20?? Ik kan het me nauwelijks voorstellen, omdat het me zo'n basis toepassing lijkt... 2. Toen ik de gps net gebruikte kreeg ik een piepje als ik in de buurt van het wp kwam. Dat is sinds een tijdje niet meer het geval, jammer! Enig idee hoe ik dit terug kan krijgen? Bij het instellen van gevarenzones moet ik een bepaalde categorie invullen, wp is daar niet bij... Wie helpt mij verder?
Peetee Geplaatst 26 april 2015 Geplaatst 26 april 2015 1. Nee hoor, projecteren kan heel goed op de Etrex 20. Dat doe je in het scherm "Waypoint beheer". Kies hier het wp vanwaaruit je wilt projecteren, druk op de menu-knop (links) en selecteer "Projecteer wypnt.". 2. Selecteer "Stel in", vervolgens "Tonen" en zet die op "Aan". Bij "Berichten" selecteer je de toon.
Eftelaar Geplaatst 26 april 2015 Auteur Geplaatst 26 april 2015 Beste Peetee, Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb meteen even gekeken en kan inderdaad vanuit mijn waypointbeheer projecteren . Ik dacht al dat ik het ergens een keer had voorbij zien komen, maar wist echt niet meer waar. Wat betreft het tweede antwoord: ik heb in mijn instellingen gekeken en die staan zoals jij aangeeft. Toch krijg ik al een tijdje geen geluidje meer als ik het wp nader. Vreemd, omdat dat eerst wel zo was. Ik heb de batterijen al vervangen, maar dat mocht niet baten. Iemand nog een ander idee??
Peetee Geplaatst 26 april 2015 Geplaatst 26 april 2015 (bewerkt) Dan zijn er volgens mij 2 mogelijkheden: 1. Het apparaat is een beetje in storing. Een harde reset (terug naar de fabrieksinstellingen) zou dan kunnen helpen. Houd er wel rekening mee dat je met een harde reset al je instellingen op de gps kwijt raakt. 2. Het speakertje is stuk. In dat geval is het een garantie-gevalletje. Of als de garantie al is verlopen, dan zul je het zonder moeten doen. Er zijn ergere dingen ... 26 april 2015 bewerkt door Peetee
Eftelaar Geplaatst 26 april 2015 Auteur Geplaatst 26 april 2015 Dankjewel, ik ga maar een harde reset proberen dan. Het luidsprekertje werkt nog wel, want soms begint hij zomaar in het wilde weg te piepen. Heel erg bedankt voor je hulp
Eftelaar Geplaatst 30 mei 2015 Auteur Geplaatst 30 mei 2015 Nog even een vraagje: Als ik caches inlaad vanaf de pc naar de etrex 20 kan ik in mijn gpsr geen hints zien (niet en-, maar ook niet decrypted, gewoon helemaal niks...). Enig idee of er toch een manier is waarop ik de hint te zien kan krijgen om in het veld te kunnen gebruiken indien nodig?!
Barry Geplaatst 30 mei 2015 Geplaatst 30 mei 2015 Je hebt de GPX-file gekopieerd naar je GPS? Ga dan naar geocaches en selecteer de cache. Dan de optie knop indrukken, wat zie je dan staan?
Eftelaar Geplaatst 30 mei 2015 Auteur Geplaatst 30 mei 2015 Hoi Barry, Dan krijg ik of te zien Stel wp in, of Herziepunt, Stel kaart in en Stel stdn opn in. Ik zie nergens iets over een hint????
Barry Geplaatst 30 mei 2015 Geplaatst 30 mei 2015 Heb je de GPX file handmatig gekopieerd van je pc naar de map Garmin/GPX op de GPS? Dan zou het sowieso moeten lukken
Eftelaar Geplaatst 30 mei 2015 Auteur Geplaatst 30 mei 2015 Ik heb mijn gps met snoertje aan de laptop gehangen en op send to gps gedrukt... Geen idee hoe ik het anders zou moeten doen. Ben dan ook nog een smurf op dit gebied he
regenboog2 Geplaatst 30 mei 2015 Geplaatst 30 mei 2015 Hallo Eftelaar Ik laad de caches op dezelfde manier als jij, vanaf de cachepagina met de knop send naar GPS. Dan selecteer ik de cache en ga: dan zie je op de kaart de route naar de cache. Als je dan met de knop rechtsboven weer dezelfde cache selecteert komt er een scherm met de volgende keuzes: logpoging-toon beschrijving-toon logboeken-toon hint-naar volgend stadium-andere zoeken-toon gevonden. Onder toon hint staat altijd de hint, ook altijd decrypted. Tot nu toe is dit bij mij nog nooit misgegaan.
Eftelaar Geplaatst 30 mei 2015 Auteur Geplaatst 30 mei 2015 Hallo regenboog, Bedankt voor je heldere antwoord. Zo gaat het vast lukken. Zo leer ik iedere keer weer wat bij .
Spreeuw 62 Geplaatst 7 augustus 2016 Geplaatst 7 augustus 2016 Ook ik heb een vraag. We gaan meestal op de fiets een ingestelde route rijden en moet dan af en toe op de kaart kijken of er geen cache in de buurt is. Nu kun je een gevarenzone instellen ( met alarm) voor al die caches. Jammer genoeg moet ik dat 1 voor 1 doen. Of heeft iemand hier een oplossing voor? gr The Tims
Peetee Geplaatst 7 augustus 2016 Geplaatst 7 augustus 2016 Ik heb het zelf niet getest, maar misschien kun je dit eens proberen?
Aanbevolen berichten