Spring naar bijdragen

Inladen En Up To Date Houden


Team RASC

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nee, helaas. De BENLUX/IT macro werkt omdat iemand anders PQ's aan het laden is. Zowiezo is het aantal benodigde PQ's voor Nordreinwestfalen al enorm (zo'n 60), laat staan heel duitsland. Maar als laten we zeggen 10 man, bereid zijn de koppen bij elkaar te steken, ieder te voorzien in 1 of 2 lidmaatschappen, kunnen we iets inrichten.


Overigens, de status wordt bijgehouden, niet de content verspreid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

........geheel Duitsland (uiteraard gefaceerd ivm dagelijkse limiet) kan worden binnengehaald en daarna up to date kan worden gehouden.....

 

Heel :oDuitsland en dan up-to-date houden?

 

Ik ken ook mensen, die heel Nederland 'hebben' en up-to-date houden. Alsof ze vanmorgen in Limburg en vanmiddag op Texel cachen :no:

 

Is dit een voorbeeld van de Nederlandse verzamel drift, net zoals al die verzamel-stikkers, spaarzegels, Shell-, AH-, ( en weet ik veel ) -zegels. :cry:

 

Sorry hoor ( beslist niet persoonlijk nemen ), maar ik snap dit niet meer. Hoe vaak zal deze database up-to-date worden gehouden, ten opzichte van, hoe vaak de data echt wordt gebruikt? Wat een onnodige server belasting. Als veel mensen dit gaan doen, dan moet het GC-'netwerk' wel traag worden. Ook al zet GC er tig servers bij.

 

Als ik morgen naar ... ga of een trip plan, dan maak ik een PQ alleen voor dat gebied, die draait alleen enkele dagen voordat we gaan en delete ik als we daar zijn geweest.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou wel willen, lekker alle duitse NC's en spannende dingen op mijn desktop. Ja en van die opmerking over die GC-servers. Je snapt het echt niet he. Alleen de status wordt gedeeld middels de macro's, niet de content.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.......Je snapt het echt niet he. Alleen de status wordt gedeeld middels de macro's, niet de content.

En waar komt die status data ( van al die duizenden caches ) dan vandaan? En dat voor 1 database ( = 1 persoon ). Hoeveel data-verkeer zou zo worden veroorzaakt, door alle ( tig duizenden? ) GeoCachers die dit dagelijks doen?

 

En als het tegenzit, dan halen die macro de data rechtstreeks van de cache pagina ( bv. zoals C:Geo dat volgens mij doet ). Dan kan je nog meer updaten, dan je GC limiet. Alsof je morgen al die 10.000 caches nodig hebt. :bag:

 

 

Edit: een zo maar uit de duim gezogen rekenvoorbeeld:

 

In Nederland zijn 30.000 GeoCachers. 10% daarvan houdt een volledige database bij

In Nederland zijn 15.000 caches.

Dan worden er per seconde ( 3000 * 15000 ) / 86400 = 520 updates gevraagd.

 

En dat alleen voor die 10% en alleen voor Nederland

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de buren draaien 5 power users de updates voor alle cachers in nederland. Zelf heb je voor geheel benelux ongeveer 120 live updates per dag nodig (van de 6000 die je gekregen hebt van die americo's, PQ's heb je niet nodig). Dat is een heeeele besparing, kan ik je verklappen.

Dus 5 die 10 PQ's per dag draaien en 30.000 die elk 120 live updates draaien voor nieuwe caches. Das heel wat minder dan iedere PM die 10 PQ's draait per dag (wat blijkbaar uit kan, anders doen die americo's dit niet).

 

Zo werk ik dus thuis al een jaar: 120 live updates per dag gemiddeld, en geen PQ's, en toch geheel bij. Favo standup to date. Voor een paar live updates extra heb ik ook favo % en de wilson score erbij.

 

Gezien je geen cache content mag delen, wel de status, zou je nog verder kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe vaak zal deze database up-to-date worden gehouden, ten opzichte van, hoe vaak de data echt wordt gebruikt? Wat een onnodige server belasting.

Tja groundspeak heeft er voor gekozen om de status veranderingen niet beschikbaar te maken. Mensen die een off-line een actuele status van caches willen hebben zijn daardoor dus genoodzaakt om een volledige update van alle caches op te vragen. Dat dat voor groundspeak meer bandbreedte, servers etc. kost is dus het gevolg van de eerder genoemde beslissing.

 

Tc - er zijn geen problemen, alleen gevolgen van eerder genomen beslissingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit 1 keer m.b.v. PQ's een gedeelte van Nederland gedownload en draai nu 2 keer per week een "Nieuw deze maand"-PQ. Als ik morgen ergens ga cachen ( en verwacht meerdere caches te gaan doen ), dan doe ik alleen voor dié omgeving een update cache-data.

 

Edit: Als ik minder dan ( zeg ) 5 caches ga doen, dan download ik bijna altijd de data van de Cache pagina. Dan kan je je gelijk 'inlezen' op de caches.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet het zo zien, voor je pm membership zorgt GC ervoor dat je 10 PQ's kan draaien per dag, 6000 zware live api updates, en 10000 lichte. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen.

Maar de topic starter wil geheel duitsland. Op de manier zoals de buren dat doen, heb je (om de dagstatus online/offline/archived) te hebben wel heel veel PM-erschappen nodig. Dat kan je prive ook, net als project-gc doet, maar dan moet je samenwerken. Project-gc bekijkt ieder logje op pm-erschap, en found status voor een heleboel landen. Dat kost (en terrecht) wel veel geld.


Zelf doe ik een live update van die caches die ik wil doen bovenop de database (die verder compleet is). Wel heb ik extra zaken lopen om zelf de Wilson score te bepalen (en Favo% en GC Vote), zodat ik een keuze kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...