Jarod67 Geplaatst 22 maart 2015 Geplaatst 22 maart 2015 Je kent het wel, je gaat op vakantie en je bekijkt van te voren de caches in de buurt waar je verblijft. Voorbeeld, ik ga deze vakantie naar Duitsland in de buurt van Uelsen (bad Bentheim). wat zijn daar caches die ontzettend de moeite waard zijn. natuurlijk heeft iedereen een persoonlijke smaak, maar omdat je er niet erg lang verblijft wil je wel de krenten uit de pap bezoeken. dus vul je plaats in en wacht op reacties. De mijne dus.... Uelsen (Bad Bentheim Nordhorn). vriendelijke groet, Jarod67
@rend Geplaatst 22 maart 2015 Geplaatst 22 maart 2015 Misschien deze vraag stellen op het Duitse forum.
MarcoDomi Geplaatst 22 maart 2015 Geplaatst 22 maart 2015 Ik ben er 2 jaar geleden op vakantie geweest, een paar leuke series gedaan in een mooie omgeving. Botswana ( en sven....?? Serie) serie en andere series van deze heel aardige owners. We ontmoetten hen tijdens hun controle rondje. Pandora's box o.i.d. is ook grappig, en de cache bij het jeugdhonk in de grotere stad in de buurt (ben de naam kwijt, daar is ook een dierentuon die erg leuk is). Wij hebben er een heerlijke tijd gehad. Wel Heeeeeeeeel veel teken. O ja natuurlijk die cache.... http://www.geocaching.com/geocache/GC1XM72_psycho-terror-02-der-wurfel?guid=a6203094-f4c7-4443-93f8-90205286cbce
Jarod67 Geplaatst 22 maart 2015 Auteur Geplaatst 22 maart 2015 natuurlijk kan ik op het Duitse forum vragen, maar mijn duits is alleen met lezen en praten te doen. schrijven is wat anders. maar goed, er zijn hier genoeg mensen die leuke caches weten en het gaat hier niet alleen over duitsland, maar voor iedereen die ergens naar toe gaat. en MarcoDomi, bedankt voor de tip, ik zal deze zeker gaan doen. gr, Jarod67
Team Tabak Geplaatst 22 maart 2015 Geplaatst 22 maart 2015 Ook wij zijn twee jaar geleden in Bad Bentheim geweest op het toen nog vrij nieuwe park van Roompot. De caches die MarcoDomi noemt hebben we goeddeels gedaan (o.a. de Botswana trail), maar verder hebben we zélf fietstochten uitgezet via de toen aanwezige traditionals en zo kwamen we langs diverse alleraardigste plekken (natuurlijk ook het kasteel), waar we (en nu gebruik ik het wel heel erg afgezaagde maar oh zoveel waarheid bevattende cliché) anders wellicht nooit gekomen zouden zijn.... In de stad Rheine (niet ver van Bad Bentheim vandaan) kun je ook een aardige route uitzetten, waarbij je langs verschillende leuke (en soms iets minder leuke) caches komt. Het is een mooie omgeving, waar je je prima zult vermaken. Wij vonden overigens dat de Botswana route door een mooi rustig gebied uitgezet was en wij herinneren ons de absolute stilte, toen wij er doorheen fietsten, omdat het die dag flink sneeuwde, ondanks dat het al vér in maart was toen wij er waren. Voor echte authentieke cachers, die alleen nog maar vocht kunnen ontwikkelen, indien de caches bestaan uit grote trommels gevuld met voetbalplaatjes of uitgekauwde kauwgomresten, of voor hen die menen dat zij zich vanwege hun cachersstand tot dat gilde aangetrokken voelen is de Botswana trail niet de ware opdracht in dit leven..... MarcoDomi zal dat kunnen bevestigen.... Dat zeg ik er maar eerlijk bij, maar wij bewaren er mede vanwege de sneeuw, waardoor de caches soms lastig gevonden konden worden heerlijke herinneringen aan en daar gaat het óók om in het leven.... :-) Heel veel plezier daar. Geniet er van!
MarcoDomi Geplaatst 22 maart 2015 Geplaatst 22 maart 2015 Inderdaad is het een trail gewoon met kokers... maar het gebied vonden we prachtig. De andere trail van deze owners was nog mooier qua gebied. Echt heel erg verrassend qua cache zelf was het allemaal niet, enkele uitzonderingen daargelaten.
Dagwacht Geplaatst 22 maart 2015 Geplaatst 22 maart 2015 Als wij op reis gaan en dat gebeurt regelmatig, dan zoeken wij caches met een hoog favopercentage via project-gc.com. Is even zoeken waaronder het vakantiegebied valt. In Nederland is het vrij duidelijk per provincie en de grote steden. In Duitsland kun je hetzelfde doen, maar kan wat lastiger zijn vanwege de onbekendheid met de deelstaten. Succes en veel cacheplezier.
Dagwacht Geplaatst 23 maart 2015 Geplaatst 23 maart 2015 Daarnaast maken wij bij geocaching.com een Pocket Query met één cache als middelpunt en dan een zoekgebied van bijvoorbeeld 20 kilometer. De moeilijkheidsgraad kan hierbij worden gelimiteerd, zowel voor de moeilijkheid van het zoeken als voor het terrein. Ook kun je je favoriete cachesoort selecteren.
DanPan Geplaatst 23 maart 2015 Geplaatst 23 maart 2015 (bewerkt) In een straal van 25km rond Uelsen: Top Favorite Caches (%): http://project-gc.com/Statistics/TopFavPct?country=Germany&location=GC17AW6&max_distance=20&submit=Filter Top Favorite Caches (W%): http://project-gc.com/Statistics/TopFavWilson?country=Germany&location=GC17AW6&max_distance=20&submit=Filter Top Favorite Caches (#): http://project-gc.com/Statistics/TopFav?country=Germany&location=GC17AW6&max_distance=20&submit=Filter Door op Filters > Add filter te klikken kan je een extra filter toevoegen: bv. Cache type/size; Difficulty/terrain; Hide Disabled 23 maart 2015 bewerkt door DanPan 1
Aanbevolen berichten