Wil&An Geplaatst 10 mei 2004 Share Geplaatst 10 mei 2004 Een vraag van ons als "nieuwkomer". Als je een Travel Bug meeneemt uit een cache, ben je dan verplicht om er ook iets in te stoppen?? Of is hier geen regel voor en doet iedereen wat hem uitkomt??? Ik hoor het graag via het forum, want als we in de logboekjes kijken krijgen we geen duidelijkheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mgr Geplaatst 10 mei 2004 Share Geplaatst 10 mei 2004 Een TB is van niemand behalve de TB-eigenaar. Die wil alleen maar dat de TB reist en zijn eventuele doel (steeds dichter) benadert. In die zin is een TB dus vogelvrij en hoeft niet persé geruild te worden. Ruilen is dan ruilen voor een andere TB. Vaak vinden cache-eigenaren het leuk dat een TB zich in hun cache bevindt, vanwege de aantrekkingskracht naar die TB, en dus ook naar cache. Het is dus wel aardig om de TB te ruilen, voor de cache-eigenaar! Voor de hunter maakt het niet uit: of de TB in de ene of in de andere cache zit, ofwel klaar ligt voor de ene of de andere hunter is lood om oud ijzer. Er van uitgaande dat een TB snel wordt verplaatst. En er zijn tegenwoordig zoveel TB's . . . De spullen in de cache die als goodies zijn achtergelaten, dienen wel geruild te worden voor iets gelijkwaardigs. Anders verarmt de cache. Extra goodies droppen, of een TB droppen zonder te ruilen mag natuurlijk ook altijd. Gr.M. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WiDi-Team Geplaatst 10 mei 2004 Share Geplaatst 10 mei 2004 *mgr was me voor * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wil&An Geplaatst 10 mei 2004 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2004 Ok duidelijk, maar stel: je haald een TB uit een cache, moet er dan altijd wat terug in, een TB of een andere goodie??? Nu ruilen we alleen goodie tegen goodie of nemen een TB mee of laten hem achter maar ruilen verder niks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ddvddv Geplaatst 10 mei 2004 Share Geplaatst 10 mei 2004 Ok duidelijk, maar stel: je haald een TB uit een cache, moet er dan altijd wat terug in, een TB of een andere goodie??? Nu ruilen we alleen goodie tegen goodie of nemen een TB mee of laten hem achter maar ruilen verder niks Lijkt me dus prima . Voor een TB hoef je niets terug te leggen de cache, maar het mag natuurlijk altijd. Zodra je iets anders dan een TB uit een cache haalt wordt verwacht dat je een "gelijkwaardig" artikel terugstopt. Toch verbaas ik me regelmatig over de rotzooi die je in sommige cache's aantreft. Wie zit er nu te wachten op wijnkurken, lege filmdoosjes of wasknijpers. Ze hebben natuurlijk allemaal hun doel maar je vraagt je wel af wat het "gelijkwaardig" artikel was dat uit de cache is gehaald Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wil&An Geplaatst 10 mei 2004 Auteur Share Geplaatst 10 mei 2004 Het gaat mij er niet om wat voor goodies er in de cache zitten, maar om de TB ruil acties. ddvddv bedankt voor de reactie, zijn er nog meer meningen?? we werden namelijk gemaild dat we wel een TB eruit hadden gehaald maar niks hadden terug gestopt. Dit doen we eigenlijk altijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mgr Geplaatst 10 mei 2004 Share Geplaatst 10 mei 2004 Prima, TB is gewoon meeneembaar. Andersom is not done: Iets anders eruit, en alleen TB er in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Biertjuh Geplaatst 10 mei 2004 Share Geplaatst 10 mei 2004 Onze mening is dezelfde eigenlijk als mgr al zei: een TB is geen ruilobject maar een extraatje. Een TB in een cache doen: Prima, maar niet ruilen tegen een goodie. Als je een TB eruit haalt: Prima, maar als je er ook nog iets anders uithaalt dan een goodie (als het kan dezelfde waarde) erin. Als wij een TB vinden halen we er zelden een goodie uit. Wel doen we er dan iets in. Wat de cache dus alleen maar "rijker" maakt. (Dit is geen must) Groetjes Marja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mgr Geplaatst 10 mei 2004 Share Geplaatst 10 mei 2004 Oja, er is natuurlijk één uitzondering geschapen. De Star Sprinkler Travel Bug cache, die speciaal is ingericht op het RUILEN van TB's. Deze cache biedt daarmee een 'unieke' ruilservice. Desbetreffende cache-pagina bevat alle uitleg, en wordt als zodanig door iedereen gerespecteerd. En bevat geloof ik ook geen goodies. Gr.M. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gr2 Geplaatst 10 mei 2004 Share Geplaatst 10 mei 2004 Het is vertoond dat cache-eigenaren zes travelbugs in hun box stoppen en dan beledigd zijn als er een hunter langskomt die ze er alle zes uithaalt. Maar de bugs zijn natuurlijk niet het eigendom van de cachebezitter. De eigenaar van een bug zal het niet op prijs stellen als zijn bezit misschien zes founds moet afwachten voor hij wordt meegenomen. Het Cairnteam houdt dan ook om ideële redenen de doorstroming van bijvoorbeeld de Star Sprinkler Travel Bug Cache in de gaten. Onooglijke bugs die lange tijd in deze cache dreigen achter te blijven, worden op den duur bevrijd door het Cairnteam, doorgaans in de samenstelling GR en Tommie de cairn. De rest van het team heeft het loopje zo langzamerhand wel gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lex en Leo-team Geplaatst 11 mei 2004 Share Geplaatst 11 mei 2004 Op zo'n TB-plaatje staat toch ook iets in de trand van: This is not a normal trading item (of iets van gelijke strekking). Het antwoord geeft de TB dus eigenlijk zelf al, de 'ruilregels' gelden niet bij een TB. Ik zou zeggen dat je niks hoeft terug te geven aan de cache als je er een TB uithaalt. Dat heb ik zelf trouwens ook nog nooit gedaan. Alexander Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 11 mei 2004 Share Geplaatst 11 mei 2004 Aanvulling op wat dat ruilen betreft. Als wij een TB aantreffen nemen we hem gerust mee zonder iets te ruilen. Het ruilen hebben we vaak namelijk wel een beetje gezien en dus hebben we niet altijd een grote tas goodies meer bij ons. Een uitzondering is de TB hunt. Wij vinden het best spannend om een cache die we al een keer gedaan hebben leeg te roven (van TB's uiteraard, overige artikelen laten we rustig liggen) en dan laten we of een andere TB achter of in de winter een kindersurprise ei, in de zomer een hondje (in de hoop dat Dwarrel ze allemaal komt halen). De spanning zit hem er dan vooral in 'zullen we op tijd zijn'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Woezel & Pip Geplaatst 11 mei 2004 Share Geplaatst 11 mei 2004 en dan laten we of een andere TB achter of in de winter een kindersurprise ei, in de zomer een hondje (in de hoop dat Dwarrel ze allemaal komt halen). De spanning zit hem er dan vooral in 'zullen we op tijd zijn'. Aaahhhhhhhhhhhhh, dus jullie doen al die hondjes in die doosies!! Arme beestjes...Heb er al 39 gered... Btw: Ook ik zie een TB niet als ruilobject, integendeel. De eigenaar is blij als je dat ding meeneemt en in een andere cache stopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden