Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

reflectortrailtjes zijn echt een drama. Dan ben je alleen maar op bomen aan het schijnen, omdat daar dan ergens eenfireneedle zou kunnen zitten. Bij elke afslag ontstaat al snel onduidelijkheid omdat er, in elk geval bij de nachtcaches die ik geprobeerd heb, refelctors ontbreken of zodanig verstopt zijn dat je een kwartier aan het zoeken bent en ze op een niet logische plek terug vind.

Kortom het wordt een reflectorpuzzeltocht en dat is na twee of drie keer echt niet leuk meer.

Dat is dan denk ik meer te wijten aan slecht onderhoud dan aan de fireneedles zelf. Met goed verlichting gaat het prima, met meerdere mensen nog beter.

Ik ben zelf geen voorstander van reflector trailtjes. daar zit geen uitdaging in. Ik raad je af om te gaan roepen dat je cache geweldig wordt en dat het een zware of moeilijke cache wordt want als je verwachtingen schept dan schep je ook teleurstellingen. Dat heeft die cache die als laatste genoemd werd onder vonden.

Ik vind het zelf leuk om iets te doen te hebben tijden de nacht cache dus niet alleen maar wandelen maar ook een mooie puzzel is erg welkom.

Let wel dat Groningen 5 uur rijden is heen en weer vanaf het midden van het land. Dus ga er niet gelijk vanuit dat men vanuit het midden van het land naar jou cache zal gaan. meestal hoor ik via anderen welke cache geweldig is. Dan wordt de kans groter om er heen te gaan

Ik zou ook zeggen ga eens wat multies en nachtcaches lopen om te kijken hoe men puzzels maakt hoe men met coördinaten speelt etc.. in Nieuwegein heeft onlangs ook iemand caches neergelegd en na wat kritiek heeft hij vervolgens bijna alles weer opgedoekt. Dat lijkt me niet de bedoeling

Dus denk goed na voor je wat doet( dit is niet bedoeld je te ontmoedigen, maar meer om jezelf een teleurstelling te besparen)

Veel succes met je cache

Geplaatst

Na 91 dagen, na 8.151 pageviews, na 287 founds met veelal lovende logs en na 175 ontvangen favo’s (70%) werd “Ghost Night” gearchiveerd, blijkbaar geen slechte NC.

Geplaatst

Het mooiste van een nachtcache vind ik dat het in het donker is. De combinatie van wandelen en leuke uitdagende opdrachten maakt het leuk maar tussen door kan er ook een reflector trail in zitten. De route moet niet te lang zijn maximaal 10 km en van mij mag het wel enkele uren duren. Opdrachten kunnen divers zijn en je kan verschillende technieken gebruiken zoals bv uv licht of met schijnen met je zaklamp. Je kan je helemaal uitleven.

Geplaatst

Na 91 dagen, na 8.151 pageviews, na 287 founds met veelal lovende logs en na 175 ontvangen favo’s (70%) werd “Ghost Night” gearchiveerd, blijkbaar geen slechte NC.

Ze hadden op het forum hele hoge verwachtingen geschept en met verwachtingen kan je ook teleurstellingen scheppen dat is bij die cache ook gebeurt. Degene die met grote regelmaat nachtcaches lopen die vonden hem dus niet zo geweldig als deze cache was neergezet op het forum. Bv The hunt for the red october was een geweldige nacht cache en als je die vergelijkt met Ghost night dan viel Ghost night wel erg tegen, Het is dus maar waarmee je een nachtcache vergelijkt. me eerste reflector Trail was ook leuk maar nu geef ik graag de voorkeur aan een nachtcache met een puzzel en veel meer uitdagingen. En uiteraard heb ik me tijdens ghost night wel vermaakt en had deze cache ook wel leuke dingen maar het was niet wat ik ervan verwacht had naar aanleiding van een draadje op dit forum

Geplaatst

Elmo1979 ik ben het niet met je eens. De feiten van deze nc spreken voor zich. Wat jij schrijft zijn enkel jouw niet onderbouwde veronderstellingen. Ik zou zeggen laat eens wat zien en plaats zelf eens een spectaculaire nc in plaats van ongenuanceerde kreten op dit forum.

Succes!

Geplaatst

Elmo1979 met je laatste opmerking bewijs je opnieuw dat je maar wat roept en dat juist jij degene bent die de inhoud van het door jou genoemde draadje niet goed kent. Als je alles goed had gelezen had je deze laatste opmerking namelijk nooit gemaakt. Wat mij betreft ga vooral zo door, ik zal echter geen aandacht meer aan je teksten besteden

Succes!

Geplaatst

Papermill, staar je niet blind op het aantal favorites. De meeste cachers zijn blij als ze 's nachts een paar uurtjes buiten mogen spelen en geven daar een favorite voor. Dat betekent niet dat de cache dan automatisch tot de top behoort.

Uit mijn log: "Het begin was veelbelovend, maar eerlijk gezegd konden de overige WP's de verwachtingen niet waar maken, op het voorlaatste WP na. Met een verfrissend buitje onderweg en de modder tot onze knieeen hebben we ons wel 3 uur vermaakt en dat levert een favo op."

Geplaatst

Beukenootje, Ik ben het met je eens dat het zich enkel blindstaren op het aantal verleende favo's ook niet echt mijn ding is.

Voor mij is vaak juist de combinatie van de inhoud van de logjes + het aantal favo's hetgene dat in eerste instantie bepalend is voor mijn keuze van een cache. De eerder genoemde feiten van Ghost Night spreken in dat opzicht voor zich.

Natuurlijk is en blijft ook de beleving van een cache voor eenieder persoonlijk, wat de een geweldig zal vinden zal de ander zijn neus voor ophalen en omgekeerd. Ghost Night was dan weliswaar door de makers gehyped, maar voor zover ik heb kunnen nagaan hebben zij nooit het woord "topcache" hierbij gebruikt. Dat soort non-qualificaties ontstaan helaas wanneer sommigen menen om dit soort veronderstellingen ongenuanceerd en ondoordacht te kunnen plaatsen.

Geplaatst

Een cache is goed als de lopers dat vinden, niet de CO.

Ghost Night was leuk, maar bevatte relatief veel dagzaken. Thema zat er ook niet goed in. 1 Coordinaat was net weer verbluffend goed.

Je moet weten wanneer je moet ophouden is een veelgehoord thema, zelf promoten is gevaarlijk en schept verwachtingen.

Onderhoud liep snel op, CO raakte gefrustreerd.

Ik zie geen feiten Papermill anders dan favo stand, Elmo1979 kletst niet uit zijn nek. Welke aanvullende feiten zie jij dan (anders dan de Favo stand) ?

Geplaatst (bewerkt)

Thex, helemaal waar dat lopers zelf bepalen of een cache goed of minder goed is. Daarom baseer ik me ook juist op de feiten van Ghost Night; dat naast het aantal verleende favo's er voor het grootste merendeel uitgebreide en lovende logs werden geschreven. Uitzonderingen in de beleving zullen er altijd blijven en dat is maar goed ook. Ik blijf het echter jammer vinden dat sommigen het nodig vinden om deze cache als een "mislukte toptache" te omschrijven terwijl de makers het woord "topcache" nooit hebben gebruikt.

bewerkt door Papermill
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...