Team Tabak Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Nee No-name, van koppigheid kan de Fam. Tabak jou niet betichten.... :-) daar kennen we je inmiddels voor! Wel van een vorm van nuchterheid, die vanzelf tot relativeringsdrang leidt. En dat is bij dit draadje misschien wel de beste opstelling denken wij nu achteraf. Na alles nog eens doorgelezen te hebben, inclusief de stellingname van de legster zelf en de mening van enkele plotsklaps opgedoken Limburgers denk ik, dat het onderwerp misschien niet te zwaar opgepakt moet worden. Wellicht, dat nu juist de mede-hobbyist, die het woord provocatie zo ongeveer heeft uitgevonden de notitie beter niet had kunnen plaatsen, omdat de persoon Barny nogal afgeleid heeft. En hij heeft zeker niet de sympathievlag bij de eigenaresse van de cache doen wapperen, dat bleek wel uit haar reactie. Integendeel, de hakken gingen daardoor een extra metertje in het zand.... En het gekke is, omdat wij het zelf ook hebben meegemaakt konden wij ons er nog wel iets bij voorstellen ook.... Soms wordt de boodschap ondergeschikt aan hoe deze wordt gebracht. Mijn hakken moesten ook een keer uitgegraven worden na een " subtiele opmerking " van de Heer Barny. Achteraf alles overwegende, denk ik, dat we de naamgeving aan de cache niet de lading moeten geven, die het hier en in andere fora af en toe gehad heeft. Het leidde zelfs tot geloofsbelijdenissen en daar zitten wij, geocachers eigenlijk in dit forum helemaal niet op te wachten. Zullen we het - alles nog eens overwegende - maar houden op een gevalletje " minder goede smaak ", zoals wij dat ook vinden, als wij de zoveelste kunstdrol moeten omkeren tijdens een tripje langs wat caches....? Bij sommigen zal de naam van deze cache en zo'n kunstdrol tot een schaterende lach kunnen leiden, terwijl anderen (waaronder wij) slechts de wenkbrauwen kunnen fronsen. Maar ja, zo staren wij in februari ook altijd met open bek naar het carnaval, dat in de contreien, waar deze cache geplaatst is, met zoveel beleving wordt gevierd.... We zien gewoon drie dagen lang even niet wat zij zijn... Armoe bij ons, rijkdom bij hun of juist omgekeerd? We weten het niet en we hebben daar dan ook verder geen oordeel over. De cache ligt een eind van de Alblasserwaard af, dus we komen niet zo snel in de verleiding om er heen te gaan..... Bovendien kunnen al die prikkels ter plekke niet zo goed overweg met mijn bloedverdunners.... :-) 1
TeamCaleus Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Mooie discussie. Lastig om nog iets toe te voegen, behalve dan hoe ik er naar kijk. Ik probeer onderscheid te maken tussen naam en intentie. Als de itentie ok is, zie ik een naam van een cache als secundair belang. Ik heb zelf kanker gehad, heb geen moeite met woorden als gekanker. Wel heb ik moeite met de toon en de intentie als iemand het uitspreekt. Het gekke is dat ik dan de neiging krijg om iemand aan te spreken op het woord, terwijl ik eigenlijk bedoel dat ik me niet met respect behandeld voel, of geraakt wordt door een pijnlijke herinnering. Alsof het makkelijker is over woorden te discusieren dan mijn gevoel. Van de ene kan ik gekanker horen zonder enige moeite, van de ander niet. Heeft vaak ook te maken met de relatie die ik wel of niet met iemand heb opgebouwd. Hoe beter de relatie hoe minder negatieve gevoelens bij de woorden. Maar ja, in hoeverre heb je een relatie met een co die je niet kent... Ik ben atheist en heb geen moeite met teksten met het woordje 'god' noch met namen zonder 'god', voor mij is dat blijkbaar makkelijker omdat ik er geen betekenis aan geef. Ik kom uit de Alblasserwaard, daar staat stonden vroeger vaak reclames als ' jezus leeft', etc. Als atheist kan ik daar aanstoot aangeven, want voor mij komt dit niet overeen met mijn levensvisie. Ik kan daar persoonljjk wat van vinden, en ik vind daar ook wat van. Maar neem geen aanstoot. Uitgaande de intentie, namelijk een reactie uit het hart van iemand die er verder geen kwaad mee doet, en die in alle eerlijkheid gelooft er anderen mee te helpen. Zo zie ik denk ik ook de naamgeving van de cache. Het is een woord, geen betekenis om er mee te kwetsen. Lastig hoor... 7
MadDogR Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Volgens mij vroeg Barny wat aan Keske, dus hou de loze uitlatingen lekker voor jezelf. No-name, jij had het een tijdje terug over koppigheid. Gebruik je wel eens een spiegel? En als je je hier niet druk over wil maken, waarom reageer je dan? Aandacht? Of mag het geen naam hebben? De kerel/vrouw waar het om gaat, die reageert niet eens meer, door principekwesties cq klein prikstokje of vrouwelijke snor. En als het om een beschaafd persoon zou gaan, zouden we deze discussie al helemaal niet gevoerd hebben. Zo simpel is het ook weer. Stelletje virtuele hypocrieten op dit forum, dat wel. En een groepje hielenlikkers. En in het echie zijn het allemaal de angsthazen die je onderweg tijdens de hobby wel eens tegenkomt. Bah! Volgens mij heeft deze gast vroeger thuis wel voeding gehad,maar geen opvoeding! Of hij werd vroeger altijd veel geplaagd op school.
roodmus Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Velen zullen het wel meegekregen hebben. Afgelopen week kwam er een cache online waarvan ik de naam aanstootgevend vond. Hierop heb ik een note geschreven. De cache is tijdelijk offline gehaald maar uiteindelijk toch toegestaan door hq. Barny had als eerst een note geschreven maar die werd snel verwijderd. Hoe en waarom onbekend, voor zover ik weet. Het ging om de cache waarin mijn inziens de naam van God misbruikt werd. Nou is het logisch dat ik als christen daar aanstoot aan neem. Zien anderen dit ook zo? Of vinden jullie dat ik overdrijf? En welke namen kunnen dan wel? Waar ligt grens? Graag zou ik jullie meningen hierover horen. De grenzen van het fatsoen, daar ligt de grens 3
keske27 Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Beste Team Caleus, Jij bent in de gelukkige situatie dat je van deze ziekte bent genezen. Maar er zijn ook mensen die hun dierbare aan deze ziekte hebben verloren en dan is de betekenis van het woord Kanker minder leuk... Ik ben dus ook van mening dat ik verder niets uit hoef te leggen over de naam van de cache waar het nu over gaat???
Odlaniger Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Tabak en Caleus, ik maak mij er nu even gemakkelijk vanaf door te zeggen: ik ben het 99,9% met jullie eens. Atheisme wordt te zwaar opgepakt. Ik neem het gelovigen niet kwalijk dat zij geloven, maar zij mogen mij ook niet kwalijk nemen dat ik niet geloof. En daar ligt het meningsverschil, godslastering bestaat voor mij niet, voor hen die geloven wel. Ik zal mij eerder opwinden wanneer iemand zegt dat Darwin nooit heeft bestaan en dat de big bang niet meer was dan de granaatappel die Eva Adam toeworp.
TeamCaleus Geplaatst 12 april 2015 Geplaatst 12 april 2015 Keske27, daar heb je gelijk in, dat is voor jouw persoonlijk anders Odlaniger, daar zit idd wat in. De discussie raakt precies waar het zit, verschil in persoonlijke interpretatie, en in hoeverre je hier rekening mee wilt houden of toch de ruimte neemt. Mooie toevoeging.
de kikkers Geplaatst 12 april 2015 Geplaatst 12 april 2015 NN: Om op #91 terug te komen: Met de stelling NNNF ben ik het niet mee eens! Volgens mij ben je zelfs bekend in het uiterste noorden van de provincie NH. Je weet vast wel dat het in die stad altijd waait.. Enne dat spiegeltje waar over gesproken wordt? Ik denk vast wel dat je weet dat je die bij het Kruidvat kan kopen. Mocht je problemen hebben met de aanschaf van een spiegeltje van 0,99 eurocent, dan zit er vast nog wel eentje in onze hut koffertjes Tot over 13 nachtjes slapen... Groetjes van de dames Kikker Voor de nieuwkomers op forum.nl: de familie Kikker bestaat uit meerdere...Kikkers: mannelijke en vrouwelijke Groetjes van Kikker
Aanbevolen berichten