Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik zie bij het zoeken naar caches ook wel letterboxhybrides. Nu heb ik wel gezocht op GC.com maar ben er niet helemaal uit. Moet ik om deze caches te loggen zelf een stempel aanschaffen en die gebruiken bij het loggen. Moet ik een speciaal boekje gebruiken om daar met de stempel in de box een afdruk in te maken ? Of kan ik die gewoon met invullen van naam en datum loggen ? wie kan me daarover duidelijkheid verschaffen ?

Bedankt alvast, Bariet

Geplaatst

Er is een ander spel Letterboxing geheten dat veel ouder is dan geocaching.

In het kort: Via aanwijzingen op internet worden daarbij ook een soort caches gevonden en wordt bij een vondst een stempel (gevonden op locatie) gezet in een boekje van de vinder.

Letterbox Hybrids zijn daar een afgeleide van en kunnen via Letterboxing methodes moeten worden gevonden, maar ook voor dit cache type geldt dat een log in het logboek van de cache een log op internet rechtvaardigt.

De stempel is er voor de verzamelaars en deze moet in de cache aanwezig zijn, maar heeft geen speciale functie voor het loggen van de cache op Geocaching.com.

Zie ook: http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx

De richtlijnen Alinea II punt 2.4

• 1 year later...
Geplaatst

Nu ben ik een paar caches in Vosselaar (België) tegengekomen waarvan de eigenaar stelt dat alleen een stempel geldt als een log. Dat betekent dat er een extra voorwaarde voor het loggen is bepaald, is dat toegestaan ?

Geplaatst

omdat reviuwers allemans vriendjes willen zijn (ook de belgen) doen ze niets aan wat voor een kolder er allemaal op de pagina staat

het is echter anders als de cacheeigenaar werkelijk jou, terechte, log gaat verwijderen omdat je geen stempel hebt gestempelt.

op het moment dat jou log is verwijdert (de revieuwers kunnen ook verwijderde logs zien) mail je een van de revieuwers met een klacht

en ik heb wel zoveel vertrouwen in de Vlaamse revieuwers team dat ze jou log terug zetten, en ook zo dat de cache eigenaar hem niet kan verwijderen, en de cache eigenaar moet zijn pagina aanpassen

Barny

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...